Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-03, 17:45
  #805
Medlem
Ultrasmisks avatar
Grattis du träffade en artär. Du kan få pengar av sjuksköterskor för att utbilda dem i såpass stor träffsäkerhet som du nu demonstrerat.
Citera
2018-06-03, 17:57
  #806
Medlem
varför kör du inte i skinkan??? min kusin körde i skinkorna
Citera
2018-06-03, 18:07
  #807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
varför kör du inte i skinkan??? min kusin körde i skinkorna
TS kanske har för korta armar?
Citera
2018-06-03, 18:31
  #808
Medlem
[quote=Ultrasmisk|64231487]Grattis du träffade en artär. Du kan få pengar av sjuksköterskor för att utbilda dem i såpass stor träffsäkerhet som du nu demonstrerat.[/QUOTE

Ja så mycket har jag fattat själv att jag gjort men det var väl inte det relevanta i min fråga. Frågan var om det är farligt
Citera
2018-06-03, 20:37
  #809
Medlem
Ultrasmisks avatar
[quote=rillew29|64231848]
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Grattis du träffade en artär. Du kan få pengar av sjuksköterskor för att utbilda dem i såpass stor träffsäkerhet som du nu demonstrerat.[/QUOTE

Ja så mycket har jag fattat själv att jag gjort men det var väl inte det relevanta i min fråga. Frågan var om det är farligt

Beror ju på hur stort det är, om du använt dig av sterila tekniker eller ej, och om det fortfarande blöder.

Är någon av dessa frågor positiva, så kanske du bör åka in och berätta vad du gjort mot dig själv så att artären kan repareras i tid innan det bildas ärrvävnad som förstör artären om den nu skulle vara skadad.
Citera
2018-06-03, 23:32
  #810
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillew29
Tja

Ja som rubriken lyder satte jag en i benet sedan när drog ut nålen forsade det blod En hel del. Farligt eller kollade givetvis att inget svar kom innnan jag injecerade men blir lite nojjig iag? tacksam för svar

känns ingen där jag tryckt den efteråt denna var för ca 5 min seden

fridens

Kan du beskriva eller visa ett exempel på hur mycket "en hel del" är? Hur länge fortsatte det att blöda? Jag misstänker att du bara träffade ett kärl och nojar i onödan.
Citera
2018-06-04, 08:33
  #811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Kan du beskriva eller visa ett exempel på hur mycket "en hel del" är? Hur länge fortsatte det att blöda? Jag misstänker att du bara träffade ett kärl och nojar i onödan.

Givetvis sterila verktyg alltid nya. Det spruta ut typ 3-4 sek sen slutade det. Bulan jag hade i går har gått ner mer lite färg runt stick såret nu typ som en punka. Ej ont i benet ingen feber känning?.
Citera
2018-06-04, 22:51
  #812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillew29
Givetvis sterila verktyg alltid nya. Det spruta ut typ 3-4 sek sen slutade det. Bulan jag hade i går har gått ner mer lite färg runt stick såret nu typ som en punka. Ej ont i benet ingen feber känning?.


men herregud.. spruta ut lite blod det är inte mer än att du punkterade ett kraftigare blodkärl det har nog hänt oss alla som har gjort detta lite längre, okej fattar att du blir orolig men du kan sluta vara det nu på en gång... när du skriver att det forsar då räknar jag med närmare halv liter till en liter blod
Citera
2018-06-05, 10:26
  #813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AASsubject101
men herregud.. spruta ut lite blod det är inte mer än att du punkterade ett kraftigare blodkärl det har nog hänt oss alla som har gjort detta lite längre, okej fattar att du blir orolig men du kan sluta vara det nu på en gång... när du skriver att det forsar då räknar jag med närmare halv liter till en liter blod


Ja lugnat ner mer polaren intygade det du just sagt också.
Citera
2018-06-10, 13:35
  #814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfson
Ah jo, jag har sökt och kollat andra trådar, men hittar inga bra svar på just mina frågor.

