2013-10-03, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Det är klart, vill man ha närheten till Väster- eller Söderort så är ju Roslagen lite off.

Vill man ha närhet till Stockholm är Roslagen rätt off.
Citera
2013-10-03, 21:24
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSvisa
Statusen på Roslagen är redan hög och blir bara högre för varje dag[...]
Men ge dej, någon gång.

Norrtälje är ett jättefint sommarstugeområde, men ingen vill bo där permanent. Det tar en evighet att ta sig in till civilisationen. Den absolut enda anledningen till att man skulle vilja bosätta sig ända där ute är om man skulle råka hitta ett jobb där, men då kan man ju lika gärna bo i Katrineholm, Norrköping, Karlstad, Västerås, Skara eller någon annan ointressant liten håla.

De lägenhetspriser som du nämner finns -- som redan nämnts -- även på Lidingö, varifrån man har sisådär en kvart in till T-Centralen med SL, inklusive någon minuts väntande på T-Ropsten.
Senast redigerad av pelegrin 2013-10-03 kl. 22:10.
Citera
2013-10-03, 21:50
Medlem
Mariehäll i Bromma ska du bo flytta till. Det är gångavstånd till flertal kommunikationer. Buss, tunnelbana, pendeltåg, tvärbana från 28 oktober 2013 och Bromma flygplats. I nya bostadsområdet Annedal som byggs så finns det massor av fina lägenheter att köpa.
Citera
2013-10-03, 22:02
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Icke att förglömma den kanske mysigaste av dem alla, Midsommarkransen.

Absolut inte att förglömma, ville bara inte rabbla upp precis varenda station mellan Hornstull och Bredäng ;)

Till TS: Alvik är, precis som Warg påpekar, också riktigt mysigt. Till och med att föredra framför Hägersten, men där lär du inte få något förstahandskontrakt med blott tretton års kötid i SKB.
Citera
2013-10-06, 23:06
Medlem
Är hela lilla Alby bra? Vissa hus på franstorpsvägen får ju miljonprojekt att se ut som rena lyxbostäder
Citera
2013-10-07, 14:28
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Kolla Alvik, vet inte om 13 år räcker men det är förorten som ligger närmst stan, precis innan bron över till Kungsholmen. Ligger granne med väldigt dyra lugna villaorter såsom Äppelviken. Joggar du över tranebergsbron ifrån Alvik till Kungsholmen så har du hela Rålambshovsparken där.

Edit: Undvik orter som ligger längs pendeltågslinjerna. Pendeln slutar fungera vintertid, varje år. Då är åka buss/taxi till jobb/skola som gäller, vilket är ett jävla helvete. Dessutom slutar pendeln att gå runt 01:00 på helger, tunnelbanan går dygnet runt alla dagar i veckan (nästan i alla fall). Så att ta sig ifrån Stockholm C en fredagskväll om man varit och klubbat är antingen taxi eller någon nattbuss som går en gång i halvtimmen och tar 45 minuter.

Pendeln slutar inte gå vid 01 på helger och tunnelbanan går verkligen inte dygnet runt alla dagar i veckan. Varit ute en natt i Stockholm?
Citera
2013-10-08, 17:28
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtBuddie
Är hela lilla Alby bra? Vissa hus på franstorpsvägen får ju miljonprojekt att se ut som rena lyxbostäder

Hela Lilla Alby är lugnt, sen är det sant att vissa av husen ser för jävliga ut, men problemen med miljonprojekt är väl oftast inte husen utan de boende... I Lilla Alby är den biten inget problem enligt mina erfarenheter. Sen ligger ju en del av området rätt trist precis vid gränsen till industriområdet, då är det en bit över kullen till stationen också.
Citera
2013-10-10, 02:48
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Pendeln slutar inte gå vid 01 på helger och tunnelbanan går verkligen inte dygnet runt alla dagar i veckan. Varit ute en natt i Stockholm?
Pendeln slutar gå 01.28. Har varit ute många nätter i Stockholm. Vi fick alltid ta nattbuss eller taxi hem ifrån klubbarna.
Tunnelbanan går dygnet runt på helger, vet inte vad du babblar om.
Citera
2013-10-10, 08:44
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Pendeln slutar gå 01.28. Har varit ute många nätter i Stockholm. Vi fick alltid ta nattbuss eller taxi hem ifrån klubbarna.

Ja, t-banan går dygnet runt på helgerna nu. En klar förbättring, jag har inte åkt nattbuss på bra länge på grund av det. Länge gick den väl fram till 03.30 eller något sånt, vilket förstås var klart mycket sämre.
Citera
2013-10-13, 00:56
Medlem
roobbes avatar
Citat:

Nåja, det beror faktiskt på åt vilket håll man ska och var man tänker åka ifrån vad gällande pendeltåg. I ditt tidigare inlägg så sa du att tunnelbanan går dygnet runt varje dag, och det gör den då inte. Att den går dygnet runt på helger har då inte jag förnekat iallafall.
Citera
2013-10-15, 22:52
Medlem
Väljer att lägga mitt första inlägg på FB i denna tråd. Bra boendemiljö tycker jag är i närförorterna söder om staden. Inte konstigt att jag tycker så efter att mestadels i mitt liv bott i typiska folkhemsförorter. En femtiotalslägenhet i område med lugna människor i omgivningen. Lite lugnare, och gärna med lite natur nära.
Citera
2013-10-16, 04:51
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iava
Väljer att lägga mitt första inlägg på FB i denna tråd. Bra boendemiljö tycker jag är i närförorterna söder om staden. Inte konstigt att jag tycker så efter att mestadels i mitt liv bott i typiska folkhemsförorter. En femtiotalslägenhet i område med lugna människor i omgivningen. Lite lugnare, och gärna med lite natur nära.
Vilka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in