2016-06-10, 13:02
Medlem
Väldigt intressant om trummandet på öronen.
har själv trummat med handflatorna mot örat och sedan knäpper man ihop fingrarna mot bakhuvudet.
teknik jag läste om på nätet, och mer eller mindre samma som detta.
första gången jag gjorde det för några år sedan så fick jag tystaste jag haft i huvudet sedan jag fick tinnitus för 12 år sedan.
dock inte tyst, och idag är det värre än någonsin pga en Lamborghini med raka rör som fick för sig att det är kul att dra ur ettan i garaget i Täby centrum för ett halvår sedan...

men jag jagar 100% bot och då jag har tinnitus och ljudöverkänslighet pga ett ljudtrauma så är det bara en enda gång jag hört om någon som blivit av med samma som jag har och det är denna man som jag läste om för ca 4 år sedan.

http://www.irishtimes.com/news/health/my-life-was-a-war-against-noise-1.517024

och det är skälet till att jag reggade ett konto här nu, därför att Wong Kiew Kit ( hans hemsida www.shaolin.org ) som lär ut denna teknik till självläkning kommer äntligen till Sverige i sommar!

www.shaolinkingsroad.com

nu är ju inte detta något specifikt för just tinnitus men det är ju skälet till att jag själv kommer gå och jag vet ju att jag inte är ensam om att lida av detta tillstånd.
Nu vet ni i varje fall att det finns hopp!
Citera
2016-06-10, 18:49
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Det hade varit spännande att läsa mer om hur personer med framför allt ljudkänslighet klarar av att ha barn? Hur fungerar det i vardagen? Har ljudkänsligheten blivit förvärrad? Eller tinnitusen?

Det går bra men jag använder mina jaktkåpor när de blir alltför skrikiga. Om du inte behöver vara social är det ju inga problem att stänga ute buller en stund om du känner för det. Men utan de hade det inte gått när de var små och kunde skrika oavbrutet i timmar samtidigt som man behöver hålla de nära för att trösta dem.
Citera
2016-06-10, 18:52
Medlem
Ratis avatar
Kan någon tipsa om ett receptfritt läkemedel mot tinnitus? Min läkare tyckte att jag skulle testa något som heter Bio-Biloba men jag har inte testat det ännu.

Dessutom blir man lite orolig när man googlar på den medicinen.
http://www.expressen.se/halsoliv/tva-doda-av-naturmedel/
Citera
2016-06-10, 20:01
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Kan någon tipsa om ett receptfritt läkemedel mot tinnitus? Min läkare tyckte att jag skulle testa något som heter Bio-Biloba men jag har inte testat det ännu.

Ginkgo Biloba är ett bra tillskott som allmänt ökar blodflödet i kroppen och i hörselgångarna i synnerhet. Jag har själv inte hört talas om någon som har tagit skada av naturmedel och köper själv en hel del olika varianter från nätet. Även om du tar Biloba som hjälper ett tag mot symptomen så kommer du märka att tinnitus ändå kommer tillbaka.

Jag har tidigare debatterat i den här omfattande tråden och konstaterat att det inte finns något quick-fix mot tinnitus. Det enda som går att fastslå som mildrar och hjälper är:

* Avslappning/meditation med massage av skallbasen och ryggen

* Laserterapi av hörselgången där tinnitus uppfattas som mest

Bägge av dessa tar minst 1 års behandlingstid beroende på symptom för att nå ett tillfredsställande resultat vid hög tinnitus.
Jag har inte efter många år habituerat min egen tinnitus till att koppla bort oljuden som vissa här på FB påstår att de kan göra. Istället har jag genom flera meditationsbehandlingar succesivt mildrat den till en acceptabel nivå och hoppas att den till slut är borta.
Citera
2016-06-10, 20:36
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Ginkgo Biloba är ett bra tillskott som allmänt ökar blodflödet i kroppen och i hörselgångarna i synnerhet. Jag har själv inte hört talas om någon som har tagit skada av naturmedel och köper själv en hel del olika varianter från nätet. Även om du tar Biloba som hjälper ett tag mot symptomen så kommer du märka att tinnitus ändå kommer tillbaka.

