2013-09-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Nej du gör det. Du frågar vad du säger till din dotter.

Kan du utveckla nu vad du menar med att hantera riskerna efter omdöme?

Vad ska jag utveckla, hur menar du?
Citera
2013-09-21, 19:03
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

så där tänker inga svennebananer, de flesta har kommit lite längre i sitt tänk

blattar ser på västerländska tjejer som "objekt", patetiskt och vidrigt, vissa västerländska tjejer diggar dock vissa mena invandrares kaxighet, de dras till farliga killar, se hur det fick för tjejen i Mariannelund, hon fick 8 till på köpet, alla asylsökande från Afghanistan.

vidare så kan det vara sexigt med kort kjol och tight tröja, varför i helvete skulle jag försöka knulla henne om hon INTE VILL?

har sett så många nachos som gör vidriga saker på fulla "svenska" tjejer på krogen så jag blir aggressiv bara jag ser er, det media har lurat i svenska tjejer "den förljugna bilden" är att ALLA män kan vara våldtäktsmän, det stämmer, MEN VISSA grupper är KRAFTIGT överrepresenterade och de killarna borde svenska tjejer hålla sig borta ifrån, mer info finns på nätet tjejer, var försiktiga nu på stan tjejer!!!

ps somalier, afghanistaner, araber överlag är no go zone. asiatiska killar hamnar längst ned på listan.
Citera
2013-09-21, 20:49
Medlem
Citat:
Så du tycker att alla människor ska vara instängda i sina bostäder dygnet runt. Blir inte det ett väldigt kort liv för människor då?
Varför skulle man leva en kortare tid om man spenderar sitt liv i en lägenhet?
Citera
2013-09-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ja det är en risk att gå ut. Man kan bli våldtagen.

Man kan också bli rånad, man kan bli påkörd av en bil etc. Klart att det är säkrare hemma då.
Är det ok att säga till sin hypotetiska dotter att hon ska använda säkerhetsbälte?
Citera
2013-09-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Är det ok att säga till sin hypotetiska dotter att hon ska använda säkerhetsbälte?

Nej det inskränker hennes rörelsefrihet. Dessutom är det förtryck. Bara tanken på att spänna fast kvinnor. Kvinnohatare!
Citera
2013-09-22, 19:38
Medlem
För inte så längesedan när jag var ute på krogen blev jag tafsad på både brösten och rumpan minst 5 gånger.
Jag hade vanliga svarta jeans och en tröja med krage, dvs ingen urringning. Mina skor var vanliga svarta converse. På inget sätt klädde jag mig därför som endel kallar för "slampigt"
Ska jag skylla mig själv för att jag inte stannade hemma med en påse chips eller på männen som inte kunde hålla fingrarna i styr?
Citera
2013-09-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
För inte så längesedan när jag var ute på krogen blev jag tafsad på både brösten och rumpan minst 5 gånger.
Jag hade vanliga svarta jeans och en tröja med krage, dvs ingen urringning. Mina skor var vanliga svarta converse. På inget sätt klädde jag mig därför som endel kallar för "slampigt"
Ska jag skylla mig själv för att jag inte stannade hemma med en påse chips eller på männen som inte kunde hålla fingrarna i styr?

Din fråga verkar innehålla två svarsalternativ,

1. Ska du skylla dig själv att du inte stannade hemma.
2. Ska du skylla på männen som tafsade.

Är världen svart/vit?

Har du något ansvar att ta hand om dig själv? Att kanske vidta åtgärder efter fjärde gången någon tafsade på dig?

Om nån börjar slåss, stannar du kvar på stället för att det är din "rättighet"? Även fast någon har slagit till dig fyra gånger, stannar du kvar för att bli slagen en femte gång bara för att det är förövaren som gör fel?
Citera
2013-09-23, 13:36
Medlem
NyanNyans avatar
Skulle inte förvåna mig om feministerna börjat anamma denna retorik om tio år.
De har ju redan börjat använda slöja i Islams namn.
Citera
2013-09-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Din fråga verkar innehålla två svarsalternativ,

1. Ska du skylla dig själv att du inte stannade hemma.
2. Ska du skylla på männen som tafsade.

Är världen svart/vit?

Har du något ansvar att ta hand om dig själv? Att kanske vidta åtgärder efter fjärde gången någon tafsade på dig?

Om nån börjar slåss, stannar du kvar på stället för att det är din "rättighet"? Även fast någon har slagit till dig fyra gånger, stannar du kvar för att bli slagen en femte gång bara för att det är förövaren som gör fel?

Tror du det hjälper att säga emot eller?
Det gör kvinnor varje dag, men män vill inte lyssna. "de menar ju egentligen JA!, såklart att dom vill bli tafsade på brösten!"!
Vidta åtgärder?
Jo tack äckel har fått skäll, örfil, utsparkad av vakten.
Tror du att det hjälper? NEJ. För du kan inte kasta ut 100 personer på en nattklubb.
Även om EN försvinner finns det dubbelt så många kvar.
Sen finns det vakter som inte tycker det är någon anledning att slänga ut någon för, vittnen som inte tycker att "det är väl inte så stor sak att bråka om" för det är så det går till i samhället idag.
Folk tar sig rättigheter utan den andres vilja, för det är tillåtet i vårt samhälle.
Varför? För att vi som vågar stå upp för oss tystas ner.

DE tar sig rättigheten att tafsa på MIG utan MIN VILJA.
Det är DE som gör fel och skall ut, inte jag. Jag har all rätt i världen att kunna gå på krogen utan att bli tafsad på!

Att jämföra det med slagsmål.....
Är folk helt jävla blinda om vad som sker i samhället idag eller?
Citera
2013-09-23, 18:00
Medlem
Citat:
Tror du det hjälper att säga emot eller?
Det gör kvinnor varje dag, men män vill inte lyssna. "de menar ju egentligen JA!, såklart att dom vill bli tafsade på brösten!"!
Vidta åtgärder?
Jo tack äckel har fått skäll, örfil, utsparkad av vakten.
Tror du att det hjälper? NEJ. För du kan inte kasta ut 100 personer på en nattklubb.
Även om EN försvinner finns det dubbelt så många kvar.
Sen finns det vakter som inte tycker det är någon anledning att slänga ut någon för, vittnen som inte tycker att "det är väl inte så stor sak att bråka om" för det är så det går till i samhället idag.
Folk tar sig rättigheter utan den andres vilja, för det är tillåtet i vårt samhälle.
Varför? För att vi som vågar stå upp för oss tystas ner.

Det är DE som gör fel och skall ut, inte jag. Jag har all rätt i världen att kunna gå på krogen utan att bli tafsad på!

Har du något ansvar att ta hand om dig själv i det här samhället, med alla jävla blinda människor, och tafsande svin...?
Citera
2013-09-23, 18:00
Medlem
Citat:

Är tafsande inte jämförbart med misshandel?
Citera
2013-09-23, 18:05
Medlem
Citat:

Det stämmer alldeles utmärkt det.

Och i verkligheten så kränks ens rättigheter ibland, och har man anledning att tro att ens rättigheter kommer att kränkas, så anser jag att man har ett ansvar inför sig självt att agera på ett så att man tar hand om sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in