Citat:
Ursprungligen postat av
Svithjod
Problemet är att vi inte ens har råd att bemanna och öva de hittepåbataljoner vi har och att ersätta de avancerade vapensystemen och fordon som finns är en omöjlighet.
Att FM köper in grönmålade paketbussar är ett bevis på hur illa det är.
FM är redan vid vägs ände frågan är bara när allt kollapsar.
Tur i oturen att det mesta kan döljas med lite stillbilder på nätet och hemligstämpel.
JA! Du har fullständigt och komplett rätt!
Det som idag kallas för FM är rakt igenom ett stort djävla skämt. Ingenting fungerar och 40 miljarder om året levererar runt 500 soldater utomlands som bäst.
Som jag skrev tidigare, Under min sista utbildning så gavs det tid att kontemplera. Vi fick tyvärr för mycket information av forskare, doktorander och höga militärer där på Valhallavägen 117 så jag kom till en skrämmande insikt.
Hela skiten kommer nu att förfalla till noll och intet och jag kan inte verka i en organisation som jag inte tror på.
Tyvärr så har förfallet blivit runt 100 gånger värre än vad jag befarade. All militär infrastruktur är riven till noll och intet. Det är omöjligt att bygga upp den igen för det skulle kosta enorma summor. Min slutsats är att det kan bara vara en dold agenda att bryta folkviljan, bryta ner självkänslan, få oss att känna oss odugliga så politikerna kan transferera över pengarna till privata kapitalister inom alla områden.
INTE en djävla Pansarbrigad till landets skydd längre.
Hur man än vrider och vänder på det så är ett lands status, självrespekt och kvitto på hur mycket man anser att det är värt att skydda representerat av antalet Pansarbrigader. (nåja, ni förstår vad jag menar)
Vi har ingen och det är tyvärr det sorgliga kvittot på hur vår nationalkänsla mår idag. Vi vräker ut 100-tals med miljarder på annat skit som bara är en belastning för 50-100 år framåt i samhället.
Vi har dock INTE råd men en djävla Pansarbrigad till rikets skydd.
Katastrof även här för minst 50 år framåt. Snart är alla dugliga och duktiga officerare som kan Brigadsystemet och har "krigat" med Brigader som smäller samman på Revingehed eller på Fingalsåsens västra del i Boden ett minne blott.
Vad vi har kvar är officerare som tror att grupp/ pluton "ad hoc" i Afghanistan är ett förband och kan max leda det. Bataljon. det har de kanske läst om. Brigad, det finns inte ens i deras världsbild.
Katastrof!
"Förvånad"