Citat:
Jag uppfattade det iallafall som så att testerna samstämigt pekade på detta. De bristerna ska ha rättats till i "slutversionen". Vidare är det sagt att varje PB8 levereras med en släpkärra.
Detta då gruppmtrl och trossar och annat bös ska förvaras i kärra, medans vapen och stridsutrustning ska förvaras i bilen.
Detta då gruppmtrl och trossar och annat bös ska förvaras i kärra, medans vapen och stridsutrustning ska förvaras i bilen.
Jag har svårt att se hur man skulle kunna öka lastutrymmet utan att göra avkall på hundbur eller andra större modifieringar i fordonet. Sen är de så vansinnigt dåligt konstruerade att det blir ett tomrum mellan hundbur och väggen in till kupén samt mellan hundbur och yttervägg. Visst gick där att vålda in kamouflagenät odyl men urlastningen var inte så smidig då utrymmet naturligtvis inte var anpassat för att nyttjas som lastutrymme.
Att lägga på släp försvårar ytterligare processen att få dugliga förare. Jag är jävligt tveksam till att det är en bra lösning om man ska ha bilkårister till att köra. Om min fördom mot bilkårister stämmer, dvs att det mestadels är överåriga tanter och tjocka gubbar som är bilkårister. Hela processen med att förlänga förarbevis känns som att lägga skyddsförband på en punkterad halspulsåder. Hur är det tänkt att man ska kunna utbilda samtliga fofö. i friv.org på C-kort när man har problem att utbilda de soldater och officerare som behöver det? Från det att jag påbörjade min körkortsutb. för lastbil i FM till att det jag hade körkortet i handen tog det 14mån. Detta eftersom man 1) gör sig av med motorinstruktörer och 2) inte utbildat nog då många motorinstruktörer närmar sig pensionsålder.