2013-09-18, 00:29
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
ja men då räcker det ju med att tacka nej till sex då eftersom killar som blir kåta på tjejer med korta kjolar inte är kåta längre om tjejen börjar bråka när han vill ha sex.
Om det funkade så så skulle det inte bli några våldtäkter alls. Då kan vi ju lika gärna avskaffa lagen eftersom det ändå aldrig skulle hända?
Citera
2013-09-18, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Vad är problemet? Varför skulle kvinnor klä sig i korta kjolar om de inte ville att män skulle glo på dem? Jag går väl förfan inte i våtdräkt på stan om jag inte gillar uppmärksamheten?

"Problemet" är inget problem. Kvinnor som inte vill riskera våldtäkt bör inte gå i kortkort eller klä sig slampigt. Det underlättar också om man inte beter sig som en billig hora. Sen är rätt umgänge en viktig sak - knarkdealande Muhammed och hans fyra kusiner räknas inte som något sådant.

Fallen där våldtäkt begås och kvinnan har lite kläder på sig är ovanligare än tvärtom.
Att kvinnan har vanliga kläder på sig alltså. '
Och vadå "bete sig som en billig hora" För att man har druckit alkohol? Blir man en hora då?
Vet du ens vad ordet hora betyder?

Och rasistsnacket om att "det är blattarnas fel" är så töntigt. Våldtäkter har funnits i all tid och även de "rara svenska pojkarna" begår våldtäkter eller använder sig av våld mot kvinnor.
Haga-mannen är ju svensk, men det är det ganska tyst om...?

Du låter som en liten missförstådd 14-åring med de argumenten.
Citera
2013-09-18, 01:41
Medlem
Kashis avatar
Jag har inte läst igenom den här tråden, förstår bara inte hur den har blivit så lång.

Hur gammal kan man varit första gången man hörde talas om en våldtäkt där klädsen spelade roll-- 12?
Sedan dess har jag inte förstått hur extremt otroligt primitiv sådana hjärnor fungerar, sen när betyder en viss klädsel = Ja ha sex med mig nu fast jag säger nej.

Istället från att få känslan av att inspektera en sexig brud som man gärna medvilligt stoppar kuken i, så GÖR man faktiskt det MOTVILLIGT??

helt orimligt och så vidare,
alla män är svin HEJA FEMI_NISMAS... närå vissa män är svin och förmodligen minst lika många kvinnor (mer på psykopatmanupilations-ego-sättet)
Citera
2013-09-18, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Så du tror alltså på allvar att det är större risk att bli våldtagen om man är lättklädd?

Det säger ju emot all experter i ämnet.

Jag antar att du menar överfallsvåldtäkter och isåfall är de allra flesta experter överens om att offret väljs ut helt slumpartat. Med andra ord, offret råkar vara på fel plats vid fel tidpunkt.

Vid de allra vanligaste våldtäkterna så rör det sig om fall där offer och gärningsman känner varandra väl. Där är man också överens om att kläderna inte har någon betydelse.

Som du säger är väl oftast offret slumpvalt vid överfallsvåldstäkter. Men, valet av den som ska våldtas bestäms ju ändå av några parametrar, vilket enbart våldtäktsmannen vet om. Men jag skulle gissa på att en person som går ut en natt för att våldta, hellre ger sig på Tatiana 19 påväg hem från krogen i kort kort, än Gunilla 54. Det säger väl sig självt?
Citera
2013-09-18, 01:51
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Fallen där våldtäkt begås och kvinnan har lite kläder på sig är ovanligare än tvärtom.
Fast det spelar ju ingen roll. Vid 100% av våldtäkter som begås på grund av att kvinnan är lättklädd har kvinnan lite kläder på sig. Tråden handlar inte om de andra fallen, även om de är fler. Trådtiteln är ju "blev våldtagen och hade kort kjol".
Citera
2013-09-18, 08:29
Medlem
Och så kan vi ju även bredda synfältet lite grann.

Verkligheten är inte svartvit, där allt antingen är rosa fluff, eller pangboom-från-ingenstans-överfallsvåldtäkt.

Låt oss säga att vi tittar på en tjej som 100 gånger åkt till jobbet kl5 på morgonen, och en tjej som vinglat full ensam på stan i festkläder kl5 100 gånger.

Vilka upplevelser tror du dom kan berätta om?

Bilar som stannar, folk som följer efter, frågar om cigg, är fulla och försöker fulragga, som börjat tafsa när man åt kebab tillsammans, som erbjuder skjuts hem, som verkat snälla och sedan omvänts till monster osv osv... Dvs hela skalan från inget till våldtäkt, hela gråskalan.

Skulle dessa två människors upplevelser skilja sig markant åt?
Senast redigerad av FlamRed 2013-09-18 kl. 08:31. Anledning: ordblind, lade till saknade ord
Citera
2013-09-18, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Om det funkade så så skulle det inte bli några våldtäkter alls. Då kan vi ju lika gärna avskaffa lagen eftersom det ändå aldrig skulle hända?
Ja, om vi hade haft en lag som säger att kvinnor inte får gå klädda i korta kjolar för att slippa bli våldtagna så hade vi kunnat avskaffa den lagen eftersom män inte förvandlas till aggressiva våldsverkare för att en kvinna har kort kjol.
Citera
2013-09-18, 11:57
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Jag har inte läst igenom den här tråden, förstår bara inte hur den har blivit så lång.

