Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Det blir ju lite märkligt kan jag tycka med dubbelmunkar som har denna ändå rätt grova struktur, men jag antar att det är en smaksak. För mig är dubbelmunkar synonymt med skor av den nättare sorten, och gärna med spetsig läst. Detta kan iofs. vara en skada sedan Lino själv nästan spetsat mig med sina egna fejkpatinerade dubbelmunkar i samband med att jag skulle betala.
Dessutom är jag inte riktigt säker på att jag gillar midjan så som den framträder på bilden. Ser man till vänstra skon går midjan in under "spännet" på ett som stör de annars snygga linjerna (om du förstår vad jag menar). Midjan försvinner in och ersätts rätt abrupt av en rak linje, i alla fall från bärarens synvinkel.
Nu är ju detta småsaker och kritik av en modell som jag gärna hade velat ha själv, trots dubbelmunken.
Intressanta synpunkter! Visst är det en smaksak, men du får inte glömma bort att det var just William som mer eller mindre skapade DMS-kategorin för mer än 50 år sedan och redan då såg modellen ungefär ut som mitt exemplar (som jag förstår det). Att du - och säkert många andra - associerar DMS:en med spetsiga och nätta läster (ā la U-läst, 348, 888 etc) tror jag nog snarare har med att DMS blivit så pass populär just under de senaste åren, alltså under samma period då de mejslade och skarpa lästerna också har sett sitt starkaste intåg i skovärlden. Och som vi alla vet är du ju lite av ett popsnöre numera, så din åsikt ligger helt i linje med den utvecklingen och förvånar därmed föga. Att du refererar till Lino som referens cementerar bara din rådande stiluppfattning än mer. Kan det rentav vara så att det är du, Pörr, som stolt poserar på den
här bilden?
Vad gäller midjan förstår jag inte riktigt vad du menar... Men det verkar vara en intressant tanke! Kan du inte utveckla den mer? Kanske ser du mer av vad du syftar på i mina tidigare bilder av Williamsen i tråden?