Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
Och inte försvinner de heller efter att man omtänksamt upplyst dessa om att de går emot vad bossarna inom JV gillar.
Jag förstår att du och vissa andra vill att jag försvinner härifrån så att ni kan påstå allt möjligt felaktigt om Jehovas vittnen.
Jag har gott samvete att befinna mig här, jag har ignorerat (för det mesta) avfällingar och dom som bara är intresserade av att smutskasta Jehovas vittnen. Jag följer alltså rådet för det mesta, men jag medger att jag för ofta dragits med i oändliga diskussioner med förhärdade lögnare som inte
kan ödmjuka sig och se verkligheten som den är. Sedan har dom mage att också producera lögner om
mig, men detta har bara stärkt min tro, då förstår jag att bibeln är sann som talar om dessa avfällingar som skulle följa sanna kristna.
Jag har dragits med för att jag inte har kunnat stå emot att läsa lögnarnas inlägg (fastän jag lovat mig själv att inte läsa) och blivit upprörd av dom uppenbara och hemska lögnerna, och trott att folk borde inse vad som verkligen gäller om jag
bara skriver hur det ligger till. Men det är som att ropa i öknen, dom flesta lyssnar inte till vad Jehovas vittnen säger, utan blir kittlade av avfällingarnas aggressiva falska propaganda.
Jag har inte kunnat stå emot att läsa, men jag fick nyligen reda på att man kan lägga folk på en ignorera-lista, och det har jag nu gjort på några personer, främst avfällingar. Jag kommer alltså inte kunna se eller läsa deras inlägg och jag kommer inte att svara dessa hädanefter. Om andra vill ha svar från mig, på påståenden från dessa individer, så får dom själva personligen ställa dessa frågor (Jag vill alltså självklart inte heller ha några direkta eller indirekta citat från dessa).
Du är en av kandidaterna till listan, jag har haft mycket tålamod med dig, speciellt eftersom du menar att du inte varit ett Jehovas vittne. Men du beter dig ändå som avfällingarna, och kommer med dom värsta historierna så att man inte vet i vilken ände man ska börja dra i det nystanet du sitter fast i. Det bästa för mig vore att lämna dig där, för du verkar ju inte heller vilja ha någon hjälp att komma ur det. Men i alla fall, jag avvaktar ett tag till, sedan kan du känna dig ignorerad
När jag lägger dessa avfällingar och aggressiva personer på ignorera-listan och bara svarar på genuint intresserade personer, som vill få en rättvis bild av Jehovas vittnens tro, då blir det automatiskt att jag följer rådet från Sällskapet.