Citat:
Ursprungligen postat av
Kashi
Jag har inte läst igenom den här tråden, förstår bara inte hur den har blivit så lång.
Hur gammal kan man varit första gången man hörde talas om en våldtäkt där klädsen spelade roll-- 12?
Sedan dess har jag inte förstått hur extremt otroligt primitiv sådana hjärnor fungerar, sen när betyder en viss klädsel = Ja ha sex med mig nu fast jag säger nej.
Istället från att få känslan av att inspektera en sexig brud som man gärna medvilligt stoppar kuken i, så GÖR man faktiskt det MOTVILLIGT??
helt orimligt och så vidare,
alla män är svin HEJA FEMI_NISMAS... närå vissa män är svin och förmodligen minst lika många kvinnor (mer på psykopatmanupilations-ego-sättet)
Man kan inte göra det så lätt för sig när man diskuterar sånt här.
Givetvis ska aldrig klädsel vara något som gör en förövare mindre skyldig men som FlamRed skriver så är det viktigt att bredda tankebanorna lite.
Framförallt tycker jag det är väldigt viktigt att definiera våldtäkten. Det råder idag en stark lobby från feministiskt håll att minska gränsen för våldtäkt till så låga nivåer att ett vanligt samlag kan vara svårt att genomföra utan skriftligt avtal.
Låt oss säga att en kvinna uppträder förföriskt, kysser och teasar en man på krogen. Dessa går glada i hågen hemåt hans lägenhet för att kuckilura. Väl där inleder de samlaget men till kvinnans fasa ser hon att mannen har en jätteäcklig finne på bröstet! BLÄÄÄÄK! Hemska syn! Sexlusten rinner bort och hon känner sig mindre och mindre delaktig i samlaget. Mot slutet ligger hon på mage och bara står ut med hans frustande och slutligen kommer han, och skräcksamlaget är över.
Det är inte alls orealistiskt att tänka sig att i en feministisk värld är detta en fullbordad våldtäkt. Kvinnan var inte intresserad av att slutföra samlaget, och hon kände sig äcklad och ångerfull efteråt.
Att hon klätt sig utmanande för att attrahera mannen, och sedan inlett det som sedan urartade i en "fruktansvärd våldtäkt" är givetvis inte hennes fel, men det kanske inte var så jäkla lätt för mannen att inse att det han gjorde bör generera ett antal år i finkan?
Rent hypotetiskt resonemang, men sannolikt vanligt förekommande scenario.