Citat:
Ursprungligen postat av
lehiral
Om man just rökt på, och möter polisen som tar in en på drogprov, är det värt att pissa då eller be om blodprov? Tänkte att det kanske inte har kommit ut i urinet på 1-2timmar.
Förutsatt att man är ren före, och inte blir tagen på bar gärning.
Jaha frågan ställdes för 2poster sen, jaja

Jag är väldigt övertygad om att det inte någon fördel att neka urinprov, förmodligen bara en eventuell nackdel.
Flera personer har även fått betala för blodprovet om det varit positivt. Jag kan tänka mig att man får betala om man inte VILL pissa, men kan man inte så borde man inte behöva betala - då har man ju inte bett om blodprov. Jag VET inte, men det låter troligt i mina öron.
Pissar du så kräver de inget blodprov, normalt sett. Jag har aldrig hört talas om det. Kör du däremot bil så är det blodprov direkt.
Blir du tagen i princip direkt efter att du rökt för första gången på några dagar, och möjligen kan vara ren, så gå med på pissprov.
Blir du tagen när du känner dig nykter (6-10 timmar efter att du rökt?), så följ med till stationen och "försök" pissa så länge som möjligt. Efter någon timme tröttnar de och kör dig till sjukhuset för blodprov. Då är det inte omöjligt att du är ren
Någon får gärna kommentera det fetstilta!