2013-09-18, 01:23
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorroo5
Om jag inte får en biljett nästa år tänker jag köpa en på blocket eller något.

Bara att spara pengar ! Dom brukar bli rejält dyra.. 10-års jubileum nästa år med, lär bli ett satans tryck på biljetterna
Citera
2013-09-18, 18:18
Medlem
TCDGNs avatar
Är så jävla less på den här tråden efter 6 sidor... bara samma jävla frågor. Jag vet inte men googla lite? kolla hemsidan? Läs tråden? -.-
Samma sak med alla jävla som säger saker som "verkar fett, får se om jag drar ner. beror på". Det finns inte en chans i världen att du får tag på biljetter om du tror att du lite casually kan klicka hem en biljett i juni någon gång. vill du ha en biljett måste du typ gå in på hemsidan varje dag från Januari bara för att se när du kan börja registrerad dig för att ens få access till hemsidan vid biljettsläppet. Är du inte villig att jobba lite för att få nått så ska du inte ha det..........................
Citera
2013-09-18, 23:32
Medlem
Rolling-stoneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCDGN
Är så jävla less på den här tråden efter 6 sidor... bara samma jävla frågor. Jag vet inte men googla lite? kolla hemsidan? Läs tråden? -.-
Samma sak med alla jävla som säger saker som "verkar fett, får se om jag drar ner. beror på". Det finns inte en chans i världen att du får tag på biljetter om du tror att du lite casually kan klicka hem en biljett i juni någon gång. vill du ha en biljett måste du typ gå in på hemsidan varje dag från Januari bara för att se när du kan börja registrerad dig för att ens få access till hemsidan vid biljettsläppet. Är du inte villig att jobba lite för att få nått så ska du inte ha det..........................

Haha, lugn hörru !! Om du börjat tröttna redan nu så ska du nog lämna tråden. Det kommer bli såååååååå mkt värre, jag lovar!! Vet inte om du följde årets tråd, men den var verkligen helt fruktansvärt ett tag. Så spara irritationen, den kommer du få användning för ändå så småningom
Citera
2013-09-18, 23:48
Medlem
Förstår knappt varför vissa svarar här om och om igen på samma frågor.. Om människorna som frågar samma sak hela tiden inte hade fått upprepade svar så hade de kanske blivit tvungna att leta i tråden!!
Citera
2013-09-19, 00:34
Medlem
naoshs avatar
Citat:

kanske för att detta är ett forum?. vet man inte saker och ting så frågar man för att vara på de säkra sidan.
Citera
2013-09-19, 02:06
Medlem
Citat:
Har du bara pengar så kan du köpa dig din biljett dan innan skiten börjar.
Citera
2013-09-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Har du bara pengar så kan du köpa dig din biljett dan innan skiten börjar.
Kommer ihåg att jag skulle dit med min vän förrförra året, 2 av 3 fick biljetter och han tänkte dra ner och se om man kunde köpa vid ingången (som vi NHL-matcher osv) men han tog inte risken, så vi sålde våra för 12k var Någon som varit där som ser att folk säljer vid ingången?
Citera
2013-09-19, 20:52
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SquashLeverpastej
Kommer ihåg att jag skulle dit med min vän förrförra året, 2 av 3 fick biljetter och han tänkte dra ner och se om man kunde köpa vid ingången (som vi NHL-matcher osv) men han tog inte risken, så vi sålde våra för 12k var Någon som varit där som ser att folk säljer vid ingången?

Ja jag träffade en österrikisk brud som hade köpt sin för hör och häpna :inköpspris utanför ingången till Dreamville. Riktigt flyt, annars träffade jag några svenska grabbar som betalat 9000 för sina biljetter (med flyg osv) .

10 årsjubileumet kommer att bli insane.
Citera
2013-09-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SquashLeverpastej

Jag såg ingen som sålde, däremot såg jag 20-30 pers som stod och ville köpa.
Citera
2013-09-22, 12:00
Medlem
JGGs avatar
Jag såg flera personer sälja under Torsdagen. Men många blev blåsta tyvärr.

Såg en kille som sålde en "e-ticket" där det stod att försäljningen var "second wave". Alla biljetter såldes under en sväng, förutom global journay. Sedan så existerade det helt enkelt inte några etickets. Problemet var att personalen var så sjukt okunniga och kunde inte verifiera biljetten förrens på fredagen.

