2013-09-15, 18:02
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Härligt med en premiärtur Jag har inte gjort min med mina nya G&G, passar på att använda mina lädersulade skor/kängor så länge som det går. Har idag burit ner de rena sommarskorna i källaren och tagit upp vinterskorna. Bla cordovankängorna från carmina som kom så sent att de inte bars mer än några gånger innan det blev för varmt.

Det blir lädersulat ett tag till för mig oxå (eller egentligen året runt på kontoret), men jag kände att jag var tvungen att testa dem. Riktigt sköna redan från start.
Citera
2013-09-15, 18:38
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Det blir lädersulat ett tag till för mig oxå (eller egentligen året runt på kontoret), men jag kände att jag var tvungen att testa dem. Riktigt sköna redan från start.

Bilder då
Citera
2013-09-15, 21:54
Medlem
Har ett par svarta C&J som jag skulle behöva införskaffa skovårdsprodukter till. Har svart skoputs från Ecco - funkar det? Skulle främst behöva vax (?). Tips på affär i Stockholm som säljer detta billigt?
Citera
2013-09-15, 22:16
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somairp
Har ett par svarta C&J som jag skulle behöva införskaffa skovårdsprodukter till. Har svart skoputs från Ecco - funkar det? Skulle främst behöva vax (?). Tips på affär i Stockholm som säljer detta billigt?
Släng Eccoskokrämen och gå till Skoaktiebolaget eller Garffords. Båda ligger på Humlegårdsgatan.
Citera
2013-09-15, 22:23
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Bilder då

Hur lägger man upp bilder så att man kan se dem här?
Blottar min ignorans 😳
Citera
2013-09-15, 22:32
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Hur lägger man upp bilder så att man kan se dem här?
Blottar min ignorans 😳

Du får köra någon extern tjänst typ imgur.com och sen lägga in url:en i texten här så det blir en länk.
Citera
2013-09-15, 23:38
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Du får köra någon extern tjänst typ imgur.com och sen lägga in url:en i texten här så det blir en länk.

Så, ett första försök att få bilder att funka då...tyvärr ingen bild på de nya Carmina kängorna, men om jag får det här att fungera så...

http://imgur.com/a/3TGy9
Citera
2013-09-16, 07:30
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Så, ett första försök att få bilder att funka då...tyvärr ingen bild på de nya Carmina kängorna, men om jag får det här att fungera så...

Underbart! Måndag med blåst och regn kändes inte lika illa längre.

Kan du inte skriva ut modellerna också, det hade varit än bättre.
Citera
2013-09-16, 08:26
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Härligt! Sådana där "familjebilder" älskar jag. Jag måste själv få tummen ur någon dag och ta några sådana bilder.

Men jag skulle också tycka det var än mer intressant om du kunde speca tillverkare och modellnamn...
Citera
2013-09-16, 08:29
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Underbart! Måndag med blåst och regn kändes inte lika illa längre.

Kan du inte skriva ut modellerna också, det hade varit än bättre.

Kul att kunna göra en regnig måndag lättare :-)

Derby cirkel, start kl 12: AE Leeds burgundy cordovan, Alden NST Plaza läst color 8 cordovan, Alden Longwing Barrie läst svart cordovan, AS Stepney 87 läst, Carmina DM Rain läst, AS Charlton 99 läst

Oxford cirkel, start kl 13: AS Hunt 109 läst, Meermin Classic Ama läst, AS Armfield 109 läst, Vass wholecut U-läst, Vass punched captoe F-läst, C&J Belgrave 337 läst.

Kängorna i bakre raden är två RMW och AS Hannover 87 läst.
Citera
2013-09-16, 08:45
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Citat:
Kul att kunna göra en regnig måndag lättare :-)

Derby cirkel, start kl 12: AE Leeds burgundy cordovan, Alden NST Plaza läst color 8 cordovan, Alden Longwing Barrie läst svart cordovan, AS Stepney 87 läst, Carmina DM Rain läst, AS Charlton 99 läst

Oxford cirkel, start kl 13: AS Hunt 109 läst, Meermin Classic Ama läst, AS Armfield 109 läst, Vass wholecut U-läst, Vass punched captoe F-läst, C&J Belgrave 337 läst.

Kängorna i bakre raden är två RMW och AS Hannover 87 läst.

Sagt det förut och säger det igen: helt grym samling! Framför allt AS Hunt och C&J Belgrave är ljuvliga, förstår att du blivit chestnut-fantast när du har de två.
Dock, folk här kommer inte vara böjda förrän du också räknar upp alla modellerna på fulösamlingsbilden i ordning, är för krångligt att "översätta" mellan bilderna old att du ex missat Carmina chukkan..

(Något helt annat: Ganska nöjd man är när automatstavningen i iphonen både lärt sig C&J, Carmina och modellnamnen Hunt och Belgrave. Man har fostrat den väl )
Citera
2013-09-16, 09:11
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Sagt det förut och säger det igen: helt grym samling! Framför allt AS Hunt och C&J Belgrave är ljuvliga, förstår att du blivit chestnut-fantast när du har de två.
Dock, folk här kommer inte vara böjda förrän du också räknar upp alla modellerna på fulösamlingsbilden i ordning, är för krångligt att "översätta" mellan bilderna old att du ex missat Carmina chukkan..

(Något helt annat: Ganska nöjd man är när automatstavningen i iphonen både lärt sig C&J, Carmina och modellnamnen Hunt och Belgrave. Man har fostrat den väl )

Jag lyssnar och lär :-)
Så framifrån och från vänster:
Vass wholecut, Vass punched captoe, Carmina DM, AS Hunt, AS Charlton, Alden NST, C&J Belgrave, Carmina Chukka, Meermin wholecut, AS Armfield, Alden Longwing, AE PTB, RMW, RMW, AS Hannover, AS Stepney.
Saknas gör då Carmina jumper boot som köpts efter att bilden togs. En Carmina Chukka i burgundy väntas in i oktober. Sen kommer då EG trunk show på SkoAB...vem vet vart det kan leda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in