2013-09-15, 18:45
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adflictus
Jo så det nog, man känner sig nere och behöver sympati. Jag har inga problem att prova på laserbehandling, men jag få alla mina psykologer, psykiater, öronläkare och sjukgymnaster en chans först. Min psykiatriker är bedömer ju att i varje fall min låga tolerans skall successivt försvinna när de antideprissiva medicinerna börjar verka. Jag tvivlar ju starkt på det.

Fy fan vilket träsk du befinner dig i (jag med gjort) be dom fara åt helvete och behandla det som är fel, din tinnitus, dig som person är som den är, som jag och alla andra. fy fan blir förbannad när läkare börjar slira och snacka om mediciner, ta laserbehandling trots att att det är dyrt och omständigt det vinner du jättemycket på i längden och sen kan du sparka all läkare i baken sen..
Citera
2013-09-15, 18:51
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Jo så det nog, man känner sig nere och behöver sympati. Jag har inga problem att prova på laserbehandling, men jag få alla mina psykologer, psykiater, öronläkare och sjukgymnaster en chans först. Min psykiatriker är bedömer ju att i varje fall min låga tolerans skall successivt försvinna när de antideprissiva medicinerna börjar verka. Jag tvivlar ju starkt på det.

Du har min sympati...
Citera
2013-09-16, 10:21
Medlem
400mg magnesium om dagen är grundkuren. Prova även en låg dos melatonin och en del kalium. Men har du tinnitus och inte tar magnesium varje dag så är det där du ska börja.
Citera
2013-09-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
400mg magnesium om dagen är grundkuren. Prova även en låg dos melatonin och en del kalium. Men har du tinnitus och inte tar magnesium varje dag så är det där du ska börja.

På vilket sätt hjälper magnesium ? Kan man köpa melatonin i Sverige ? Mitt akuta problem är min låga toleransnivå för ljud, som triggar upp min tinnitus.
Citera
2013-09-16, 15:35
Medlem
Citat:
På vilket sätt hjälper magnesium ? Kan man köpa melatonin i Sverige ? Mitt akuta problem är min låga toleransnivå för ljud, som triggar upp min tinnitus.

Jag provade magnesium i början av min tinnitus med absolut inget som helst resultat, men hjälper det någon så är ju det kanon.
Citera
2013-09-16, 16:12
Medlem
Leijonas avatar
Citat:

Det måste jag testa. Har en burk magnesium hemma tror jag.
Hur länge rekommenderas det? Innan (eventuell) effekt kan märkas?
Citera
2013-09-16, 21:11
Medlem
Allt från veckor till månader. Använd helst malat, eller i alla fall citrat. Oxid är kasst.
Citera
2013-09-16, 22:41
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Allt från veckor till månader. Använd helst malat, eller i alla fall citrat. Oxid är kasst.

Vill inte vara tråkig men även jag gick på detta med magnesium och testade några veckor, kanske funkar vad vet jag? Jag märkte i alla fall ingen förbättring, så det var bara att kontakta laserkliniken igen och 2 veckor senare märkte jag en markant förbättring och var snart helt återställd...
Citera
2013-09-17, 09:14
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Vill inte vara tråkig men även jag gick på detta med magnesium och testade några veckor, kanske funkar vad vet jag? Jag märkte i alla fall ingen förbättring, så det var bara att kontakta laserkliniken igen och 2 veckor senare märkte jag en markant förbättring och var snart helt återställd...

Laserklinik? Hur går den behandlingen till? Fick du stå för alla kostnader själv?
Nu har jag inte bläddrat tillbaka så mycket men hur fick du din tinnitus? Genom stress eller att du skadat öronen?

