2013-09-03, 11:53
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här är ett förbluffande tillkännagivande. Du försvarar alltså att islamister missbrukar systemet och ljuger åt sig allsköns bidrag - så att vi med skattepengar finansierar islamister - för att det är synd om kvinnorna i hijab?

Det är naturligtvis helt rätt att slå undan benen på dem som på felaktiga grunder tillskansar sig allmänna medel. Nu tror jag inte på fylla längre - det måste vara stroke.

Och ja, det finns kvinnovåldsproblem inom alla grupper. Det vi inte har samsyn om är vilka grupper som är förrövarna inom varje kvinnogrupp. Och vi inte är överrens om är att på felaktiga grunder tillskansa sig medel från det allmänna. Det vore ju bättre att de problem som finns adresserades än att vi luras av media att få politikerna att missrikta insatser.

Nej men det är som alltid det finns grupper som missbrukar förtroende och medel.

Nej det är inte rätt att slå undan benen på dom som öppet och ärligt kämpar för minskat våld mot kvinnor.

Ingen av oss vet vad som hände på parkeringsplatsen. Ni har har skapat en egen "sanning" utifrån påståenden och slutsatser men den är faktiskt inget annat än påhittad.

Sant är att kvinnor i slöja trakasseras ute i samhället dagligen. Oavsett vad man tycker om slöja är det väl inget vi önskar väl?
Citera
2013-09-03, 11:57
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
du försvarar alltså din rätt att med lögn tillskansa dig allmänna medel
inte för att jag direkt vill påstå att du ljuger men du kan uppenbart inte läsa innatill när det gäller trådstarten.

Läs tråden och sluta tjata.
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen

Sant är att kvinnor i slöja trakasseras ute i samhället dagligen. Oavsett vad man tycker om slöja är det väl inget vi önskar väl?

Nämn några grupper som inte har medlemmar som trakasseras i samhället dagligen.
Citera
Medlem
Citat:
Nej men det är som alltid det finns grupper som missbrukar förtroende och medel.

Nej det är inte rätt att slå undan benen på dom som öppet och ärligt kämpar för minskat våld mot kvinnor.

Ingen av oss vet vad som hände på parkeringsplatsen. Ni har har skapat en egen "sanning" utifrån påståenden och slutsatser men den är faktiskt inget annat än påhittad.

Varför har man inte då utnyttjat dessa händelser,, utan använder sig av en händelse som ej går att styrka ? Enl dej så bör det finnas X antal mer påtagliga händelser.
Citera
2013-09-03, 12:01
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Ja, det kanske det gör. Och det ska minimeras.

Citat:

Det är enligt mitt sätt att se det klarlagt i tråden att dessa kämpar inte primärt kämpar för "mindre våld mot kvinnor" utan har helt andra bevekelsegrunder för sin kamp.

Citat:

Som jag har sagt förrut i tråden så är våld mot kvinnor primärt ett problem som förekommer i nära relationer - eller realationer i allafall. Det här "random" våldet som det påstås vara frågan om i detta fallet - 2 gånger tillochmed - med för offret okända gärningsmän, vet du hur statistiskt osannolikt det är? ... Precis som jag sa i mitt förra inlägg, ja, det vore tacknämligt om kvinnovåldsproblematiken minskades eller försvann, men för det krävs välriktade insatser, inte felaktigt riktade som tillfaller islamister.
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-09-03 kl. 12:04.
Citera
2013-09-03, 12:01
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Nämn några grupper som inte har medlemmar som trakasseras i samhället dagligen.

Vart vill du komma? Ska vi acceptera våld mot kvinnor bara för att bögar misshandlas eller?
Citera
2013-09-03, 12:04
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suck
Varför har man inte då utnyttjat dessa händelser,, utan använder sig av en händelse som ej går att styrka ? Enl dej så bör det finnas X antal mer påtagliga händelser.

Bara för att man inte kan styrka innebär det inte att den inte har hänt. Det är väl bara några få (hoppas jag) som misstror händelsen på grunder av att det är en muslim som utsatts.
Hade det varit en motsvarande vit protestantisk gravid kvinna så vet vi alla att tongångarna varit en annan.
Citera
2013-09-03, 12:07
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

De som kämpar för detta kallas för Islamofober och rasister.
Citera
2013-09-03, 12:08
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Hade det varit en motsvarande vit protestantisk gravid kvinna så vet vi alla att tongångarna varit en annan.

Ja, då hade det varit synd om gärningsmannen eftersom han är den förtryckte av dem två.
Citera
2013-09-03, 12:09
Medlem
Bullens avatar
Citat:

Det är enligt mitt sätt att se det klarlagt i tråden att dessa kämpar inte primärt kämpar för "mindre våld mot kvinnor" utan har helt andra bevekelsegrunder för sin kamp.

Vilka är dessa? Är det verkligen en homogen grupp eller är det flera olika grupper varav någon ev. missbrukar situationen. Som jag ser det finns det inget klarlagt bara en massa påståenden.

Citat:

Som jag har sagt förrut i tråden så är våld mot kvinnor primärt ett problem som förekommer i nära relationer - eller realationer i allafall. Det här "random" våldet som det påstås vara frågan om i detta fallet - 2 gånger tillochmed - med för offret okända gärningsmän, vet du hur statistiskt osannolikt det är? ... Precis som jag sa i mitt förra inlägg, ja, det vore tacknämligt om kvinnovåldsproblematiken minskades eller försvann, men för det krävs välriktade insatser, inte felaktigt riktade som tillfaller islamister.

Ja jag tror att våldet mot kvinnor i slöja är klart mycket mindre än trakasserierna mot de samma
Citera
2013-09-03, 12:11
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, då hade det varit synd om gärningsmannen eftersom han är den förtryckte av dem två.

Och i detta fallet existerar han inte. Vad är värst, förnekelse eller förståelse?
Citera
2013-09-03, 12:13
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Som jag ser det finns det inget klarlagt bara en massa påståenden.

Vilket ju är trådens ämne. Något som du klagade på, men efter åtskilliga inlägg nu ändrat dig och motsäger din första ståndpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in