2013-09-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag tycker att du har ansvar för om du blir utslängd. Du vet att det är en risk och bör därför vidtaga åtgärder som gör att du inte hamnar i liknande situationer.
Alltid roligt med ironi som sagt.

Varför vill du skämta bort Diamondgrits tråkiga upplevelse? Hade det varit lika kul om han hade blivit utslängd för att han var svart, vilket han kanske är. Jag har ingen aning.

Kan det inte vara så att det har varit samma stolpskott till vakter som båda har stött på och att det kanske inte riktigt är en tävling?
Citera
2013-09-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Såklart har jag ett ansvar mot mig själv att ta hand om mig själv.
Och jag tycker att jag tar hand om mig själv på ett bra vis, jag äter nyttigt, tränar, är social och har bra kontakt med vänner och familj.
Men det betyder inte att jag ska behöva stanna hemma för att undvika att bli tafsad på.
Det kan lika gärna hända i mataffären, ska jag sluta handla då eller?

Det är bara mysmari som vill få det till att män här i tråden tycker att kvinnor ska hålla sig inlåsta och inte gå ut så fråga henne istället. Det är ingen som har skrivit något i den stilen, hennes tolkningar är otroligt långsökta.

Jag tycker du verkar ta bra hand om dig själv, du har ju inte följt med tafsarna hem till exempel. Och du verkar ha sagt ifrån ordentligt.
Citera
2013-09-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Och det ingår i att "ta hand om sig själv" att bemöta alla risker som man känner till därute, inkl den att bli taffsad på.

men är du dum på riktigt eller. Man ska inte BEHÖVA riskeras att bli tafsad på eller våldtagen.
Varken som kvinna eller man.
Nu är du inne på att skuldbelägga den som blir utsatt för något.
"den får skylla sig själv för att denne valde att gå ut, man kan ju bli mördad!"
Varför orka ödsla energi på att :
- kvinnor måste förstå att det finns en risk att bli utnyttjad.
istället för att motarbeta problemet så att INGEN skall ha en risk att bli utnyttjad?
Citera
2013-09-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Det är bara mysmari som vill få det till att män här i tråden tycker att kvinnor ska hålla sig inlåsta och inte gå ut så fråga henne istället. Det är ingen som har skrivit något i den stilen, hennes tolkningar är otroligt långsökta.

Jag tycker du verkar ta bra hand om dig själv, du har ju inte följt med tafsarna hem till exempel. Och du verkar ha sagt ifrån ordentligt.

Tråden heter ju, blev våldtagen och hade kort kjol-klaga inte!
Citera
2013-09-23, 19:20
Medlem
Citat:
men är du dum på riktigt eller. Man ska inte BEHÖVA riskeras att bli tafsad på eller våldtagen.
Varken som kvinna eller man.
"den får skylla sig själv för att denne valde att gå ut, man kan ju bli mördad!"
Varför orka ödsla energi på att :
- kvinnor måste förstå att det finns en risk att bli utnyttjad.
istället för att motarbeta problemet så att INGEN skall ha en risk att bli utnyttjad?

Det kan vara bra för hälsan att undvika att bli mördad.

Så nog är det värt att "lägga energi" på att vara lite medveten.

I övrigt håller jag med dig helt och hållet, ingen borde behöva blir taffsad på, våldtagen, eller mördad.
Citera
2013-09-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Då kan du förslagsvis ringa till de som äger stället och berätta vilka stolpskott till vakter de har anställt och "hota" med att media kanske kan vara intresserade av veta det. Det hjälper ju föga att sitta här och vara arg och säga att du inte ska behöva anpassa dig efter idioter.

svarade fel person.
Ja det var en bra idé. Det skall jag göra nästa gång!.

Jag ifrågasätter trådens titel, att man ska skylla sig själv om man blir våldtagen.
Vad jag vill få fram är att någon som blir utsatt för ett brott, ska inte behöva anpassa sig efter brottsförövaren, utan det är brottsförövaren som skall lära sig vett och etikett.
Senast redigerad av Nifelheim 2013-09-23 kl. 19:24.
Citera
2013-09-23, 19:22
Medlem
Citat:

Det är galet, men 2000 inlägg innehåller en massa som inte nödvändigtvis är TS rubrik.
Citera
2013-09-23, 19:24
Medlem
Citat:
My bad, trodde du diskuterade med utgångspunkt från den aktuella diskussionen, det kunde tolkas så. Förstod inte att det var svar på den ett års gamla trådtiteln, sorry
Citera
2013-09-23, 19:24
Medlem
Citat:

Nu får du förklara lite närmare hur jag skuldbelägger någon.

Om jag tex säger att det är farligt att åka motorcykel utan hjälm, har jag då skuldbelagt alla som gör det?

Troligtvis inte.
Citera
2013-09-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nä, jag slutade bry mig istället. Vilket verkar funka bättre, dom verkar vänta sig att man åtminstone vänder sig om och kollar vad som är på gång. När jag skiter i det så försvinner dom.

Som sagt, för tjejer är det så. Du säger till vakten, och om du har "tur" så får du hjälp. Om jag säger till vakten så kommer han att säga åt mig att det är jag som har "tur", varpå han kommer att göra ingenting alls i 100% av fallen jag råkat ut för. Förutom en gång när jag ville att han skulle göra sitt jobb och då åkte jag ut istället.

Har DU blivit utslängd för att du ber om hjälp?

Det är verkligen hemskt att det ska behöva vara så och det är ju ännu en orsak till varför vi skall sluta blunda åt problemet och inte lägga skulden på de som blir utsatta!
Citera
2013-09-23, 19:26
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter trådens titel, att man ska skylla sig själv om man blir våldtagen.

Vad jag vill få fram är att någon som blir utsatt för ett brott, ska inte behöva anpassa sig efter brottsförövaren, utan det är brottsförövaren som skall lära sig vett och etikett.

Ja, trådens titel innehåller ett påstående som inte många tycker är sant.

Och du har rätt, ingen borde behöva anpassa sig efter förövare. Men vi är ju inte riktigt där ännu i detta samhälle, så under tiden gör man nog klokast i att tänka efter lite på vilka risker som faktiskt finns där ute.
Citera
2013-09-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Det kan vara bra för hälsan att undvika att bli mördad.

Så nog är det värt att "lägga energi" på att vara lite medveten.

I övrigt håller jag med dig helt och hållet, ingen borde behöva blir taffsad på, våldtagen, eller mördad.

men hur ska man undvika att bli tafsad på då, även om man är relativt nykter när man är ute, har på sig helt "vanliga kläder" ? Har du något bra exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in