2012-12-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorsarDjupaVatten
Ampuller = behållare med en engångsdoser , du knäcker de och sen slängder de.
Vialer = Behållare med flera doser, gummilock.

Inte tvärtom.....

Vad har du nu och vad är frågan? Ta den igen

Ahaaaa... Ok tvärtom isf. det jag ska ta ifrån är alltså 2st 1ml ampuller(Enanthal 250) och 2ml från 1st 10ml(primo) vial.

Tack för att du klarade upp det för mig
Citera
2012-12-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Ahaaaa... Ok tvärtom isf. det jag ska ta ifrån är alltså 2st 1ml ampuller(Enanthal 250) och 2ml från 1st 10ml(primo) vial.

Tack för att du klarade upp det för mig

Då tar du 2ml luft, trycker in i vialen LÅNGSAMT. Sedan drar du ut primon.

Och klart! Du behöver ju inte trycka in luft i en knäckt ampull, den har ju lixom ganska gott om luft när du knäckt den en gång....
Citera
2012-12-26, 21:49
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorsarDjupaVatten
Då tar du 2ml luft, trycker in i vialen LÅNGSAMT. Sedan drar du ut primon.

Och klart! Du behöver ju inte trycka in luft i en knäckt ampull, den har ju lixom ganska gott om luft när du knäckt den en gång....
Kör bara in luften ovanför oljan så kan du trycka in luften så fort du vill, mer eller mindre.

EDIT: Såvida du inte kör med en kanyl som totalt gör trasor av gummit.
Senast redigerad av sedan 2012-12-26 kl. 21:52.
Citera
2012-12-27, 23:49
Medlem
Tack för alla svar!

En sista fråga nu som gjort mig nojjigast:
Funderar på låret som första, men det är så svårt att avgöra då även om man spänner så ser man inte musklerna så bra som tex axlarna där jag kan se fibrerna.
Tex, jag spänner mitt ben och ser 3-4 olika muskler, lateralis ska vara huvudet på utsidan va? Dom där två i mitten gör allting svårare för att den yttre ser ut att gå ovanför lateralis...

Har kollat ett par videos o bilder + läst lite men blir så osäker.
Många av dessa är det en person som hjälper så det är sett ifrån deras vinkel och händer, hur gjorde ni för att hitta exakt?

Tack än en gång!
Citera
2012-12-28, 00:16
Medlem
svennerubinsfans avatar
Största lårmuskeln som går på utsidan, det är svårt att missa den.
Citera
2012-12-30, 08:16
Medlem
Uppskattningsvis har jag nog hunnit med 150-200 stick redan, men har aldrig haft några större problem..

Har alltid HELT avslappnad muskel, drar isär huden lite och trycker nålen genom huden ganska fort men sen trycker jag in resten väldigt sakta och "känner mig för" så att det blir rätt. Brukar kunna hitta "runt" en nerv om man känner att det börjar kännas lite obehagligt bara man tar det väldigt lugnt. Känner aldrig när jag kommer in i muskeln alls utan det är helt smärtfritt 19 ggr av 20. Kör oftast blå 3cm nål vart jag än sätter, funkar bra för mig iaf.

Ser sen alltid till att pressa i oljan med ett stadigt grepp med båda händerna (när det är möjligt dvs), en hand som håller allt på plats och en hand på kolven. Aspirerar självklart alltid, men brukar ändå börja med att trycka 0,1-0,2ml och vänta en stund just in case. Trycker sedan in allt lugnt och försiktigt, tar kanske runt 20-30sekunder om det bara är 1-1,5ml eller så. 4ml+ kan ju ta nån minut+ iaf dock. Kör för övrigt alltid nålen i botten så jag vet exakt vart jag är, vissa rekommenderar att man lämnar en bit ifall nålen skulle gå av eller så, men jag tycker att det är bättre att trycka in hela så man inte råkar trycka nåt i blodet av misstag. Det KAN ju faktiskt hända annars. Verkar jävligt svårt att ha av en nål också om man är väldigt försiktig och inte stressar.

Ser alltid till att pressa kolven riktigt hårt i botten så i princip allt kommer ut, sen låter jag den sitta där och väntar bara 20-30 sekunder. Sen drar jag ut den lika försiktigt och sakta som jag tryckt in den förutom sista biten då är det bara att dra ut den fort. Masserar, tvättar rent osv också såklart.

Har kört igenom många blodkärl och vener men hamnar ändå rätt till slut, märks ju när man aspirerar. 1 gång har jag fått en liten fontän blod och det har kommit lite mer blod än vanligt ett fåtal gånger, men ändå får jag aldrig någon hosta, illamående eller obehag. Förutom om man kommer åt en nerv eller så då förstås men det har verkligen inte känts särskilt jobbigt ändå när man kör lugnt och försiktigt som jag gör iaf.

Har alltid hatat nålar men kör ED nu till och med ändå, inte alls jobbigt faktiskt bara man inte gör det svårare än det behöver vara så att säga. Inte för jag skulle palla trycka varje dag hur länge som helst men under blast/bulk i några veckor är det kolugnt

Aja det är vad som funkar för mig iaf, det kanske kan hjälpa någon iaf även om alla kanske inte tycker mitt sätt är optimalt. Det är inget att vara rädd för iaf om man väl har bestämt sig för att man vill köra en kur

MVH,
Hund-Lars
Citera
2012-12-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advocatus-Diaboli
Du mäster!
Lätt att glömma hur det var första gången, inte sant?
Tyvärr hört allför många som haft problem med smärtsamma, skräckfulla injekt. Rekommenderar absolut inte någon oskuld att börja sticka. Dock är det en otjänst att inte göra lättfattlig information tillgänglig för dom som ändå testar. Sökt information på Fb men den tycks vara prottrig så en sammanfattande tråd är bra att kunna hänvisa till. Någon av moderatorerna får väl radera tråden om den anses överflödig.

Injekts är säkrare för kroppen än orala enl mig.

Jag injicerade det första jag gjorde. Var det vidrigaste jag gjort men det gick bra. Men fan vad jag svettades varje gång:P
Citera
2013-09-09, 18:54
Medlem
Vilken nål räcker till rumpan om man är tjej? Är kille men frågar åt en tjejkompis. Ganska fyllig putröv på bruden

Hoppas jag får sticka
Senast redigerad av jarrelka 2013-09-09 kl. 18:56.
Citera
2013-09-09, 19:35
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vilken nål räcker till rumpan om man är tjej? Är kille men frågar åt en tjejkompis. Ganska fyllig putröv på bruden

Hoppas jag får sticka

30mm blåa blir fint.
Citera
2013-09-09, 19:40
Medlem
Är nålarna för små?

Tjenare alla monster, har ett litet problem angående nålar jag fått hem, satte första sticket idag. Fast är orolig över att nålarna är för korta. Har tidigare beställt blåa nålar som var 30mm, fast snabb som man är läser man bara "blå" dessa fick jag hem "23G kanyl 0,60 x 25 mm, Blå" och tänkte inte på att det var 25mm endast. Funkar det att sätta i låren? Har ganska lågt Bf.. Vill inte att oljan ska gå till spillo. Tack på förhand!!
Citera
2013-09-09, 19:58
Medlem
Mr.Chucks avatar
Jag kör 23G 25mm i låren. Funkar fint för mig!
Citera
2013-09-09, 20:05
Medlem
razor-xs avatar
Hur lungt somhelst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in