Jag har tidigare debatterat i den här omfattande tråden och konstaterat att det inte finns något quick-fix mot tinnitus. Det enda som går att fastslå som mildrar och hjälper är:

Bägge av dessa tar minst 1 års behandlingstid beroende på symptom för att nå ett tillfredsställande resultat vid hög tinnitus.
Jag har inte efter många år habituerat min egen tinnitus till att koppla bort oljuden som vissa här på FB påstår att de kan göra. Istället har jag genom flera meditationsbehandlingar succesivt mildrat den till en acceptabel nivå och hoppas att den till slut är borta.

Jag har inte särskilt svår tinnitus så någon större behandling är nog inte nödvändig. Möjligen avslappningsövningar då läkaren trodde att det kan bero på stress och ångest.
Det är bara på kvällarna när man ska somna och det är knäpptyst runt om en som man hör ett svagt pipande.
Citera
2016-06-10, 23:27
Medlem
Citat:

Läste om detta flr inte så länge sedan och det kan ju vara värt att testa:

http://womens-advisor.com/sv/pages/1444582

Personligen har jag precis avslutst nästan 6 månaders ätande av antitinnitus pillret TONE och tycker inte det påverkat tinnitusen alls, tills nu när jag slutade för att se vad som skulle hända och den har klart gått upp litegrann.
Dock! Tone hjälpte mig enormt detta halvår då det klipper det känslomässiga bandet mellan hjärnan och magen kan man säga. Och det har hjälpt mig att få bort dåliga betingningar som mu när jag slutat med det är borta.
Det hjälpte till med energin också, inte alls lika trött utan snarare övertänd trots lite sömn t.ex.
Slutade drömma också.
Detta är inte så konstigt få magnesium är motpolen till glutamat, som kroppen använder som signalsubstans i hjärnan och som vi överdoserar som bara den då det används som smakförstärkare i det mesta.
Magnesium är alltså huvudingrediensen i tone.
Det är dessutom ångestdämpade och det var ju det jag upplevde också.

Så det hjälper på några sätt som kan indirekt hjälpa tinnitus.
Citera
2016-06-10, 23:35
Medlem
Citat:
Jag har inte särskilt svår tinnitus så någon större behandling är nog inte nödvändig. Möjligen avslappningsövningar då läkaren trodde att det kan bero på stress och ångest.
Det är bara på kvällarna när man ska somna och det är knäpptyst runt om en som man hör ett svagt pipande.

Just sådan tinnitus fixar chi kung på bara några veckors daglig träning! Det har forskning bevisat dessutom. Så hitta en seriös lärare i chi kung i närheten av där du bor.
Chi kung/qi gong är exakt samma sak, bara olika västerländska översättningar på samma ord.
Det betyder: Art of Energy.
Citera
2016-06-11, 00:20
Avslutad
Citat:

Motion och träning tycker jag har en stor effekt.
Citera
2016-06-16, 23:06
Avslutad
någon som vet vilka metoder?

http://www.expressen.se/halsoliv/8-metoder-som-lindrar-ditt-oronsus/
Citera
2016-06-21, 10:27
Medlem
Ratis avatar
Finns det någon här som kan tolka dessa siffror från hörseltestet?

Hz:__250_500_1000_1500_2000_3000_4000_6000_8000 Hö:___05__10__05___05___-5___05___05___25___05_ Vä:___10__10__05___05___-5___10___10___15___00_
Citera
2016-06-26, 20:28
Avslutad
Citat:

har du provat spikmatta?
Citera
2016-06-26, 22:18
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
har du provat spikmatta?

Jo, jag provade spikmatta för några år sen när min tinnitus hade större intensitet men det hjälpte inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in