2013-12-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kantoo
Det är bra mycket fler folk än det, förra året var det över 2 000 000 som försökte..

Källa?

I år är det dock dubbelt så många biljetter.
Citera
2013-12-30, 21:43
Medlem
kantoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Källa?

Har dock ingen källa, har läst det på flera olika ställen bara! Ja fantastiskt hoppas verkligen att man får biljett då har taggat i över ett år!
Citera
2013-12-31, 00:06
Medlem
Citat:
Källa?

"In less than one day, all of the tickets sold out and at some moments there were 2,000,000 people on the online waiting list."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tomorrowland_(festival)

Detta var Tomorrowland 2012, skulle inte förvåna mig om det var fler personer i kö 2013 då festivalen har blivit mer och mer hypad.
Citera
2013-12-31, 01:33
Medlem
DrApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTicker
"In less than one day, all of the tickets sold out and at some moments there were 2,000,000 people on the online waiting list."

Detta var Tomorrowland 2012, skulle inte förvåna mig om det var fler personer i kö 2013 då festivalen har blivit mer och mer hypad.

Det är fan inte klokt någonstans. Om man reggat sig för nyhetsbrev, kommer man få all nödvändig info kring registreringen på TL's hemsida i januari då? Har inte fått något mail än, drygt en månad.
Citera
2013-12-31, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrApple
Det är fan inte klokt någonstans. Om man reggat sig för nyhetsbrev, kommer man få all nödvändig info kring registreringen på TL's hemsida i januari då? Har inte fått något mail än, drygt en månad.

Troligtvis får du ett mail om att förresgistreringen är öppen och en länk till sidan men all annan info kommer att finnas på deras hemsida. Detta får man såklart inte innan 13 januari så man kan lika gärna använda hemsidan för info.
Citera
2013-12-31, 12:17
Medlem
Vad tror ni om line-upen då för helgerna?
Jag skulle bli väldigt förvånad faktiskt om det inte var samma line-up för båda helgerna, med små justeringar. Liksom, tänk vilket liv det skulle bli om Ingrosso spelade på första, men inte andra, samtidigt som typ Guetta spela på andra, men inte första...
Citera
2013-12-31, 16:19
Medlem
Citat:

Mjo, har sett det men ser ingen riktig källa på det förutom att många sidor skriver om samma siffra.
På flera sidor står det dock "at most" vilket i så fall bör betyda att det kan vara månader efter när listan fyllts på.
Har svårt att tro att 2miljoner satt och klickade samtidigt.
Citera
2014-01-03, 16:27
Medlem
Citat:
Mjo, har sett det men ser ingen riktig källa på det förutom att många sidor skriver om samma siffra.
På flera sidor står det dock "at most" vilket i så fall bör betyda att det kan vara månader efter när listan fyllts på.
Har svårt att tro att 2miljoner satt och klickade samtidigt.

Spelar egentligen ingen roll om det är sant men då siffran nämns på ganska många platser så kanske det finns någon sanning bakom det, jag tror att det är större chans än att 2 miljoner personer stod på väntelista.

Oavsett hur det ligger till så är det svårt att få biljetter, det är helt klart en fördel om det släpps dubbelt så många biljetter i år men kommer ändå vara svårt tror jag. Man får ju tänka på att flera personer köper max antal biljetter även om de ska ha t.ex. 2 för att sälja dyrare och på så vis betala för sina egna biljetter.
Citera
2014-01-03, 17:57
Medlem
Citat:
Spelar egentligen ingen roll om det är sant men då siffran nämns på ganska många platser så kanske det finns någon sanning bakom det, jag tror att det är större chans än att 2 miljoner personer stod på väntelista.

Oavsett hur det ligger till så är det svårt att få biljetter, det är helt klart en fördel om det släpps dubbelt så många biljetter i år men kommer ändå vara svårt tror jag. Man får ju tänka på att flera personer köper max antal biljetter även om de ska ha t.ex. 2 för att sälja dyrare och på så vis betala för sina egna biljetter.

Nej, eftersom alla använder i princip samma formulering är det större chans att det bara sprids utan faktakontroll.
Det tror inte jag eftersom det är så det fungerar. När biljetterna är slut så kan folk ställa sig på en väntlista.

Visst blir det svårt. Förhoppningsvis så köper ingen av dem som tar ut ockerpriser.
Citera
2014-01-03, 22:36
Medlem
Citat:
Nej, eftersom alla använder i princip samma formulering är det större chans att det bara sprids utan faktakontroll.
Det tror inte jag eftersom det är så det fungerar. När biljetterna är slut så kan folk ställa sig på en väntlista.

Visst blir det svårt. Förhoppningsvis så köper ingen av dem som tar ut ockerpriser.

Om alla säger samma sak så är det inte sant? Så om alla säger olika siffror på hur många som köade så skulle det vara vara mer troligt? Enligt vad som skrivs så var det 2 miljoner i kö vilket genererade 100 miljoner klick på några sekunder vilket gjorde att sidan kraschade sedan får man tro vad man vill om det.
2013 fungerade det inte alls så med väntlista för den kom inte upp förrän typ i Maj, 2-3 månader efter biljettsläppet.

Nu har jag skrivit klart vad jag har att säga om denna kö-diskussion, du får tro vad du vill och jag får tro vad jag vill.
Citera
2014-01-04, 09:20
Medlem
Citat:
Om alla säger samma sak så är det inte sant? Så om alla säger olika siffror på hur många som köade så skulle det vara vara mer troligt? Enligt vad som skrivs så var det 2 miljoner i kö vilket genererade 100 miljoner klick på några sekunder vilket gjorde att sidan kraschade sedan får man tro vad man vill om det.
2013 fungerade det inte alls så med väntlista för den kom inte upp förrän typ i Maj, 2-3 månader efter biljettsläppet.

Nu har jag skrivit klart vad jag har att säga om denna kö-diskussion, du får tro vad du vill och jag får tro vad jag vill.

Om alla skriver samma sak utan att kolla ursprungsskällan är det inte säkert det är sant. Saker och ting sprider sig som en löpeld på Internet och jag ser inget om denna siffra hos IDT själva.

Var hittar du den informationen?

Från tidigare i tråden
Citat:
In less than one day, all of the tickets sold out and at some moments there were 2,000,000 people on the online waiting list.
Citera
2014-01-06, 02:04
Medlem
bastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kantoo
Det är de de säger fast stämmer det verkligen? Läste på andra forum om vissa som besökt sidan en kvart efter biljetterna släppts och fått medan många som satte sig i kön 10 sekunder efter att de släpptes inte fick några.. Undrar också om ni tror att de går på ip adresser? Så att om man försöker komma in med flera datorer på samma nätverk så hamnar man bara längst bak i kön hela tiden?

Jag och en kompis satt med tre datorer, två som vi kom in i kön med max en minut efter biljettsläppet och en som krånglade så vi kom inte in förens efter 10-15 min .Den dator som krånglade fortsatte vi att uppdatera med jämna mellanrum.
Efter en timma och en kvart så lyckades vi få två fredags- och söndagsbiljetter på den som vi hade uppdaterat med jämna mellanrum, så att säga att kösystemet fungerar som det ska är bara bullshit.

Första helgenen är nästan ett måste i mitt tycke, kommer vara en enda stor leråker andra helgen när det bara är fyra dagar mellan festivalerna. Campingen var katastrof på sina ställen förra året, gick du i mittgångarna på campingen var det drygt en decimeter med lera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in