2013-09-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
12,1 i United Minds. Ännu ett i raden av rekord. Jag undrar vad minimumbegåvade politiker inom de etablerade partierna tänker just nu. Den förda invandringspolitiken fungerar inte, det märks allt tydligare, och det går inte att hindra folk från att fatta. Hur känner moderaterna sig? Tycker de att de satsat på rätt häst i imam Reinfeldt.

Hösten kommer präglas av växande mångkulturell misär och ett SD som överlever allt. Ha det så kul, alla politiskt korrekta.

/SD-trollet

Jag tror att det viktiga nu är att SD demonstrerar sin osårbarhet, som Stålmannen när han låter kulor studsa från bröstet istället för att undvika dem.

M a o: låt Bojerud sitta kvar. Låt Almquist kandidera i EU-valet. Förbjud partimedlemmar att ens prata med Expo. Bemöt nästa drev med dundrande, hånfull TYSTNAD. Gör det tydligt för pressen att deras makt är bruten. SD:s tillväxt är säkrad genom motståndarnas vansinne och människors verklighet, inte vad som sker på Aftonbladets redaktion.

Vem behöver Stockholmsmedias välsignelse när man har en organiskt växande gräsrotsrörelse IRL och i sociala medier?

Det är viktigt att media är demoraliserat kring möjligheten att sänka SD med skandaler i valrörelsen.
Senast redigerad av oyto 2013-09-16 kl. 14:47.
2013-09-16, 14:50
Medlem
12.1%, rekord i UM!

Riktigt roligt att läsa såssen powergirls desperata (och tragikomiskt korkade) inlägg de senaste sidorna.
2013-09-16, 14:59
Medlem
Skrevs avatar
Strålande tider!

Rekord från UM både förra månaden och nu i september. Ändå finns det idoiter som ser en nedåtgående trend.
Rejdars ande svävar ännu över tråden.

Räknar man medel hittills och jämför det med medel för samma institut rekordmånaden februari 2013, så ligger det 0,6 %-enheter högre nu. Rekord i PoP då var 10,6%, så det lutar åt över 11% den här månaden.
Nu behöver bara Sentio leverera. De gav 13,1% i februari och med 14,6% i augusti, behövs det en saftig nedgång i strid med trenden för de övriga, för att vi inte ska få rekord.

Strålande tider, härliga tider!
2013-09-16, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ja, jag tog i lite men jag blir så trött att alltid mötas av en massa påhopp från en massa konstiga människor som tror på de mest osannolika förklaringar och påhopp av en massa idioter som uppenbarligen tror att det är den genetiska koden som är den avgörande skillnaden
Det spiller över på SD och blir inte bättre för att en del av de som säger sig vara SDare faktiskt gång på gång gör bort sig när man sätter den frågan i fokus.

Faktum ät att jag är mycket besviken på SD. Jag trodde i min enfald att SD försökte städa upp bland sina företrädare men tyvärr så tycks många här på FB av deras anhängare inte att snappa det. Även bland SDs riksdagsmän så är inte rasismens förespråkare bortplockade utan "misstagen" haglar allt för tätt. Detta kommer att visa sig ju närmare valet vi kommer och därav min frusteration. Jag har inga problem med att diskutera seriöst men när mina meningsmotståndare gång på gång drar till med grova överdrifter då tar mitt tålamod slut.
Det är inte så att SD tål vad som helst. Det kommer en dag då bägaren blir mer än full och då blir det bara kladdigt och otrevligt. Tyvärr har många av SDs anhängare inte märkt det utan fortsätter att snabbt gripa tag i offerkappan, drar till med oseriösa "sanningar", blandar ihop önskningar med verklighet inte minst när det gäller opinionsundersökningar.
SD skulle förmodligen få runt 10% om det vore val idag men jag befarar att den siffran kommer att sjunka fram till valet 2014 . Valet är egentligen SDs egna och receptet enkelt för att hålla sig minst på den nivån. Bredda er politik och sluta med att lägga all fokus på invandrarfrågan. Den är ett stort problem men rent krasst finns det ett dussintal problem som är större och som påverkar människorna i vardagen i än högre grad.
Om ni vill ha seriösa inlägg från en motståndare, i det här fallet jag, så måste ni också framstå som seriösa.

Jag tror människor som du är besvikna på livet som helhet.
2013-09-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Och den här internetfaktorn har man alltså kvar trotts att Melin rakt upp och ner säger att man underskattar SD?

UM har en internetfaktor som Melin hävdar innebär att SD blir riktigt uppmätt.
Melin från UM liksom Morian från YouGov har alltsedan 2010 hävdat att
Ipsos, Sifo, Novus, Skop, Demoskop och SCB klart underskattar SD.
Argumentet är att de använder telefon och ringer upp väljare.
Forskning visar väljare då ofta vägrar svara eller uppger annat parti än det de stöder.
Tex litar många inte på instituten och är rädda
för att bli stämplade som SD-are hos järnrörsvänstern.
2013-09-16, 15:07
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Jag tror människor som du är besvikna på livet som helhet.

Inte vara elak nu. Det är kul att såna som powerpuffpinglan är här och påvisar hur motståndet ser ut och resonerar.

