2013-09-22, 19:46
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhyme
Samma fråga som jag har citerat. Hur vanligt är det under en hälsoundersökning med drogtest att dom kollar hormoner lr vad det nu kan vara dom kollar?
Hur försvarar man sig lättast om man åker dit på att ta sin sambos urin?
Tänkte något i stil med: "jag var så nervös när jag skulle åka, o kände att jag kommer aldrig kunna urinera på kommando. Därför tog jag frugans kiss, för jag trodde att lämnar jag inget prov räknas jag automatiskt som skyldig.
Jag blir så nervös så kan inte kissa åt er, ni får ta blodprov istället."

Om man har åkt dit på att lämna en annan persons kiss, sedan vägrar lämna urinprov och istället lämnar blod, som är rent. Då är man oskyldig va? Då har dom ju inga bevis.
Vad tror ni?
Jag kommer ta min flickväns kiss under veckan som kommer, kan meddela här om det fungerar
2013-09-22, 19:50
Medlem
Rhymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Jag kommer ta min flickväns kiss under veckan som kommer, kan meddela här om det fungerar

Aa, jag ska göra precis samma. på onsdag skriver med här hur det gick sen.
Har gjort en tråd med denna fråga tidigare, fick svaret att det inte är så vanligt att dom kollar kön för det kostar extra för företaget. Bara om man är misstänkt med andra ord.
Hade gärna fått lite fler svar, därför ställde jag frågan igen.
Lycka till!
Och tänk ut hur du ska göra/bete dig om det inte funkar. Skrev lite hur jag tänker göra om dom märker att det inte är mitt urin i förra svaret. Vad tror du om det? :P
2013-09-22, 20:01
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhyme
Aa, jag ska göra precis samma. på onsdag skriver med här hur det gick sen.
Har gjort en tråd med denna fråga tidigare, fick svaret att det inte är så vanligt att dom kollar kön för det kostar extra för företaget. Bara om man är misstänkt med andra ord.
Hade gärna fått lite fler svar, därför ställde jag frågan igen.
Lycka till!
Och tänk ut hur du ska göra/bete dig om det inte funkar. Skrev lite hur jag tänker göra om dom märker att det inte är mitt urin i förra svaret. Vad tror du om det? :P
Asså fungerar det inte kommer jag inte få jobbet, inget snack om saken. Dom kommer skita fullständigt i någon ursäkt, var över 200 sökande så dom tar nog bara nästa i turordningen då..
Jag har precis som dig försökt få svar på frågan men verkar inte vara någon som vet, och det ser jag som ett gott tecken för hade det varit vanligt att dom kollade kön hade man nog hört mer om det här på nätet.
2013-09-22, 20:08
Medlem
Rhymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Asså fungerar det inte kommer jag inte få jobbet, inget snack om saken. Dom kommer skita fullständigt i någon ursäkt, var över 200 sökande så dom tar nog bara nästa i turordningen då..
Jag har precis som dig försökt få svar på frågan men verkar inte vara någon som vet, och det ser jag som ett gott tecken för hade det varit vanligt att dom kollade kön hade man nog hört mer om det här på nätet.

Det har du nog rätt i, vi får hoppas att det ligger till så.
Lycka till igen!
2013-09-22, 21:25
Medlem
kajsakavatts avatar
Min tråd blev borttagen så testar här..

Yo.

Började jobba för 3 veckor sedan och då fick jag reda på att dem utför slumpmässiga stickprov på jobbet och bestämde mig för att lägga rökat (cannabis) på hyllan. Jag har rökt i kanske 3 år och det senaste året har jag väll rökt ungefär 1 kanske 2 femmor per månad. När tror ni ungefär att jag är ren? Sen jag fick reda på att dem har random stickprov där så har jag bastat varje fredag så jag blivit helt dyngblöt i svett.

Väger runt 73 och är 1.85 lång...

Alla tips på bli ren är uppskattat, och så undrar jag även hur ett stickprov går till??
2013-09-23, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajsakavatt
Min tråd blev borttagen så testar här..

Yo.

Började jobba för 3 veckor sedan och då fick jag reda på att dem utför slumpmässiga stickprov på jobbet och bestämde mig för att lägga rökat (cannabis) på hyllan. Jag har rökt i kanske 3 år och det senaste året har jag väll rökt ungefär 1 kanske 2 femmor per månad. När tror ni ungefär att jag är ren? Sen jag fick reda på att dem har random stickprov där så har jag bastat varje fredag så jag blivit helt dyngblöt i svett.

