Citat:
Ursprungligen postat av
Kamelfittan
Just för tillfället hade den varit oerhört intressant att höra omständigheterna kring den påstådda grova misshandeln som M*rcin Godsp*rec *=a gjort sig skyldig till. Tydligen ska han dessutom, enligt GM, hotat och gjort sig skyldig till övergrepp i rättssak. Låter lite som GM:s egna grepp, och frågan är hur mycket substans det ligger i anklagelserna. De kommer ju från en rättshaverist. Enligt ryktet skulle de gjort drogaffärer ihop tidigare. Någon som vet mer? Nån nyreggad nekrofilkramare med insides?
Jag vet inte vem du är eller dina erfarenheter kring hur rättsväsendet fungerar. Men jag kan upplysa dig om att det INTE är HL som sätter brottsrubriceringar i Sverige det är det en åklagare som gjort på egen hand.
Som troligen den enda person från Flashback som var delvis med fann jag det underhållande att innan insläppet till hovrätten satt jag nära åklagaren på trappan utanför (dag 2). Hon gav ett trevligt seriöst och samlat intryck när vi pratades vid och inte alls sådär hysterikt nästan psyksjukt som jag personligen uppfattat henne tidigare.
Därefter gjorde hon ett telefonsamtal där hon skrattade och var mycket vänskaplig med Marianne Ny med båda skratt och juridiska krumbukter kring ett sexualbrottsmål. Man måste vara ganska luttrad om man skrattar och pratar juridik kring ett sådant allvarligt ämne på en och samma gång.
HL gjorde ett samlat intryck ingen nervositet eller så även om hon inte fick säga mycket alls utöver en egen liten slutplädering som fick det att kännas i hjärtat på varje människa som har ett. Kan tilläggas att hon inte var så mager som sagts, tvärtom hon var faktiskt riktigt vacker att titta på. Konservativt klädd med make up och fint hår. Inte alls den hardcore-flata man fördomsfullt fått intrycket av i den här tråden.
Man kan lugnt säga att HL vann på poäng stort, de var riktigt skickliga. Åklagaren gav ett förvirrat och stundtals motsägelsefullt intryck under rättegången. När vi skulle lämna salen för de grova bilderna protesterade HL personllgen och sade att en person hade sett dem i publiken och kunde likaväl sitta kvar. När åklagaren tillät det sade HL genast att en journalist som var närvarande också sett bilderna så det var onödigt att utrymma salen med tillägget "Det är ändå inte jag på bilderna jag bryr mig inte". Varefter åklagaren säger...det kanske inte är Helena på bilderna då måste vi skydda den personen som är på bilderna. Snacka om att hon gick i HLs fälla. Jag skrattade för mig själv. herregud vad hon gjorde bort sig. Men det slutade med att vi fick alla gå ut.
I övrigt var de två dagarna riktigt tråkiga med bara massa ljuduppspelningar. Fast Wind*t (Kicki) var ytterligare en av HLs geniala fällor. Kicki sattes på pottkanten och tvingades erkänna att det var fel. Därefter började HLs advokat slänga ut en myriad av felaktigheter. Alltså det var geniala drag som åklagaren inte kunde försvara sig emot och tack vare att hon hade dragit in Kicki (Wind*t kallar sig för det internt) kunde HLs plan slå i låset. De kunde demonstrera det ena efter det andra, något de annars inte kunnat säga om inte åklagaren drog dit Kicki. Det var en sann juridisk strid som var en fröjd att se. Genialt om jag får uttrycka mig milt.
Jag fick intrycket att HL tänker flera steg före hela tiden. Advokaten var mycket skicklig och hade troligen stor behållning av HL föra och under rättegången. Inte för att jag tror att HL är nekrofil så går ens fördomar in ganska fort man förväntar sig någon med puckelrygg eller kroppsliga lyten i sådana här mål. Istället möttes jag av en riktig vacker välklädd kvinna (såg ut som en sekreterare eller modell och då menar jag allvar) som gav ett gediget och intelligent intryck. Jag växlade dock inga ord med henne. Enda gången den mycket samlade bilden föll var när HL började fnissa högt i rättegången åt något jag inte kommer ihåg. Men jag minns att jag drog på smilbanden också.
Däremot blev HL irriterad när åklagaren ville få det till att det var hennes egna fel att hon misshandlats under personaliadelen. Men HL gav en skarp replik tillbaka som fick mig tänka på "victim blaming".
Men du Kamelfittan var aldrig där...du som så säkert skulle komma...
Däremot kom det en grupp sexbrottsutredare och försökte stirra ned HL hela första dagen. Något polien brukar göra när manipulation tagits upp i rättegång. Men HL verkade minst sagt opåverkad så de dök inte upp dag 2.
Jag tog faktiskt kort på HL i smyg samt spelade in slutpläderingarna.
Jag säger det rakt ut. Jag står på HLs sida efter det jag bevittnade i rättegången och läst till mig innan den.