Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen
Nej men det betyder inte att det inte har hänt
Strålande. Vare sej du eller jag vet om det har hänt. Då får man hantera sannolikheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen
Indicier som stödjer påståendet om en attack:
1. Polisanmälan
Man kan förstås tänka statistiskt och förmoda att de flesta som polisanmäler gör det för att de har en anledning. Men det säger ju ingenting om det enskilda fallet. Skulle det kunna finnas anledning för henne att göra en falsk polisanmälan? Ja, om hon kommit in till sjukvården med skada och det är en person som hon känner till vem det är men vill inte peka ut vederbörande.
Det som talar mot hennes utsaga är att man inte fann DNA från en annan person och det mystiska överfallet nummer två. Visserligen kan det teoretiskt tänkas att det verkligen förekommit ett andra överfall men polisens och medias ointresse pekar på att man ska ta det med en nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen
2. Förundersökning
3. Utredning
2. Uppvisade skador
Ja, allt detta pekar ju på att något har hänt, men inte på vad. Överfall nummer två och det ljumma intresset för detta pekar på att det i vart fall inte hade med saken att göra. Och det pekar på att överfall nummer ett kanske var något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen
3. Våld och trakasserier mot muslimska kvinnor förekommer.
Det mesta våldet mot muslimska kvinnor utförs väl av deras egna män? Något våld i övrigt vet jag inte om det finns dokumenterat. Det påstås ha varit ett överfall av en överförfriskad A-lagare på Vasaplan i Umeå. Och någon ska ha gått in i en kvinna.
Det talades om en undersökning där kvinnor i Hhijab (oavsett vad man tycker så är det inte likhetstecken mellan muslimsk kvinna och kvinna i Hijab. Det är kanske klädesplagget som folk stör sej på. Ungefär som äldre personer som gormade på unga män som hade halva stjärtspringan framme.) och vad de talade om var verbala påhopp. I huvudsak från äldre personer, både kvinnor och män.
Det finns inget belägg för att det verkligen har blivit en sport för vita män att rycka slöja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen
4. Hån och trakasserier fortsätter på internet
Indicium för vad? Personligen retar jag mej på att jag som vit man utpekas på grund av mitt kön och min hudfärg för något jag inte har med att göra. Om de har slöja eller spagettisil på huvudet är deras eget val. Eller lanske deras mäns.