2013-09-17, 22:31
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Vad är det för konstigt med den frågan?

Om män blir så kåta av kortkorta kjolar att de förvandlas till aggressiva våldtäktsmän om kvinnan tackar nej (inte för att jag riktigt förstår kopplingen) så skulle ju problemet med våldtäkter avhjälpas om alla kvinnor klädde sig som nyktra spärrvakter.

Vad är problemet? Varför skulle kvinnor klä sig i korta kjolar om de inte ville att män skulle glo på dem? Jag går väl förfan inte i våtdräkt på stan om jag inte gillar uppmärksamheten?

"Problemet" är inget problem. Kvinnor som inte vill riskera våldtäkt bör inte gå i kortkort eller klä sig slampigt. Det underlättar också om man inte beter sig som en billig hora. Sen är rätt umgänge en viktig sak - knarkdealande Muhammed och hans fyra kusiner räknas inte som något sådant.
Citera
2013-09-17, 22:36
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Man kan skuldbelägga folk utan att skicka dem i fängelse, skithög.
Ja, fängelsedomen är bara ett resultat av att skuld fastslås. Man kan även döma ut andra straff som böter osv, men fängelse (eller rättspsyk) är väl det normala för våldtäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Drar man in offrets klädsel om det inte har med den tekniska bevisningen att göra så är det för att svartmåla offret. Att försöka svartmåla offret/den tilltalade är något som förekommer vid rättegångar.
Ja självklart. Det är dock skillnad på att påpeka att målsäganden såg slampig ut och att skuldbelägga denna. Sen är det ju hyfsat ofta en del av bevisningen.
Citera
2013-09-17, 22:40
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Ja gäller det den tekniska bevisningen så är det en annan sak, men det förekommer att man tar upp klädsel utan att det egentligen har något att göra med själva bevisläget.

Det är möjligt, men eftersom jag inte själv har suttit med vid några brottmålsförhandling som handlat om våldtäkt har jag ingen uppfattning om det.
Citera
2013-09-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Vad är problemet? Varför skulle kvinnor klä sig i korta kjolar om de inte ville att män skulle glo på dem? Jag går väl förfan inte i våtdräkt på stan om jag inte gillar uppmärksamheten?

"Problemet" är inget problem. Kvinnor som inte vill riskera våldtäkt bör inte gå i kortkort eller klä sig slampigt. Det underlättar också om man inte beter sig som en billig hora. Sen är rätt umgänge en viktig sak - knarkdealande Muhammed och hans fyra kusiner räknas inte som något sådant.
Så du håller med om att om alla kvinnor klädde sig som spärrvakter så skulle inte män bli så kåta att de överfaller kvinnor om kvinnan tackar nej till att knulla och alla våldtäkter upphöra. Jag undrar fortfarande över kopplingen bli kåt och vilja knulla och att bli aggressiv och bruka våld.

Blir inte män avtända om den där snygga sexiga bruden i kort kjol skulle börja bråka och skrika istället för att ha härligt sex med honom? Hur kul är det med slagsmål om man egentligen ville ha sex?
Citera
2013-09-17, 23:16
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Blir inte män avtända om den där snygga sexiga bruden i kort kjol skulle börja bråka och skrika istället för att ha härligt sex med honom? Hur kul är det med slagsmål om man egentligen ville ha sex?

Så klart män blir avtända av det. Och därför är riktiga våldtäkter så otroligt ovanliga att feminismen var tvungen att släppa in en massa snubbar från kulturer där våldtäkt är mer socialt accepterat, och när det inte räckte ändrade de definitionen av det juridiska begreppet så att anmälningarna skulle innefatta alla fall av missnöje eller ånger efter sex.
Citera
2013-09-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Du är så satans efterbliven. När fan har jag pratat om att klä sig som någon djävla spärrvakt? Är du schizofren?

Är det helt uteslutet för din obefintliga slutledningsförmåga att klä sig normalt? Du verkar uppenbarligen ha svårt för allt som innefattar ordet "normalt".

Du är en vandrande reklampelare för avskaffandet av kvinnlig rösträtt.
Höll du med om det eller inte?
Citera
2013-09-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitotaliterian
Så klart män blir avtända av det. Och därför är riktiga våldtäkter så otroligt ovanliga att feminismen var tvungen att släppa in en massa snubbar från kulturer där våldtäkt är mer socialt accepterat, och när det inte räckte ändrade de definitionen av det juridiska begreppet så att anmälningarna skulle innefatta alla fall av missnöje eller ånger efter sex.
ja men då räcker det ju med att tacka nej till sex då eftersom killar som blir kåta på tjejer med korta kjolar inte är kåta längre om tjejen börjar bråka när han vill ha sex.
Citera
2013-09-17, 23:32
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
ja men då räcker det ju med att tacka nej till sex då eftersom killar som blir kåta på tjejer med korta kjolar inte är kåta längre om tjejen börjar bråka när han vill ha sex.

Ja!
Citera
2013-09-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ja!
Ja, så då kan vi lugnt låta kvinnor gå klädda i hur korta kjolar de vill eftersom korta kjolar inte på något sätt förvandlar män till aggressiva våldsverkare.
Citera
2013-09-17, 23:43
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ja, så då kan vi lugnt låta kvinnor gå klädda i hur korta kjolar de vill eftersom korta kjolar inte på något sätt förvandlar män till aggressiva våldsverkare.

Det stämmer.
Citera
2013-09-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Läs lite genusvetenskap. Och leta då upp den seriösa sorten

Seriös genusvetenskap? Jo, ska bara skynda långsamt, fråga en klok idiot om vägen, och vandra genom torrt regn för att hämta lite varm is först.
Citera
2013-09-17, 23:48
Medlem
Citat:
Det stämmer.
Ja, jag är helt enig med dig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto