2013-09-20, 12:32
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det verkar inte vara det minsta osannolikt. Varken utifrån våldets art eller orsaken till den samma.
Men det är egentligen ointressant. Det intressanta är att ni bestämt er för vd som är sant och sprider den lögnen som sanning.

Jag har ICKE bestämt mig för vad som är sant. Däremot tycker jag att, om man skall använda exempel från verkligheten för att väcka opinion i en fråga, så bör man använda ett exempel som inte kan ifrågasättas under några som helst omständigheter. Allt annat är löjeväckande.
Hade det här fallet varit solklart med namngiven GM, tydlig brottsrubricering och fällande dom så hade jag inte brytt mig.
Citera
2013-09-20, 12:32
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Är du representativ för journalistskrået är det inte tu tal om att det är illa ställt med gammelmedia.

Ja men vet du, journalister har sin egen logik.
Jag har själv haft att göra med dom i ett par sammanhang(jag tänker inte tala om i vilka)

Vad jag sa kom ut precis tvärtom i tidningen. Jag sa - parafraserat - "det är inte möjligt att sådant kan ske" Sedan hade han strukit ordet "inte" så att det blev precis tvärtom.

När jag argt ringde upp honom säger karljäveln: "ööhh..ja men, alltså, av de som läste förstod nog bara hälften av vad det handlade om. Den övriga hälften förstod att det var fel. Så något förtydligande är överflödigt"

Hans enda ursäkt var att han var svårt bakfull vid intervjutillfället...
Senast redigerad av Torsus 2013-09-20 kl. 12:39.
Citera
2013-09-20, 12:39
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ingen av oss vet vad som hänt, du spekulerar fram en sanning jag gör det inte.
Det skiljer väl en journalist från ett internethjon gissar jag.
Gode gud! Jag kan inte sluta skratta...

Är det något som journalister GÖR, inte minst i frågor rörande i&i så är det ju att spekulera fram sanningar. Hela idèn med agendasättande journalistik är ju att göra precis just det.
Citera
2013-09-20, 12:51
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Gode gud! Jag kan inte sluta skratta...

Är det något som journalister GÖR, inte minst i frågor rörande i&i så är det ju att spekulera fram sanningar. Hela idèn med agendasättande journalistik är ju att göra precis just det.

Ja ni brukar säga det. Men då så nu så ä det grundlösa spekulationer
Citera
2013-09-20, 12:54
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Det som skiljer "journalister" från "internethjon" är att de senare verkar vara utrustade med en hjärna.

Vad hjälper det om den är tom eller inte kan använda den?
Citera
2013-09-20, 12:55
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Nej det är det inte. Det har jag personlig erfarenhet av
Citera
2013-09-20, 12:58
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ja men vet du, journalister har sin egen logik.
Jag har själv haft att göra med dom i ett par sammanhang(jag tänker inte tala om i vilka)

Vad jag sa kom ut precis tvärtom i tidningen. Jag sa - parafraserat - "det är inte möjligt att sådant kan ske" Sedan hade han strukit ordet "inte" så att det blev precis tvärtom.

När jag argt ringde upp honom säger karljäveln: "ööhh..ja men, alltså, av de som läste förstod nog bara hälften av vad det handlade om. Den övriga hälften förstod att det var fel. Så något förtydligande är överflödigt"

Hans enda ursäkt var att han var svårt bakfull vid intervjutillfället...

Tänk att det är just den som så många har råkat ut för. Men det var väl inte så att det var Grönköpings veckoblad?
Citera
2013-09-20, 13:03
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Tänk att det är just den som så många har råkat ut för. Men det var väl inte så att det var Grönköpings veckoblad?

Försöker du vara sarkastisk? Det biter då inte på mig!
Nej, det var inte Grönköpings veckoblad. Det var Expressen
Citera
2013-09-20, 13:32
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Men är du dum, obstinat eller bägge samtidigt?
Det aktuella fallet är ju ett typexempel där, precis som du själv påpekat, ingen utom möjligen lappsäcken sitter inne på sanningen. Trots detta har flera medier (där väl journalister jobbar?) gått ut med att det ÄR en rasistattack.

Varje gång någon ska utvisas och springer till journalisterna på AB eller DN för att få stanna trots avsaknad av asylskäl så publiceras illegalens egna version såsom om den vore sanning.

Listan fortsätter i det oändliga

Om du vill bli tagen på allvar kan du ju inte bara sitta och säga "nej" hela tiden som en jävla treåring. Bemöt argumenten sakligt eller håll truten
Citera
2013-09-20, 13:33
Medlem
tungur knifurs avatar
Jag har hängt med lite dåligt på sista tiden i det här ärendet. Har det framkommit något mer konkret om slöj-mytomanens kopplingar till de som drog igång "hijabupproret"?
Citera
2013-09-20, 13:58
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Helt off topic, borde inte en journalist behärska det skrivna svenska språket i alla fall hjälpligt?
Citera
2013-09-20, 14:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ingen av oss vet vad som hänt, du spekulerar fram en sanning jag gör det inte.
Det skiljer väl en journalist från ett internethjon gissar jag.

Så i detta fall så vet journalisten vad som har hänt?

Citat:
Kvinna med hijab överfallen ännu en gång

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5625900

Trots detta?

Citat:
Enligt Hägg finns det inga vittnen till händelsen.

Journalisten skriver som om hon visste vad som hänt, trots att det saknas vittnen och teknisk bevisning och historien i sig är ganska otrolig. Ingen vet om hon blivit överfallen ännu en gång, men journalisten skriver som om det vore en sanning. Hela artikeln är en enda stor spekulation, förklädd till "sanning".

Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Är det något som journalister GÖR, inte minst i frågor rörande i&i så är det ju att spekulera fram sanningar.

Citat:

Och ovan så visar jag att Gregor-Samsa har helt rätt och det inte alls är grundlösa spekulationer. Det gick ganska fort att motbevisa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in