Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen
Nej men det är som alltid det finns grupper som missbrukar förtroende och medel.
Ja, det kanske det gör. Och det ska minimeras.
Citat:
Nej det är inte rätt att slå undan benen på dom som öppet och ärligt kämpar för minskat våld mot kvinnor.
Det är enligt mitt sätt att se det klarlagt i tråden att dessa kämpar inte primärt kämpar för "mindre våld mot kvinnor" utan har helt andra bevekelsegrunder för sin kamp.
Citat:
Sant är att kvinnor i slöja trakasseras ute i samhället dagligen. Oavsett vad man tycker om slöja är det väl inget vi önskar väl?
Som jag har sagt förrut i tråden så är våld mot kvinnor primärt ett problem som förekommer i nära relationer - eller realationer i allafall. Det här "random" våldet som det påstås vara frågan om i detta fallet - 2 gånger tillochmed - med för offret okända gärningsmän, vet du hur statistiskt osannolikt det är? ... Precis som jag sa i mitt förra inlägg, ja, det vore tacknämligt om kvinnovåldsproblematiken minskades eller försvann, men för det krävs välriktade insatser, inte felaktigt riktade som tillfaller islamister.