2012-06-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingerlady
Jepp och är du man och somnar på en parkbänk så klaga inte om du vaknar och har lite ont där bak
http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article14920533.ab

Det här är intressant! En kvinna tycker det är roligt att en man blivit våldtagen, men ni klagar i tråden?

Om man ska dra en jämförelse här då, om mannen suttit iklädd en "böguniform" riktigt utmanande klädd med en text på tröjan som talade om att han var en stolt "pojkhora", så kan man tycka att han borde tänkt sig för och det kan finnas risker.

Däremot är det inte rätt och våldtäkts-mannen ska straffas
Citera
2012-06-04, 13:18
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metamorf242gnu
Gud är död jag vet inte vad som är upp eller ned

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag föreslår att du börjar använda dig av public service kanalerna och vidgar dina kunskaper lite.

Kontext betyder ung; situation. Det som i en situation är smakfullt kan i en annan te sig smaklöst - ja.
jag behöver ingen public service för att hitta nakna afrikanskor. Men varför så spydig? Har du glömt att du frågade mig varför just de här afrikanskorna inte blir våldtagna, och jag berättade: det är ett kungligt privilegium. (I SydAfrika som inte är i krig i nuläget är våldtäkt också väldigt vanligt, skolorna måste informera elever i särskilda kampanjer att det inte är okej att ta sex bara för att man har lust.)

Det är kul att du genast vill flytta 1940-talsmänniskorna från deras kontext till nutid för att göra dem fåniga (i själva verket skulle de båda fortfarande vara mer välklädda än 90% av dagens svenskar), samtidigt som ni båda inte kan erkänna att den första bilden föreställer något oerhört smaklöst som aldrig kan vara bra. Ahja, lycka till med att styra upp folks sexualmoral med den inställningen.

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Om man ska dra en jämförelse här då, om mannen suttit iklädd en "böguniform" riktigt utmanande klädd med en text på tröjan som talade om att han var en stolt "pojkhora", så kan man tycka att han borde tänkt sig för och det kan finnas risker.

det är lite kul för det var en feminist som drog just den parallellen tidigare, men han menade precis tvärtom! ÄVEN om du klär ut dig till bög och börjar mysa med en annan bög så får det aldrig aldrig leda till "våldtäkt".
Senast redigerad av gentleman 2012-06-04 kl. 13:20.
Citera
2012-06-04, 13:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
jag behöver ingen public service för att hitta nakna afrikanskor. Men varför så spydig? Har du glömt att du frågade mig varför just de här afrikanskorna inte blir våldtagna, och jag berättade: det är ett kungligt privilegium. (I SydAfrika som inte är i krig i nuläget är våldtäkt också väldigt vanligt, skolorna måste informera elever i särskilda kampanjer att det inte är okej att ta sex bara för att man har lust.)

Jag frågar inte alls efter "just de här afrikanskorna inte blir våldtagna":

Edit;
Notera att i Afrika tycks "vildarna" klara av att se kvinnokroppen utan att slänga sig över den och våldföra sig på kvinnorna. Hur kommer det sig?

Dessutom handlar det inte alls enbart om något "kungligt privilegium" - utan uppenbarligen är det så att de på olika håll kan röra sig med lätt klädsel utan att "vildarna" slänger sig över dem.
Vilket var vad min fråga berörde.

Gällande information i skolorna -- menar du att det fungerar ungefär som i Sverige då? För det är ju faktiskt en information som ges också i Svenska skolor.

Citat:
Det är kul att du genast vill flytta 1940-talsmänniskorna från deras kontext till nutid för att göra dem fåniga (i själva verket skulle de båda fortfarande vara mer välklädda än 90% av dagens svenskar), samtidigt som ni båda inte kan erkänna att den första bilden föreställer något oerhört smaklöst som aldrig kan vara bra. Ahja, lycka till med att styra upp folks sexualmoral med den inställningen.
Nej, det är inte jag som flytta dem från sitt kontext -- det är du.

I sitt kontext passar de in -- inte i vårt.

Kan aldrig vara bra? En kvinna i vitt linne - inte ens helt ärmlöst? Är du taliban?
Citera
2012-06-04, 13:32
Medlem
gingerladys avatar
Citat:
Det här är intressant! En kvinna tycker det är roligt att en man blivit våldtagen, men ni klagar i tråden?

Har jag tyckt att det är roligt, nää jag bara tyckte att det var en bra jämförelse, lika korkat att tycka det som att tycka att en kvinna i kjol får skylla sig själv.
Citera
2012-06-04, 13:35
Medlem
gentlemans avatar
hon har för fan silikonlökarna halvvägs till att ploppa upp i solariemonstrets ansikte, men NEJ man får inte döma, allt fult kan vara fint

Fast ändå: kastrera våldtäktsmän.