Påbörjade ny kur i onsdags. Hade som vanligt en god vän som hjälpte mig med injekt då jag är alldeles för nojjig för göra det själv. Men allt gick bra, han varnade dock för den här oljan kan ge lite smärta i benet, äsch va fan tänkte jag. har kurat förut och det har gått bra..

Men nu till grejen är att jag har sådan otrolig jävla smärta i benet, inte vid injekt stället, utan längre ner på låret, en bit ovanför knät. kan knappt gå. resa sig upp ur sängen är som att ha ett ben mindre. haltar varje steg jag tar.

Polaren säger dock att det är vanligt, och jag har ju läst andra trådar om att det är vanligt med ny olja, samt när man inte legat på, på ett tag, för muskeln inte är van osv.

Släpper skiten med tiden eller? eller finns risken att min kropp inte gillar den här oljan? Nu är det dags för stick nummer två, jag hade tänkt köra det i samma ben, borde jag byta ställe? eller vad tycker ni?

Värt att tillägga är att jag kurat en gång tidigare, dock då bara 1 ml testo E. (kör 2ml nu) och det var inga problem alls, kände aldrig någon smärta i benet, förutom lite ömhet, men det förhindrade mig inte att kunna gå eller liknande.

edit: benet är inte rött eller svullet, det känns ungefär som ett stort jävla blåmärke, och världens sjukaste träningsvärk, ligger jag på rygg i sängen känns det knappt av alls, men lägger jag mig på sidan så får jag ont som fan, eller om jag typ spänner benet(muskeln)

Läst lite av dina post, och har för mig du skrev att lyfta benen ens i knähöjd var näst intill omöjligt? Vad gjorde det så svårt att lyfta benet? Ren smärta llr var det som att benen rörlighet bara tog stopp? Mitt ben går att lyfta i knähöjd men får typ stretcha långsamt för att komma dit. Hela yttersidan av mitt lår är STENhårt verkligen och går inte att nypa tag i ens minsta lilla bit skin, det är super spänt, halar lite men här om dagen när jag reste mig snabbt efter att ha legat still i soffan fick jag den värsta smärtan någonsin som strålade ner i hela låret...dag 4 nu och lika spänt som dag 2, haltar lite men när jag väl börjar gå är de lugnt, trappor är dock jävliga pga stelheten
Citera
2018-08-21, 15:10
  #815
Medlem
Alltså ni som sticker i glute... hur fan ska jag göra för att på lättast sätt injicera? Satte mitt första stick nu imorse men tycker det är helt överjävligt svårt att nå runt med armarna och hålla nålen stilla? Känns som man vispar runt nålen som nån form av elvisp i röven, och aspirera tycker jag också är svinsvårt bakom ryggen...

Körde min förra kur i låren men folk säger att det är minst risk att träffa nerver och liknande i glute så vore ju skönt att lära sig hur man gör det ”smidigast”

Har ni några tips? Eller är det bara allmänt svårt att nå röven?
Citera
2018-08-21, 16:09
  #816
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Alltså ni som sticker i glute... hur fan ska jag göra för att på lättast sätt injicera? Satte mitt första stick nu imorse men tycker det är helt överjävligt svårt att nå runt med armarna och hålla nålen stilla? Känns som man vispar runt nålen som nån form av elvisp i röven, och aspirera tycker jag också är svinsvårt bakom ryggen...

Körde min förra kur i låren men folk säger att det är minst risk att träffa nerver och liknande i glute så vore ju skönt att lära sig hur man gör det ”smidigast”

Har ni några tips? Eller är det bara allmänt svårt att nå röven?
Ja glute är lite jobbig, jag brukar hålla i pumpen stilla me ena handen och injicera eller aspirera med andra men kan lätt bli att någon muskel krampar då det inte är så bekvämt att vrida sig så.

Låret är annars bäst, hur bekvämt som helst och tycker det är mindre chans att man träffar något som gör ont i låret än i glute.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback