Citat:
Ursprungligen postat av gentleman

jag behöver ingen public service för att hitta nakna afrikanskor. Men varför så spydig? Har du glömt att du frågade mig varför just de här afrikanskorna inte blir våldtagna, och jag berättade: det är ett kungligt privilegium. (I SydAfrika som inte är i krig i nuläget är våldtäkt också väldigt vanligt, skolorna måste informera elever i särskilda kampanjer att det inte är okej att ta sex bara för att man har lust.)
Jag frågar inte alls efter "just de här afrikanskorna inte blir våldtagna":
Edit;
Notera att i Afrika tycks "vildarna" klara av att se kvinnokroppen utan att slänga sig över den och våldföra sig på kvinnorna. Hur kommer det sig?
Dessutom handlar det inte alls enbart om något "kungligt privilegium" - utan uppenbarligen är det så att de på olika håll kan röra sig med lätt klädsel utan att "vildarna" slänger sig över dem.
Vilket var vad min fråga berörde.
Gällande information i skolorna -- menar du att det fungerar ungefär som i Sverige då? För det är ju faktiskt en information som ges också i Svenska skolor.
Citat:
Det är kul att du genast vill flytta 1940-talsmänniskorna från deras kontext till nutid för att göra dem fåniga (i själva verket skulle de båda fortfarande vara mer välklädda än 90% av dagens svenskar), samtidigt som ni båda inte kan erkänna att den första bilden föreställer något oerhört smaklöst som aldrig kan vara bra. Ahja, lycka till med att styra upp folks sexualmoral med den inställningen.
Nej, det är inte jag som flytta dem från sitt kontext -- det är du.
I sitt kontext passar de in -- inte i vårt.
Kan aldrig vara bra? En kvinna i vitt linne - inte ens helt ärmlöst? Är du taliban?