Citat:
Ursprungligen postat av
LuaLua
Alldeles nyligen sa Bosse att Shelvey "är en liverpool-kille".
Ola Wenström korrigerade det där nyss så han måste ha fått klagomål.
Jag nämnde att det inte funkar att plocka in tyckare ur folklagren då jag påpekade ett fiasko med ett Lazio-fan i TV4:s studio. Mediefolket är proffs & oerhört skickliga på att föra sig i TV. Vi vanligt patrask har lätt för att sitta & spela Allan bakom datorn. Många av oss skulle dock tyvärr gjort bort oss i TV. Det var Wenströms fel att Lazio-supportern gjorde bort sig. Wenström skulle inte ställt svåra frågor till honom utan bara låtit honom tala fritt. Det är lätt att vara tuff bakom datorn men vad gör man när man i direktsänd TV får en svår fråga att svara på?
Som sagt. Man gör bort sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
P.G
Det skulle verkligen vara något om Viasat lyckades få in mer kultur i sina sändningar istället för att enbart importera helt onödiga termer. Jag skulle exempelvis tänka mig att betala mer för att se Erik Niva moffa steak & kidney pie mellan anekdoterna.
Det är just den kulturella aspekt som gör att Uno Kryss Due än idag är det bästa fotbollsprogram som någonsin har visats i Sverige.
Vi ligger helt på samma plan. Vi har ju diskuterat det här lite smått tidigare att vi bägge är smått anglofiler men att den plastigheten & skrytsamheten (hos svenska PL-fans) som gett karaktär åt PL har förstört mycket av det där genuina.
Som Brille påpekar så är ju England ett utpräglat klassamhälle. Det är också detta som gör Storbritannien till ett av världens mest intressanta länder. Man kan kolla på en skitig gangsterfilm som doftar alkoholmissbruk för att sedan gå över till ett intellektuellt kostymdrama i snobbig slottsmiljö. Bägge är urbrittiska. Man kan tänka på Swinging London som ligger i absolut framkant inom populärkultur, London är "the Place to be in", och sen tänka på urkonservativ lantlig godsmiljö med rävjakt & hela fräset.
Detta borde man anspela på mera i åskådliggörandet av engelsk fotboll.
Italien är också fantastiskt i detta avseende. Jordnära olivskörd på vischan i ena stunden & exklusiva Gucci-skor i andra stunden. Detta anspelar vi Calcio-entusiaster gärna på.