Sedan fanns det även de som sålde bracelets, men om dessa inte var aktiverade så var de värdelösa. Då kunde säljaren göra enligt följande: få hem sina armband och sedan sälja dom utan att aktivera dom. Sedan hämta ut nya och aktiverade på plats genom att bara säga att man inte fått hem några bracelets.

Det kommer vara sjukt många som inte kommer få tag i biljetter nästa år. Jag fick inte tag i några iår och valde att köpa på ebay. Jag fick betalade ca 8000kr för camping och festivalbiljett. Jag köpte ca 1 vecka efter det vanliga biljettsläppet. Jag antar att många var väldigt desperata då. Men jag rekommenderar starkt att ha lite kyla och vänta tills juni-juli att köpa biljetter. Jag såg flera auktioner 2-3 dagar innan festivalen sälja iväg biljetter för camping + festival för runt 500euro.
Citera
2013-09-22, 21:44
Medlem
Funderar på att dra dit nästa år, är det lika galet bra som man ser i aftermovien?
Någon som kan skriva lite för och nackdelar med festivalen?
Gärna något som får mig jävligt taggad också
Citera
2013-09-23, 20:21
Medlem
TCDGNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolling-stoned
Haha, lugn hörru !! Om du börjat tröttna redan nu så ska du nog lämna tråden. Det kommer bli såååååååå mkt värre, jag lovar!! Vet inte om du följde årets tråd, men den var verkligen helt fruktansvärt ett tag. Så spara irritationen, den kommer du få användning för ändå så småningom

Följde förra årets tråd och jag håller med dig. Ska lugna mig! haha Hade väl PMS eller nått, nu när jag läser det igen låter jag så sjukt bitter. Sorry för det peeps!

Citat:
Ursprungligen postat av sylenth11
Funderar på att dra dit nästa år, är det lika galet bra som man ser i aftermovien?
Någon som kan skriva lite för och nackdelar med festivalen?
Gärna något som får mig jävligt taggad också

Kan säga att Aftermovien är jävligt fet och jag kommer aldrig kunna förklara känslan på ett bättre sätt än aftermovien gör men att vara där är fortfarande 100000x bättre. Att stå i publikhavet bland alla svettiga/höga/fulla/klumpiga människor är så jävla härligt. Den stunden du hör din favoritlåt spelas live på tomorrowland mitt i publikhavet med några av dina bästa vänner, den stunden kan jag döda för. Skulle i princip kunna göra vad som helst för att få en garanterad biljett till nästa år.

För och nackdelar då...
+Folket
+Stämningen
+Tyckte maten var sjukt god, även om den kanske var lite väl dyr
+Campingen
Jag tyckte det var sjukt värt att bo i tält i dremville och tycket det inte var jobbigt alls förutom att det blev jävligt varmt på dagarna. Lyckades undvika att få vatten i tältet till 100%. Ett tips är att ha ett större tält. Vårt hade som 2st sovutrymmen och en gång emellan. På så sätt kunde vi byta till torra kväder under tak samtidigt som vi slapp få det andra blött. Träffade massor med trevligt folk, och vi hade hur kul som helst när vi förade ihop med massa svenskar. Sista natten drog jag och min tjejkompis runt fulla som as och bara drev runt när våra andra kompisar försökte sova. Har nog aldrig haft så kul en festkväll hemma som jag haft i Dreamville när vi bara dräggat runt.

-Jävligt dyrt med vatten inne på festivalområdet.
-Att man inte bara kan betala med kort överallt
-Ingen belysning inne i toabåsen så man såg ju inte så mycket när man kom hemstapplandes från festivalen kl 1 på natten.

Annars så tycker jag att i princip allt var fett. Var det nått jag inte gillade så gick jag därifrån och hade kul istället. Finns så mycket tips och trick om vad man ska ha med sig ur bekvämlighetssjäl men det kan vi ta när biljetterna iaf släppts...

Funderar du påatt åka så gör det! Ta med dig kompisar som du klarar av att bo i tält med i 4-5dagar utan att gå i taket och gör något du kommer minnas för livet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in