Resultat: .
0%
röster
2013-09-16, 20:16
Medlem
Lekmands avatar
Ny tränare för Kaiserlautern, Kosta Runjaic.

Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Lovar att ni inte ser många snabbare mål det här som RBL gjorde mot Stuttgart II i helgen:
http://www.youtube.com/watch?v=-6th_v4HP_U

Uppställningen där vid start, såg nästan ut som om RBL-spelarna hade planerat det.
Imponerande, ser verkligen planerat ut. Undrar om andra lag skärper till sig så att de inte står med byxorna nere vid start mot RBL senare i ligan.
Senast redigerad av Lekmand 2013-09-16 kl. 20:21.
Citera
2013-09-16, 20:25
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Ny tränare för Kaiserlautern, Kosta Runjaic.

Imponerande, ser verkligen planerat ut. Undrar om andra lag skärper till sig så att de inte står med byxorna nere vid start mot RBL senare i ligan.

Kommentatorn sa att dem hade nästan testat detta varje matchstart och att äntligen funkade det. Så tror många är beredda på detta när man möter RBL. Ser att dem ligger fyra nu, hur är dem mot dem andra lagen? För er som följer 3 ligan.
Citera
2013-09-16, 20:35
Medlem
En redan svår match mot Man United ser genast lite dystrare ut. Om min gamla skoltyska inte sviker mig så missar Castro och Hegeler garanterat matchen. De Var inte ens med på flyget till England. För Bender ser det ljusare ut. Han flög med men Hyppiä vill inte säga vare sig det ena eller andra om huruvida han spelar.

Ska man försöka se något ljust i frånvaron av dessa två så är ju inte Detta en match som vi ska ha några poäng att hämta i så hellre att Castro/Hegeler saknas borta mot ManU än i övriga matcher.
Citera
2013-09-16, 20:41
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandrar
En redan svår match mot Man United ser genast lite dystrare ut. Om min gamla skoltyska inte sviker mig så missar Castro och Hegeler garanterat matchen. De Var inte ens med på flyget till England. För Bender ser det ljusare ut. Han flög med men Hyppiä vill inte säga vare sig det ena eller andra om huruvida han spelar.

Ska man försöka se något ljust i frånvaron av dessa två så är ju inte Detta en match som vi ska ha några poäng att hämta i så hellre att Castro/Hegeler saknas borta mot ManU än i övriga matcher.
Hegeler har ju inte fått Hyppiäs förtroende trots en lysande försäsong så att han saknas spelar ju mindre roll. Castro är däremot ett stort avbräck mot ett lag som Man U...Men vem vet. De röda djävlarna har ju sett aningen mänskligare ut den här säsongen så kanske kan Leverkusen skrälla?
Citera
2013-09-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hegeler har ju inte fått Hyppiäs förtroende trots en lysande försäsong så att han saknas spelar ju mindre roll. Castro är däremot ett stort avbräck mot ett lag som Man U...Men vem vet. De röda djävlarna har ju sett aningen mänskligare ut den här säsongen så kanske kan Leverkusen skrälla?

Visst att Hegeler inte spelat så värst mycket. 3 kortare inhopp och ett lite längre. Men med Castro borta och Bender osäker så vill jag nog hävda att det är ett rätt stort avbräck även med Hegeler.

Men sant som du säger att ManU inte alls är lika bra i år som föregående säsong. En skräll av Leverkusen vore mer än välkommet men föga troligt. Ett kryss kan jag drista mig till att hoppas på (även det vore väl en skräll).
Citera
2013-09-16, 22:37
Medlem
Germanofils avatar
Inspirerad av denna tråd https://www.flashback.org/t2220397p6 så tänkte jag ta upp lite OT-snack här i den fina tyska tråden.

För det första så vill jag fråga Cyberkalle, som ju har släkt i Augsburg, om han druckit Hasen Bräu någon gång? Ölet i sig själv smakade väl som tysk öl gör mest men jag kunde inte låta bli att fastna lite för etiketten som ju inte direkt är typisk för en pilsner.
http://www.antiquepool.at/products/2/12695.jpg

Sen minns jag även att Wolters Bryggeri (Braunschweig) diskuterades här i tråden för några veckor sedan. Har nämligen fattat tycke för Hemelinger Pils som ursprungligen kommer från Bremen men numera bryggs av just Wolters. Kanske någon av våra Werderfans som druckit denna? Eller bojkottar ni den nu när den inte längre bryggs i Bremen?

----------------------------------------------------------

Ska väl även skriva något om fotboll när jag ändå är igång och vill uppmärksamma att Patrick Helmes gör mål nu igen och detta i FC Kölns tröja. Köln vann för övrigt med 4-0 ikväll och verkar nu ha hittat formen. Man ligger trea för tillfället i en mycket jämn tabell där det bara skiljer 6 poäng mellan plats 1 och 16!
Citera
2013-09-16, 23:27
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ska väl även skriva något om fotboll !

På tal om fotboll..

http://www.bild.de/sport/fussball/thorsten-fink/als-hsv-trainer-gefeuert-32423282.bild.html

Fink är borta. Ragnick, Babbel, Magath? Hoppas för underhållningens skull på Magath, bortsett från Klopp gör han de bästa presskonferenserna.
Citera
2013-09-16, 23:43
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
På tal om fotboll..

http://www.bild.de/sport/fussball/thorsten-fink/als-hsv-trainer-gefeuert-32423282.bild.html

Fink är borta. Ragnick, Babbel, Magath? Hoppas för underhållningens skull på Magath, bortsett från Klopp gör han de bästa presskonferenserna.

Behövdes nog, känns inte som Fink trodde på sig själv längre och laget verkade inte heller tro på sin tränare. Ställa upp med tre stycken mittbackar mot Dortmund, nej tack.

Magath ryktas ju till Dinamo Zagreb fast tror han hade troligen valt HSV före! Ragnick sitter väl hos RBL?
Citera
2013-09-16, 23:52
Medlem
motvalls avatar
Oj, det var snabbt. Antar att fler än jag gissade att matchen "Match" var mot Bremen nästa omgång, så detta begriper jag inte alls. Men denna klubb.........

Tyvärr Marco du får inga poäng för detta i tipstävlingen, enligt mina noteringar gissade du Hertha och Bremen. Bara Orangina hade med HSV/Fink.
Citera
2013-09-16, 23:53
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Oj, det var snabbt. Antar att fler än jag gissade att matchen "Match" var mot Bremen nästa omgång, så detta begriper jag inte alls. Men denna klubb.........

Tyvärr Marco du får inga poäng för detta i tipstävlingen, enligt mina noteringar gissade du Hertha och Bremen. Bara Orangina hade med HSV/Fink.
App app app!

https://www.flashback.org/sp44628192

Som nummer två dessutom!
Citera
2013-09-17, 00:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
App app app!

https://www.flashback.org/sp44628192

Som nummer två dessutom!

Hoppas du ursäktar, läste för snabbt.
Du får du dela sjätteplatsen med vår Stuttgartare tills julen kommer, men tror att du är nöjdare av utfallet? Vi fem ettor sitter tryggt i stolen tills snön kommer.
Citera
2013-09-17, 00:57
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hoppas du ursäktar, läste för snabbt.
Du får du dela sjätteplatsen med vår Stuttgartare tills julen kommer, men tror att du är nöjdare av utfallet? Vi fem ettor sitter tryggt i stolen tills snön kommer.
Ingen fara! Jag är mest glad över att jag faktiskt fick ett rätt. Kände dock att balansen i HSV var på tok för dålig för att Fink skulle få vara kvar länge.

Jag väljer nog hellre att se mig som delad tvåa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in