Hur gammal kan man varit första gången man hörde talas om en våldtäkt där klädsen spelade roll-- 12?
Sedan dess har jag inte förstått hur extremt otroligt primitiv sådana hjärnor fungerar, sen när betyder en viss klädsel = Ja ha sex med mig nu fast jag säger nej.

Istället från att få känslan av att inspektera en sexig brud som man gärna medvilligt stoppar kuken i, så GÖR man faktiskt det MOTVILLIGT??

helt orimligt och så vidare,
alla män är svin HEJA FEMI_NISMAS... närå vissa män är svin och förmodligen minst lika många kvinnor (mer på psykopatmanupilations-ego-sättet)

Man kan inte göra det så lätt för sig när man diskuterar sånt här.

Givetvis ska aldrig klädsel vara något som gör en förövare mindre skyldig men som FlamRed skriver så är det viktigt att bredda tankebanorna lite.

Framförallt tycker jag det är väldigt viktigt att definiera våldtäkten. Det råder idag en stark lobby från feministiskt håll att minska gränsen för våldtäkt till så låga nivåer att ett vanligt samlag kan vara svårt att genomföra utan skriftligt avtal.

Låt oss säga att en kvinna uppträder förföriskt, kysser och teasar en man på krogen. Dessa går glada i hågen hemåt hans lägenhet för att kuckilura. Väl där inleder de samlaget men till kvinnans fasa ser hon att mannen har en jätteäcklig finne på bröstet! BLÄÄÄÄK! Hemska syn! Sexlusten rinner bort och hon känner sig mindre och mindre delaktig i samlaget. Mot slutet ligger hon på mage och bara står ut med hans frustande och slutligen kommer han, och skräcksamlaget är över.

Det är inte alls orealistiskt att tänka sig att i en feministisk värld är detta en fullbordad våldtäkt. Kvinnan var inte intresserad av att slutföra samlaget, och hon kände sig äcklad och ångerfull efteråt.

Att hon klätt sig utmanande för att attrahera mannen, och sedan inlett det som sedan urartade i en "fruktansvärd våldtäkt" är givetvis inte hennes fel, men det kanske inte var så jäkla lätt för mannen att inse att det han gjorde bör generera ett antal år i finkan?

Rent hypotetiskt resonemang, men sannolikt vanligt förekommande scenario.
Citera
2013-09-18, 11:59
Medlem
jag måste fråga, är du en 17 årig invandrare? ditt tänk är så sjukt så du borde antingen få bollarna klippta eller låsas in. du kan ju allvarligt inte mena att om nån klär sig så, så vill dom bli våldtagna?
Citera
2013-09-18, 12:11
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Man kan inte göra det så lätt för sig när man diskuterar sånt här.

Rent hypotetiskt resonemang, men sannolikt vanligt förekommande scenario.

Du har förmodligen rätt, sådana radikalfeministiska påhitt är ju ganska skrämmande.
Läskigt att sådana exempel knappast är ovanliga, sådan feminism ger mig vibbar som inte alls har något med jämställdhet att göra
Att som kille bli utsatt för detta är ju nästan som en våldtäkt i sig.

Låt oss säga att man fullföljer sex, man har hur mycket DNA så man kan knappast förneka att ett samlag har ägt rum.
Om tjejen då får för sig att kalla det en våldtäkt ja, sexet finns där bevis för...

tjejer utan skam i kroppen, då räknar jag det som våldtäkt också.
Alla killar som våldtar tjejer, och tjejer som påstår sig blivit våldtagna fast dom inte ALLS blivit det - är alla våldtäkts-typer
Citera
2013-09-18, 13:54
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Du har förmodligen rätt, sådana radikalfeministiska påhitt är ju ganska skrämmande.
Läskigt att sådana exempel knappast är ovanliga, sådan feminism ger mig vibbar som inte alls har något med jämställdhet att göra
Att som kille bli utsatt för detta är ju nästan som en våldtäkt i sig.

Låt oss säga att man fullföljer sex, man har hur mycket DNA så man kan knappast förneka att ett samlag har ägt rum.
Om tjejen då får för sig att kalla det en våldtäkt ja, sexet finns där bevis för...

tjejer utan skam i kroppen, då räknar jag det som våldtäkt också.
Alla killar som våldtar tjejer, och tjejer som påstår sig blivit våldtagna fast dom inte ALLS blivit det - är alla våldtäkts-typer

Jag håller väl med. Eller åtminstone rättshaverister.

Till följd av denna definitionsändring feminister de facto redan har påbörjat, ser vi redan idag många exempel på domar som faller helt utan teknisk bevisning. Vittnesmål från målsägare samt en vän som kan intyga att målsägaren verkar ha mått dåligt över vad som skett har i flera fall räckt för fällande dom, mot den åtalades nekande.

Det är förstås ett problem med våldtäkt - det kan i vissa fall vara mycket svårt att styrka med bevis, men vi kan nog alla vara överens om att gränsen för våldtäkt går långt efter det att en kvinna ångrar ett samlag. Bara ordet i sig antyder ju att någon form av våld ska vara inblandat, vilket jag kan tycka är en ganska rimlig gräns. Hot är väl ännu en besvärlig sak, men jag tror inte det är särskilt ofta en våldtäkt kan ske med enbart hot och inget våld.
Citera
2013-09-18, 15:37
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja, om vi hade haft en lag som säger att kvinnor inte får gå klädda i korta kjolar för att slippa bli våldtagna så hade vi kunnat avskaffa den lagen eftersom män inte förvandlas till aggressiva våldsverkare för att en kvinna har kort kjol.
Fast vissa män gör ju det. Absolut inte alla, men vissa gör det. Folk är olika, vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in