Citat:
Ursprungligen postat av
Kamelfittan
Det spelar ingen roll. Din bostad var full av skelett, vapen och en mängd andra svårförklarliga ting.
Som vanligt, grova överdrifter!
Citat:
Dessutom har du och din pappa hotat folk
Jaha?
Källa på det tack!
Varför polisanmäler inte den som blivit hotad? Utan sådan anmälan är det bara munväder. De hoten som kom från ÅnkelGunnar är riktigt grova hot och är anmält.
"Hotet" av "vittne" är inte heller polisanmält och är således inget hot. För säkerhets skull har pappan talat med dåvarande utredande polis om detta och bett dem titta på det. Men de ville inte för de har inte sett eller hört något hot och det hjälpte inte ens att pappan skickade det som stod på Flashback, "hörsägen", var svaret.
Så, var i består hoten?
Citat:
och burit er åt som vettvillingar.
Vad menas med detta? På vilket vis är de vettvillingar? Är det med i åtalet?
Visa var det framgår att de är "vettvillingar"?
Jag vill nog påstå att de är långt ifrån vettvillingar. Jag uppfattar dem som väldigt lågmälda och lugna personer.
Citat:
Han har hjälpt dig att bygga lönnrum för dina droger och borde väl rimligtvis ställas inför rätta för medhjälp och skyddande av brottsling.
Jaha, och gissa varför det aldrig blev så?
Enligt pappan är det rent löjligt det där "lönnrummet". Det är en garderob utan handtag att dra i. Där sitter en skruv, väl synligt, som handtag, om jag förstått rätt.
Vem som byggt det vet jag inte men oavsett vem så kan ju man inte klandra byggaren för vad som ligger där i. Eller har jag missat något?
Du borde bli en romanförfattare, så god fantasi som du har!