2013-09-09, 21:56
Medlem
svennerubinsfans avatar
25mm funkar t.o.m i röven, np.
Citera
2013-09-09, 22:29
Medlem
Standard inom sjukvården för att sätta Nebido i röven är 22G 50mm. Uppsug med 18G.
Citera
2013-09-10, 17:12
Medlem
Realityjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsktvatten
Tjenare alla monster, har ett litet problem angående nålar jag fått hem, satte första sticket idag. Fast är orolig över att nålarna är för korta. Har tidigare beställt blåa nålar som var 30mm, fast snabb som man är läser man bara "blå" dessa fick jag hem "23G kanyl 0,60 x 25 mm, Blå" och tänkte inte på att det var 25mm endast. Funkar det att sätta i låren? Har ganska lågt Bf.. Vill inte att oljan ska gå till spillo. Tack på förhand!!

Jag kör 30mm men brukar lämna ut ca 0,5-1cm.. Så då är vi på samma djup, inga problem att skjuta i låren iaf
Citera
2013-09-12, 17:57
Medlem
Inga bilder på exakt var man ska sätta dem?
Citera
2013-09-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sewlan
Inga bilder på exakt var man ska sätta dem?

http://spotinjections.com/index3.htm
Citera
2013-09-13, 22:05
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realityjunkie
Jag kör 30mm men brukar lämna ut ca 0,5-1cm.. Så då är vi på samma djup, inga problem att skjuta i låren iaf

Varför tar du inte in hela nålen, 30mm är ett standardmått. Då vet du med säkerhet att du kommer djupt in i muskeln?
Citera
2013-09-14, 15:07
Medlem
Realityjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Varför tar du inte in hela nålen, 30mm är ett standardmått. Då vet du med säkerhet att du kommer djupt in i muskeln?

Har inte så farligt med fett på benen, det är nog bara en säkerhetsåtgärd om nålen skulle gå av, vilket jag personligen tror är näst till omöjligt men jag gjorde såhär i början och det har lämnat så.. Det funkar för mig :] Har snart gjort typ 70 stick och det har gått prima.. Är man fet får man väl köra in lite extra!

Har faktiskt börjat köra in den längre på senare tid men någon skillnad är de inte för mig :P
Citera
2013-09-18, 23:18
Medlem
Jag har börjat sticka testo e 500mg e4d och testo p 100 eod.

Har en fråga. Man ska ju fylla sprutan med så mycket luft som den volym man vill injicera + 0,3 ml extra. Men jag har ju 2 olika vialer. altså en testo p och en testo e. Jag vill ju ha båda i samma spruta e4d.

jag börjar med att fylla sprutan med 2.3ml luft och trycker in den luften i vialen för att sedan dra upp 2ml testo e. Då är det klart. Men sen vill jag ju ha testo p i samma spruta också? Hur gör jag då med luften till vialen?

kanske var krångligt förklarat med någon förstår nog vad jag menar!

Mvh
Citera
2013-09-19, 01:10
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liviinloud

Har en fråga. Man ska ju fylla sprutan med så mycket luft som den volym man vill injicera + 0,3 ml extra. Men jag har ju 2 olika vialer. altså en testo p och en testo e. Jag vill ju ha båda i samma spruta e4d.

jag börjar med att fylla sprutan med 2.3ml luft och trycker in den luften i vialen för att sedan dra upp 2ml testo e. Då är det klart. Men sen vill jag ju ha testo p i samma spruta också? Hur gör jag då med luften till vialen?

Mvh
Gör på exakt samma sätt. Spruta in luft i vialen.
Citera
2013-09-19, 02:12
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Har inte så farligt med fett på benen, det är nog bara en säkerhetsåtgärd om nålen skulle gå av, vilket jag personligen tror är näst till omöjligt men jag gjorde såhär i början och det har lämnat så.. Det funkar för mig :] Har snart gjort typ 70 stick och det har gått prima.. Är man fet får man väl köra in lite extra!

Har faktiskt börjat köra in den längre på senare tid men någon skillnad är de inte för mig :P
varför ska man fylla med luft?
Citera
2013-09-19, 02:14
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:

det är ju rätt korkat att inte sticka in hela nålen... gör du inte det är det nästa bortkastat att aspirera! för inbilla inte mej att du kan hålla nålen still om du inte kört in hela!

det är lätt hänt att den åker in o ut lite o då har du noll koll på om du sätter i en ven eller liknande

mvh
Citera
2013-09-19, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liviinloud

Mvh

Du fyller testo p vialen med 1,3 ml luft utan att dra in någon olja. Du drar ut en tom spruta och fyller den med 2,3 ml luft som du fyller testo e vialen med och drar upp 2 ml olja. Nu går du på testo p vialen igen som har ett lufttryck med 1,3 ml. Stick in nålen och dra upp 1 ml testo p lättsamt. Voila!

Tips: den vialen du förfyller med luft, se till att ha tryck på kolven tills du har dragit ur sprutan. Om du släpper kolven när du tryckt in luft så gör vaccumet att luften automatiskt åker in i sprutan igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in