Jag är sjukt trött på mina problem. Försöker "stänga ute" ljuden men det går helt enkelt inte längre.
Citera
2013-09-17, 12:11
Medlem
Vet inte om jag har tid och ork, men känner mig ganska sugen på att lägga fram all info som jag hittade efter lite Googlande på "Michael Zazzio" som driver den här laser-kliniken som det snackas om: http://www.alir.nu/medicin/

Han har till att börja med bytt namn och flyttat sin klinik från Stockholm till Småland, vilket direkt gör att min varningklocka ringer. Han har också utlyst en tävling där han ifrågasätter "vetenskap" som begrepp och metod.
http://vaccin.me/2012/07/03/vetenskap-och-beprovad-erfarenhet-lakare-anvander-garna-ovetenskapligt-begrepp/

Hans klinik är helt privat och är inte erkänd som sjukvård i Sverige. Därför gäller inte frikort eller någon annan försäkring eller liknande. Han är dessutom listad och omskriven på en hel del homoepati-sidor och andra kvacksalveri-hemsidor.

Google lite själva så finns det en del smarrig info om honom och vilka han beblandar sig med. Jag säger inget om att folk nog har blivit botade av honom, men vad säger det? Folk hittar jesus varje dag också.
Citera
2013-09-17, 14:35
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponkass
Vet inte om jag har tid och ork, men känner mig ganska sugen på att lägga fram all info som jag hittade efter lite Googlande på "Michael Zazzio" som driver den här laser-kliniken som det snackas om: http://www.alir.nu/medicin/

Han har till att börja med bytt namn och flyttat sin klinik från Stockholm till Småland, vilket direkt gör att min varningklocka ringer. Han har också utlyst en tävling där han ifrågasätter "vetenskap" som begrepp och metod.
http://vaccin.me/2012/07/03/vetenskap-och-beprovad-erfarenhet-lakare-anvander-garna-ovetenskapligt-begrepp/

Hans klinik är helt privat och är inte erkänd som sjukvård i Sverige. Därför gäller inte frikort eller någon annan försäkring eller liknande. Han är dessutom listad och omskriven på en hel del homoepati-sidor och andra kvacksalveri-hemsidor.

Google lite själva så finns det en del smarrig info om honom och vilka han beblandar sig med. Jag säger inget om att folk nog har blivit botade av honom, men vad säger det? Folk hittar jesus varje dag också.

Jo belackare finns det gott om i Sverige och vi som är hans patienter står på hans sida då vi bevisligen har blivit botade eller blivit mycket bättre från tinnitus och ljudöverkänslighet sen finns det naturligtvis en massa professorer som känner sig hotade och kränkta av att laserbehandling uppenbarligen fungerar och försöker på alla vis stoppa hans praktik, nu är han en person som står upp mot skitsnack och bekämpar alla myndigheter i alla instanser som går och hans praktik vinner det ena målet efter det andra, bara för detta ska han ju ha en eloge för att inte tala om att hans behandling faktiskt hjälper något som duktiga läkare har svårt att svälja.
Citera
2013-09-17, 15:08
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponkass
Vet inte om jag har tid och ork, Jag säger inget om att folk nog har blivit botade av honom, men vad säger det? Folk hittar jesus varje dag också.

Men tydligen har du ork att googla? Jesus? Det är det samma som att du kallar mig en lögnare då?

Jag har lagt ner en massa pengar under 6 år och blivit helt besvärsfri från tinnitus, har fått tillbaka med ett eller två år mellanrum pga konserter, höga ljud etc. Du menar att jag bara inbillat mig allt då och tror på Jesus ?..hehe skäms på dig

Ska lägga till att tinnitusvolymen går att mäta (decibel), har gjort så innan behandling och efter och den har varje gång sänkts dramatiskt, men kanske jesus som ordna allt?...hehe

Joo jag har suttit i väntrummet flera gånger ihop med piloter från SAS då tinnitus är en yrkessjukdom pga att ständiga tryckförändringar, dom körde från Malmö t.o.r för en behandling men kanske trodde dom med på nåt övernaturligt? hehe
Senast redigerad av Mickeavensis 2013-09-17 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in