2009-09-11, 18:01
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Enskede då?

Gamla Enskede är hur bra som helst, enligt mig då.
Citera
2009-09-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau
Årsta verkar vara precis vad du söker.
Årsta har pendeln till Haninge vid Årstaberg och till Frescati kommer du genom att ta bussen till Gullmarsplan och sedan grön T-banelinje med byte till röd vid Slussen, eller genom att ta tvärbanan till Liljeholmen och åka direkt med röd linje därifrån.

Bra förslag.
Citera
2009-09-11, 19:12
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Gamla Enskede är hur bra som helst, enligt mig då.

Jo, det var lite det jag menade
Citera
2009-09-12, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag tycker att ni ska titta på Gullmarsplan. Därifrån går det buss söderut mot Haninge(ett kort byte), samt tunnelbana norrut mot universitetet (ett kort byte vid Slussen). 29 minuter till Haninge, 22 minuter till universitetet. (se sl.se)

Där hittar ni också lägenheter som borde passa er budget. Gå in på hemnet.se välj Stockholm/Enskede-Årsta-Skarpnäck. Klicka så att du får en kartvy och zooma in på Gullmarsplan. Konstgjutarvägen, Skulpturhuggarvägen och Bildhuggarvägen, Grafikvägen och Gullmarsvägen är väl de gator som ligger bäst till.

Här har ni förresten er lägenhet.
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/505438
Liten (24m2) men ligger högt upp=bra ljusinsläpp, låg avgift och kommer väl att gå för 1.2-1.3 MSEK. (Utrop 795k)

Den lägenheten är inte alls fel. Ganska precis vad som eftersöks. Ligger hyfsat till och blir kanske inte för dyr. 24 m2 (inser just att jag hittills efterfrågat lägenheter i kvadratkilometerstorlek... (km2)).
Citera
2009-09-12, 11:24
Medlem
Palla att bo i en skamvrå när man är 2 pers, då är man ju ändå ofta ganska mycket hemma och umgås (mer än som singel i alla fall).

Jag skulle titta på 2r ute vid Kista Centrum, OK område med bra centrum och trevlig food-court.

Här är ett exempel:

http://www.hemverket.se/kop/visa_objekt.php?aid=5671&external=1

Eller köp denna för 950,000 och lägg 150k på renoveringar:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/491349

Då får ni ett extremt billigt boende.

Ska ni plugga på KTH eller motsvarande är ju dock Mörby som tipsades om betydligt bättre placerat i förhållande till skolan.
Citera
2009-09-12, 15:31
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Enskede då?

Inget av områdena är ju ghetton egentligen. Det är trevliga områden allihop. Men jag tycker fortfarande att sumpan är perfekt läge för några som ska plugga Haninge/Frescati.
Citera
2009-11-27, 00:27
Medlem
hinhales avatar
har fått arbete i Huddinge/Flemmingsberg. Jag funderade på hur det vore att bo i t.ex områden som Vårby Gård eller Farsta. Någon som har en åsikt om dessa? eller något annat trevligt, relativt lugnt område i närheten? Min budget är inte heller mer än 5000. Tack på förhand..
Citera
2009-11-28, 17:38
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinhale
har fått arbete i Huddinge/Flemmingsberg. Jag funderade på hur det vore att bo i t.ex områden som Vårby Gård eller Farsta. Någon som har en åsikt om dessa? eller något annat trevligt, relativt lugnt område i närheten? Min budget är inte heller mer än 5000. Tack på förhand..

Vårby är väl lite av ett hål, hellre Farsta, ett av få områden på tubens ändstationer som är hyfsat trevligt
Citera
2009-11-28, 17:48
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinhale

Kolla Tullinge, nära och inte så dyrt skulle jag tro
Citera
2011-01-04, 03:13
Medlem
Jag letar studentlägenhet i Gröndal/Ekensberg. Nära till stan och utanför tullarna så priset sjunker =)
Citera
2011-04-05, 13:13
Medlem
Var bo i Stockholm?

Letar ställen och förslag att bo till jobb i Sollentuna.

Hur är pendlingen mellan Norrtälje till Sollentuna?
Var kan annars rekommenderas om man jobbar i Sollentuna?
Jag vill bo väldigt lugnt, helst nära havet, Norrtälje verkar bra placerat, men jag kan tänka mig andra ställen bara det inte är i City och naturen finns nära intill och pendlingen inte är för lång.
Det måste också finnas lägenheter som inte kostar alldeles för mycket.

När jag tittar på kartan ser jag de närmaste tex.: Upplands väsby,Sigtuna, Vallentuna?
men jag vet ju inte hur dessa ställen är?

Hur lång tid skulle det ta att ta tåget från Nynäshamn till Sollentuna varje dag?

Fler förslag på ställen som är fina och helst inte längre pendling är 1,5tim/ resväg är mycket tacksamt mottaget. Jag kan inte alls området så allt är av hjälp.

Tackar!
Citera
2011-04-05, 13:23
Medlem
xelytoss avatar
Kan tyvärr inte hjälpa dig just med det eftersom jag aldrig bott i det området men en sak kan vara till hjälp, www.sl.se , där har du en sida som räknar ut vilka bussar/tåg du ska ta och hur lång tid det tar etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in