2013-09-19, 22:47
Medlem
zaaph1s avatar
Kollar dom om kisset är från en tjej eller kille när man blir testat på företag?
2013-09-19, 23:27
Medlem
Kries avatar
Min polare fick reda på idag att han är tvungen att göra ett pisseprov imorgon bitti, han är väldigt nervös då han innan rökte väldigt mycket men har trappat ner väldigt mycket på senaste. Senast han rökte var i tisdags dock väldigt lite, innan det var i lördags. (14/9) Från första augusti har han rökt ca 4-5 dagar i veckan tills ungefär 7 september.

Han har laddat upp hela natten med 1 liter äpplejuice ifrån koncentrat då han har hört att detta färgar pisset gult, även lite bananer och 1 liter vitamin well dryck som ska innehålla ännu mer med b-vitaminer. Och givetvis massvis med vatten, om han nu tänker smart och trycker i sig allt detta + massor med vatten hur stor är risken att han klarar sig imorgon bitti då testet är?

Givetvis tänker han dricka äpplejuicen och vitamin well dryckerna cirka 4 timmar innan det är dags.

Så vad tror ni, kommer han klara sig?

Tacksam för alla svar!
2013-09-20, 09:21
Medlem
vet någon om ketogan ger utslag på morfin? standard stickan asså som kollar efter morfin?
2013-09-20, 09:26
Medlem
det gjorde inte det
2013-09-20, 10:57
Medlem
Om man röker ytterst sällan, och blir ren mellan varje tillfälle, så tar det ju ett tag innan urinet blir positivt efter det att man rökt. Har sett någon bild som visar två timmar, men hur bra det stämmer vet jag inte.

Är det någon som klarat sig pga. den tid det tar innan drogen når urinet? Vilken drog gällde det?

I detta fallet, och när man är solklart påverkad (= drog i blodet), är ju urinprov att föredra framför blodprov. Antingen blir provet helt enkelt negativt, eller positivt. Är det positivt är det lättare att hävda drogbruk (åtminstone cannabisbruk) ett antal dagar/veckor tillbaka i tiden i något annat land, vilket måste vara svårare att motbevisa än om man visar positivt vid blodprov och således inte rimligen endast kan ha rökt för ett antal veckor sedan.
2013-09-20, 20:28
Medlem
Hej, har rökt 2 spliffar varje helg i tre veckor (inkl. idag), var ren innan dess. Vad tror ni om att bli ren tills på fredag, alltså sju dagar? 178 cm, 66kg.
Hit or shit?
2013-09-21, 15:38
Medlem
lehirals avatar
Om man just rökt på, och möter polisen som tar in en på drogprov, är det värt att pissa då eller be om blodprov? Tänkte att det kanske inte har kommit ut i urinet på 1-2timmar.
Förutsatt att man är ren före, och inte blir tagen på bar gärning.
Jaha frågan ställdes för 2poster sen, jaja
2013-09-21, 20:06
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Om man just rökt på, och möter polisen som tar in en på drogprov, är det värt att pissa då eller be om blodprov? Tänkte att det kanske inte har kommit ut i urinet på 1-2timmar.

Om du är misstänkt så tar dom in dig till stationen för pisseprov för att sen åka till sjukhuset för blodprov. MEN du kan neka att pissa så dom kan inte tvinga dig till att göra det,däremot måste du lämna blodprov.
2013-09-22, 14:47
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Om du är misstänkt så tar dom in dig till stationen för pisseprov för att sen åka till sjukhuset för blodprov. MEN du kan neka att pissa så dom kan inte tvinga dig till att göra det,däremot måste du lämna blodprov.
Jaha, så man får bådatvå iallafall? Eller enbart blodprov.

Men värt att göra det utan att "bråka" om man nyss rökt? tänkte om det inte gått ut i blodet+pisset, hur länge tar det innan det är där?
Ska väl gå ganska snabbt att få piss+blodprov om man nu sammarbetar för att man vet att det inte gått ut än.
2013-09-22, 18:07
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Jaha, så man får bådatvå iallafall? Eller enbart blodprov.

Men värt att göra det utan att "bråka" om man nyss rökt? tänkte om det inte gått ut i blodet+pisset, hur länge tar det innan det är där?
Ska väl gå ganska snabbt att få piss+blodprov om man nu sammarbetar för att man vet att det inte gått ut än.

I blodet är det borta säg cannabis 48 timmar ungefär men i pisset längre,därav skall du alltid säga nej till pisseprov. Inget att bråka om det är ju din rätt att göra det! Ser dom att du har i pisset men inte i blodet åker du ju dit ändå så därför skall du alltid neka pisseprov.
Jag hade i blodet 2 dagar efter jag rökt och kan hända att en del har lite längre rester kvar i blodet eller lägre. Allt är ju individuellt så... Skulle du åka in så får dom ta blodprovet men chansen att du åker dit är ju större om du går med på pissa med.
2013-09-22, 19:05
Medlem
Citat:
Jag är väldigt övertygad om att det inte någon fördel att neka urinprov, förmodligen bara en eventuell nackdel. Flera personer har även fått betala för blodprovet om det varit positivt. Jag kan tänka mig att man får betala om man inte VILL pissa, men kan man inte så borde man inte behöva betala - då har man ju inte bett om blodprov. Jag VET inte, men det låter troligt i mina öron.

Pissar du så kräver de inget blodprov, normalt sett. Jag har aldrig hört talas om det. Kör du däremot bil så är det blodprov direkt.

Blir du tagen i princip direkt efter att du rökt för första gången på några dagar, och möjligen kan vara ren, så gå med på pissprov.

Blir du tagen när du känner dig nykter (6-10 timmar efter att du rökt?), så följ med till stationen och "försök" pissa så länge som möjligt. Efter någon timme tröttnar de och kör dig till sjukhuset för blodprov. Då är det inte omöjligt att du är ren

Någon får gärna kommentera det fetstilta!
2013-09-22, 19:35
Medlem
Rhymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Kollar dom om kisset är från en tjej eller kille när man blir testat på företag?

Samma fråga som jag har citerat. Hur vanligt är det under en hälsoundersökning med drogtest att dom kollar hormoner lr vad det nu kan vara dom kollar?
Hur försvarar man sig lättast om man åker dit på att ta sin sambos urin?
Tänkte något i stil med: "jag var så nervös när jag skulle åka, o kände att jag kommer aldrig kunna urinera på kommando. Därför tog jag frugans kiss, för jag trodde att lämnar jag inget prov räknas jag automatiskt som skyldig.
Jag blir så nervös så kan inte kissa åt er, ni får ta blodprov istället."

Om man har åkt dit på att lämna en annan persons kiss, sedan vägrar lämna urinprov och istället lämnar blod, som är rent. Då är man oskyldig va? Då har dom ju inga bevis.
Vad tror ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in