Citat:
Ursprungligen postat av
2big4you
Ja nog är det golvet allt,är ganska övertygad om att SD kan frisera siffrorna till EU valet rejält om man får EU motståndarna att gå och rösta.
EU motståndet är stort i landet och utav de etablerade partierna är det bara V och SD som har en anti EU agenda.
Många ute i stugorna har nog i dagsläget inte en aning om vart SD står i EU frågan,men när det kommer ut i dagsljuset i kommande debatter kommer nog betydligt fler än 7% lägga sin röst på SD.
Jag var tidigare väldigt ambivalent angående EU. När jag ser vilken dyr, maktfullkomlig, korrumperad ineffektiv koloss EU blivit har jag utvecklats till en motståndare. Jag röstade M tidigare och inte tusan tänker jag lägga min röst på V. Då återstår det inte så många. Dessutom hoppas jag det blir en käftsmäll som heter duga om SD skulle skrälla och få majoriteten av EU-motståndarna, kanske +40 % i EU-valet.
Jag trodde EU skapades som någon slags garant för att undvika Europa att hamna i krig igen, men det som verkar ha hänt är att nationkänslan tappat och man fyllt på länder med muslimer och andra bidragstagare och helt plötsligt går det vindar av hat genom hela Europa. Väpnade konflikter inom Europa känns som det kan ske när som helst.
Våra politiker är ytterst ansvariga för att det blivit så och de är ytterst ansvariga för att lösa situationen utan att blod flyter på gatorna.
Ett SD som skräller i EU-valet kan ge den uppmärksamhet på partiet som SD behöver för att få ketchupeffekten till riksdagsvalet.
Som någon annan skrev, det spelar ingen roll vad enskilda medlemmar i SD gör för man röstar mot 7-klöverns politik, för SDs politik. Folk lämnar inte SD utan man lämnar 7-klövern.