2013-09-05, 22:32
Medlem
tgv23000s avatar
Jag vill tipsa om att köpa bostad i Bromma/Blackeberg, Sundbyberg, Solna/Arenastaden/Järvastaden. Vattenfalls nya huvudkontor i Arenastaden är klart, Telias nya huvudkontor blir i Sundbyberg, Skatteverkets nya huvudkontor blir i Solna.... gissa vad detta innebär för bostadspriserna i närheten?? det är inga småkontor direkt....
Citera
2013-09-05, 22:41
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Jag vill tipsa om att köpa bostad i Bromma/Blackeberg, Sundbyberg, Solna/Arenastaden/Järvastaden. Vattenfalls nya huvudkontor i Arenastaden är klart, Telias nya huvudkontor blir i Sundbyberg, Skatteverkets nya huvudkontor blir i Solna.... gissa vad detta innebär för bostadspriserna i närheten?? det är inga småkontor direkt....

Även Swedbank flyttar sitt huvudkontor från Gallerian i City till Sumpan. Årssiftet 2013/14.
Tvärbanan blir också klar med sträckningen Bromma-Sumpan-Solna under 2014.

//Brute
Citera
2013-09-05, 22:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Själv tipsar jag om Nacka. Det är för det mesta en helt ok kommun där många höjdare har valt att bosätta sig. Låga priser på bostadsrätter på sina håll dessutom.
Citera
2013-09-20, 16:26
Medlem
Var i Stockholm ska man bo?

Hej!

Letar efter att köpa bostadsrätt i Stockholm, och har en budget på max 2 miljoner. Frågan är bara, var borde man bo? Vad tycker ni?

Kraven är följande:

- Det ska gå att kunna få en tvåa (eller ännu bättre trea) på minst 50 kvadrat för denna budget. Så inget i innerstan där man får typ 14 kvadrat för dessa pengar.

- Inget slödder! Oavsett om vi pratar om svenskar, invandrare, Michelingubbar, eller leprechauns så vill jag inte att det ska bo en massa idioter där. Jag vill helt enkelt kunna gå ner och handla på kvällen utan att vara rädd för att bli rånad (eller värre).

- Nära till tunnelbana, helst gröna linjen eller motsvarande. Inte heller för långt ut, max 20 minuter till T-centralen, helst runt 10 om det går.

Nån med nåt förslag på bra områden? Tack på förhand!
Citera
2013-09-20, 16:34
Medlem
TRRRRISTs avatar
Enskede? Där får du en ganska fin 2:a för 2 miljoner.
Citera
2013-09-20, 16:37
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewi
Tro mig, du vill inte bo i Stockholm. Det dräller av skrikande psykfall, självgoa idioter som verkar ha fått kokain istället för välling som små och annat äckligt folk. Du kommer tacka mig.

Inte så jävla hett att bo på vischan heller med trögtänkta idioter som aldrig blir något i livet (förutom sjukskrivna och förtidspensionerade).
Citera
2013-09-20, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Inte så jävla hett att bo på vischan heller med trögtänkta idioter som aldrig blir något i livet (förutom sjukskrivna och förtidspensionerade).

Finns ju iofs. en annan jävligt nice stad, Göteborg.
Citera
2013-09-20, 17:40
Medlem
pelegrins avatar
Kanske Lidingö?
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-skarsatra-lidingo-kommun-pyrolavagen-28,-8-tr-hiss-5733273
Citera
2013-09-20, 17:49
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Kanske Lidingö?
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-skarsatra-lidingo-kommun-pyrolavagen-28,-8-tr-hiss-5733273

WTF? Sjukt bra möjlighet

edit: får kraftiga WT vibbar av lägenheten, kina tecken på täcket och en boomerang som hänger på väggen samt de billiga möblerna.

Kanske är något hus för soc fall ?
Citera
2013-09-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bewi
Finns ju iofs. en annan jävligt nice stad, Göteborg.

Som nyinflyttad i Stockholm från just Göteborg så har jag inte så mycket att klaga på förutom att Stockholm har för stor Areal. Befolkningen känns det inte som om att det är någon större skillnad på. Finns puckon här precis som det finns puckon i Göteborg. Finns zigenare här precis som i Göteborg. Tunnelbanan funkar bra precis som spårvagnarna brukar göra i Göteborg. Segt att man måste gå på i fram på bussarna i Stockholm.

I övrigt så skulle jag kunna rekommendera Jakobsberg. Ligger 19 minuter ifrån Stockholm central. vilket är rätt okej. Priserna ligger i den nivån du vill ha och verkar inte vara speciellt jävligt. Ganska blandad befolkning vad jag sett. Finns väl fler ställen men "jakan" verkar ganska bra.
Citera
2013-09-20, 17:59
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Hej!

Letar efter att köpa bostadsrätt i Stockholm, och har en budget på max 2 miljoner. Frågan är bara, var borde man bo? Vad tycker ni?

Kraven är följande:

- Det ska gå att kunna få en tvåa (eller ännu bättre trea) på minst 50 kvadrat för denna budget. Så inget i innerstan där man får typ 14 kvadrat för dessa pengar.

- Inget slödder! Oavsett om vi pratar om svenskar, invandrare, Michelingubbar, eller leprechauns så vill jag inte att det ska bo en massa idioter där. Jag vill helt enkelt kunna gå ner och handla på kvällen utan att vara rädd för att bli rånad (eller värre).

- Nära till tunnelbana, helst gröna linjen eller motsvarande. Inte heller för långt ut, max 20 minuter till T-centralen, helst runt 10 om det går.

Nån med nåt förslag på bra områden? Tack på förhand!
Blåsut, Skärmarbrink, Hammarbyhöjden, Björkhagen.
Max 10 min till T-Centralen.
Citera
2013-09-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
WTF? Sjukt bra möjlighet

edit: får kraftiga WT vibbar av lägenheten, kina tecken på täcket och en boomerang som hänger på väggen samt de billiga möblerna.

Kanske är något hus för soc fall ?

Den kommer att gå upp ca 500kkr.

Var och kollade på en 48kvm lägenhet i Solna som hade 995kkr i utgångspris. Liklukt, fuktskador och i det sämsta skick som jag sett en lägenhet i. Den gick upp till över 1,5 mille. Jag var intresserade men ville inte gå över 1.3. ^^ Aldrig sett så mycket folk på en visning som det var på den. Lockpriser FTW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in