Power, det låter inte bra att du befarar att SD kommer att sjunka fram till valet. Vad grundar du den analysen på?
2013-09-16, 15:07
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
UM har en internetfaktor som Melin hävdar innebär att SD blir riktigt uppmätt.
Melin från UM liksom Morian från YouGov har alltsedan 2010 hävdat att
Ipsos, Sifo, Novus, Skop, Demoskop och SCB klart underskattar SD.

Okej, tack för förtydligandet.
2013-09-16, 15:08
Medlem
Chanserna till nytt rekord i poll-of-polls är kanske 50/50.

Augusti:
Sifo / Ips / Sen / Nov / Dem / UnM / YG
9,9 / 8,4 / 14,6 / 8,5 / ----- / 11,3 / 9,9 = 10,4

September:
9,4 / ??? / ???? / ???? / 10,1 / 12,1 / 11,4 = 10,8

Om vi leker med att Novus surt får hosta fram 9,0 medan Wolodarskipsos ligger stilla för att jäklas, och Sentio ger en blygsam ATH med 15,2, blir det

September:
9,4 / 8,4 / 15,2 / 9,0 / 10,1 / 12,1 / 11,4 = 10,8

Även om Ipsos, Sentio och Novus skulle leverera besvikelser med 8,0, 13,9 och 8,0 skulle det tangera augustisnittet på 10,4.

MEN det bör understrykas att juli-augusti bygger på väldigt få mätningar. Senaste månaden som går att jämföra med rättvist är juni då snittet var 9,9.
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-09-16 kl. 15:15.
2013-09-16, 15:14
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Chanserna till nytt rekord i poll-of-polls är kanske 50/50.

Augusti:
9,9 / 8,4 / 14,6 / 8,5 / ----- / 11,3 / 9,9 = 10,4

September:
9,4 / ??? / ???? / ???? / 10,1 / 12,1 / 11,4 = 10,8

Om vi leker med att Novus surt får hosta fram 9,0 medan Wolodarskipsos ligger stilla för att jäklas, och Sentio ger en blygsam ATH med 15,2, blir det

September:
9,4 / 8,4 / 15,2 / 9,0 / 10,1 / 12,1 / 11,4 = 10,8

MEN det bör understrykas att juli-augusti bygger på väldigt få mätningar. Senaste månaden som går att jämföra med rättvist är juni då snittet var 9,9.

Självklart måste man jämföra med dom månader där alla mätningar inkommit, dvs Juni (9.9%). Allt annat är Big Fail! Man borde egentligen ta bort dom som kommer bara ibland och grunda medelvärdet på dom "stamisarna".

Högst hittills har Februari haft med 12.6%.
2013-09-16, 15:15
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
MSM har nu lagt ett extra lock ovanpå det gamla. Förra hösten när det var småpanik på migrationsverket pga Syrienanstormningen blev det en riksnyhet i de flesta medier. Nu råder total armageddonpanik på MigV enligt insidern på Twitter, men det skrivs inte en bokstav. Inga vädjanden om att öppna upp famnarna ute i kommunerna. Inga rapporter om kommuner som satt stopp. Man försöker flyga under radarn med alltihop och köper sovplatser av riskkapitalister för helt absurda belopp som skulle räcka till iPads åt alla skolbarn i vår förfallna skola.

Det kommer alltså att stå syrier i varje snödriva från Ystad till Haparanda medan MSM visslar och säger titta här borta, följ Let's Dance med oss!
Det är allmän villrådighet som råder i MSM tycks det, katastrofen med över 2000 nykomna var vecka är absurd och hur det ska rapporteras om vet ingen.

Samtidigt verkar det vara omvänt, en nyhet om att det brunnit ett kors utanför ett asylboende i Ljusne har bemötts med tystnad av riksmedia, på twitter hittar jag enbart

Check out @MartinAagaard's Tweet: https://twitter.com/MartinAagaard/status/379584163663208448

Ja det är Martin på ab kultur.

Och idag är starten på valåret, det kommer inte gå att sopa kaoset under mattan.
2013-09-16, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Inte vara elak nu. Det är kul att såna som powerpuffpinglan är här och påvisar hur motståndet ser ut och resonerar.

Power, det låter inte bra att du befarar att SD kommer att sjunka fram till valet. Vad grundar du den analysen på?

Jo, underhållningsvärdet i hans inlägg har ju stort underhållningsvärde. Det är stor humor hur han gång på gång lovar oss att SD:s sönderfall kommer vilken dags som helst, det är som med Jehovas Vittnen.

Samtidigt är det ju en väldigt trasig och tragisk människa, han skulle behöva en kram.
2013-09-16, 15:42
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
http://status.st/ är rena guldgruvan för denna tråd.

Tackar igen, hittar mycket intressant där. Tittar man på medlemsantalet för SD ja tack och opinionsmätningarnas medelvärde under samma tid så är trenderna ganska uppenbara. Man kan ju nästan undra om det är normaliseringen på sociala medier som leder till högre procentsats i opinionsundersökningarna eller om det är tvärtom.

Det blir också tydligt att webpaneler ger bättre siffror för SD än telefonintervjuer. Inte för att det är någon nyhet i den här tråden men kul att kunna jämföra lite på egen hand

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in