(och nej, Sydafrika är inte Sverige. Våldtäktsvanorna är lite annorlunda det är lätt att googla på detta
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1906000,00.html )
Citera
2012-06-04, 13:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
hon har för fan silikonlökarna halvvägs till att ploppa upp i solariemonstrets ansikte, men NEJ man får inte döma, allt fult kan vara fint

Fast ändå: kastrera våldtäktsmän.

(och nej, Sydafrika är inte Sverige. Våldtäktsvanorna är lite annorlunda det är lätt att googla på detta
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1906000,00.html )
Ingen har sagt att Sydafrika var Sverige. Vad vi talade om var vilka signaler information i skolan sände ut -- vilka brister de berättade om.

Edit:
När det gäller bilden tycker jag du lägger din snuskiga fantasi åt sidan och tittar igen;

http://www.guidofail.com/wp-content/uploads/2010/01/old-guido.jpg

Är det höghalsat alla kvinnor skall ha i din värld. För lyckas någon patte hoppa den biten, då är jag GUD.

Edit 2

Fast du kanske har svårt att skilja på en bar axel och en patte?
Senast redigerad av micro113 2012-06-04 kl. 13:42.
Citera
2012-06-04, 13:40
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Handlar inte om kjolen är kort eller tröjan urringad - det handlar om hur tjejer beter sig. En med horiga kläder som beter sig som en hora - ja då utmanar hon gränserna och sätter sig själv i onödig fara.
Citera
2012-06-04, 13:40
Medlem
Bzzs avatar
Citat:
Kvinnor är ofta förvånansvärt brutala, rent av ociviliserade. Det är de berusande känslorna som tar över.

Jag för min stolta och manliga del stöder naturligtvis inte våldtäkter av människor (dvs. man/kvinna/barn) - med reservation för äventyrliga och typiskt svenska (feministiskt färgade) övertolkningar av begreppet 'våldtäkt'.
Citera
2012-06-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metamorf242gnu
Så länge du inte blottar könsorgan eller ägnar dig åt förargelseväckande beteende så avgör varje individ själv vad som är lämplig klädsel. Jämförelsen fungerar inte för andra heller. Antingen är du naken och visar kuken/fittan eller så täcker du den med kläder. Antingen eller.

Att "nästan" visa allt hör inte hit, det finns en skillnad.

Det borde verkligen inte behövas diskussioner om HUR man klär sig. Och inte för "alla borde veta vad som är lämpligt" utan för att det är upp till var och en.

Vad är problemet om de visar bröst i ett offentlig badhus?

Det är inte du eller jag som bestämmer var gränsen för förargelseväckande går. Det är beroende på sammanhang och gäller då alla inblandade. Att nakna bröst på badhus är över gränsen är klart för de flesta inlkusive badhuspersonal, men tydligen inte klart för dig.

Du verkar inte ens inse att det finns en gräns...

För mig är det mer intressant hur man hanterar respektlösa tjejer, än hur man hanterar de ypperligt få riktiga våldtäkter som finns. Det senare är i jämförelse ett icke-problem. Dessutom torde det mildra eller motverka det större problemet.
Citera
2012-06-04, 14:09
Medlem
Citat:
Eller så kan man köra den papuanska modellen med enbart string + penisfodral, det ligger i penis natur att stå ut liksom, vi ska väl vara naturliga?

Ja, är det vad som krävs för att han ska bli en bättre bilförare så är jag för.
Citera
2012-06-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingerlady
Har jag tyckt att det är roligt, nää jag bara tyckte att det var en bra jämförelse, lika korkat att tycka det som att tycka att en kvinna i kjol får skylla sig själv.

Det är det ju ingen som direkt har gjort. Men en korrekt jämförelse hade som sagt varit att om han klädde sig uppenbart bögit och rört sig på en sån plats hade han haft sig själv att skylla.

Skulle man kunna undvika något är det ens eget fel, det betyder inte att det är olagligt.

Jag ska kunna gå fram till vem som helst på krogen och förolämpa dom och skälla ut dom, om jag blir slagen ska dom anmälas. Man ska få vara hur som helst.
Citera
2012-06-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bzz
Kvinnor är ofta förvånansvärt brutala, rent av ociviliserade. Det är de berusande känslorna som tar över.

Jag för min stolta och manliga del stöder naturligtvis inte våldtäkter av människor (dvs. man/kvinna/barn) - med reservation för äventyrliga och typiskt svenska (feministiskt färgade) övertolkningar av begreppet 'våldtäkt'.

Det gör det ju svårt att känna att man ens bör känna den minsta sympati för våldtagna/misshandlade kvinnor. För man vet att man aldrig skulle få den tillbaka. Samma sak som jämställdhet vi män kan aldrig förvänta sig att kvinnor ska vilja ha det, vi måste sluta låta kvinnor utnyttja vår snällhet.

Det ska vara lika ok att skämta brutalt om en våldtagen kvinna som en man, det är kvinnans fel att hon är ett luder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in