Väger runt 73 och är 1.85 lång...

Alla tips på bli ren är uppskattat, och så undrar jag även hur ett stickprov går till??

Stickprov betyder att du kan bli testad när som helst, inte någon speciell form av prov. Kan vara imorgon, kan vara om ett år, kan vara om 2 månader, och det behöver inte hända alls.
2013-09-23, 07:36
Medlem
kajsakavatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanson
Stickprov betyder att du kan bli testad när som helst, inte någon speciell form av prov. Kan vara imorgon, kan vara om ett år, kan vara om 2 månader, och det behöver inte hända alls.
Är det ett vanligt pissprov då tro, man pissar i en burk så skickar dem det på analys sen? om det är det hur lång tid tar det för analysen att ge ett svar?
2013-09-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajsakavatt
Är det ett vanligt pissprov då tro, man pissar i en burk så skickar dem det på analys sen? om det är det hur lång tid tar det för analysen att ge ett svar?

Med 99% säkerhet så är det ett vanligt pissprov som dom enligt kontraktet kan komma att be av dig när som helst. Det brukar oftast betyda att du inte kommer bli testad om inte någon form av misstanke uppstår, t.ex. mycket sena ankomster, allmänt skumt beteende och annat.

Jag har aldrig blivit utsatt för pissprov och då har jag jobbat totalt flera år med jobb där stickprov ska förekomma. Så länge du sköter dig ska det vara lugnt, men det kan vara en bra ide att investera i någon av dom olika teknikerna som finns för att klara pissprov och ha hemma utifall att. Jag skulle gissa på att pissproven inte genomförs genom att man sliter dig från din plats på jobbet och tvingar dig på sekunden att pissa ut en kopp utan att du får kanske en dag eller två som förvarning.
2013-09-23, 12:43
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollasse
Jag är väldigt övertygad om att det inte någon fördel att neka urinprov, förmodligen bara en eventuell nackdel. Flera personer har även fått betala för blodprovet om det varit positivt. Jag kan tänka mig att man får betala om man inte VILL pissa, men kan man inte så borde man inte behöva betala - då har man ju inte bett om blodprov. Jag VET inte, men det låter troligt i mina öron.

Pissar du så kräver de inget blodprov, normalt sett. Jag har aldrig hört talas om det. Kör du däremot bil så är det blodprov direkt.

Blir du tagen i princip direkt efter att du rökt för första gången på några dagar, och möjligen kan vara ren, så gå med på pissprov.

Blir du tagen när du känner dig nykter (6-10 timmar efter att du rökt?), så följ med till stationen och "försök" pissa så länge som möjligt. Efter någon timme tröttnar de och kör dig till sjukhuset för blodprov. Då är det inte omöjligt att du är ren

Någon får gärna kommentera det fetstilta!

Vet inte deras rutiner riktigt men aldrig hört du får betala för blodprov dom vill utfärda åt dig,du får inte välja utan oavsett är du tvungen till och ta blodprov om dom kräver det.
Även ifall du pissar rent så tror jag dom tar blodprov iaf med tanke på allt syns inte på sticka,säg tramadol tex eller nåt annat läkemedel då kan det bara visas genom blod så tror inte det spelar nån roll om du går med på att pissa eller ej. Jag fick både pissa samt lämna blodprov men betalade inget för det,men då visste jag inte man kunde neka pisseprov...
2013-09-23, 15:09
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenHelaDagen
jag är mycket intresserad utav resultatet på detta urinprov, snälla posta hur det går!

Ja, idag var jag på uppföljning från föregående läkarbesök och de nämnde inget om drogtestet så det betyder alltså att jag kom undan!

Så för andra som undrar; negativt på Diclazepam efter 11 dagar med en inte-särskilt-överdriven hydrering.
2013-09-24, 12:00
Medlem
masterior26s avatar
Jag har inte rökt CB på ett år ungefär, om jag röker en spliff och ska lämna UP 7 dagar senare tror ni att det kommer synas då? För jag vet en polare som pissade en gång i veckan och då rökte han alltid den dagen han pissat och även ibland dagen efter och var ren veckan efter, men det kanske varierar från person till person. Jag väger ju rätt mycket också för CB lagras väll i fettet?
2013-09-25, 01:58
Medlem
zaaph1s avatar
någon som vet om det syntetiska urinet man fick med i den här fungerar? Eller ska jag ta min flickväns piss och försöka pilla i en sån där påse?
http://smoketower.com/420-lifestyle/testers/cleanu-screenyweeny-3.0-set-hell-beschnitten.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in