Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det är svårt för mig att veta vad du egentligen menade, jag kan bara läsa vad du skrev. Och du skrev att gravitationen på jorden har varit konstant genom historien, vilket inte stämmer.
Och nu har jag förklarat exakt vad jag menade och varför jag skrev som jag skrev.
Tror du att jag ljuger om detta eller tror du att jag faktiskt inte kände till dessa saker?
Citat:
Jag tror inte på dig riktigt.
Ok, där kom svaret. Jag kan bara beklaga att du har en felaktig uppfattning om mig. Det enda jag kan göra är att t ex be dig kolla upp min trådhistorik i geocentrism-tråden där du ser svart på vitt att jag faktiskt känner till dessa saker. Men du kanske tror att ljuger om detta också och räknar kallt med att du inte kommer orka kolla upp saken?
Citat:
Jag tror att du inte tänkte på det just då för att du var så upptagen med att sätta dit mig, sätta mig på plats. Nu försöker du komma med dåliga ursäkter och lägger delvis skulden på mig, för att jag kommer med "ny kreationistskit".
Nej jag la inte skulden på dig,
jag skrev ju faktiskt att jag hade fel i att du kom med det. Inte sant? Läs igen så får du se.
Citat:
Du är en otroligt stolt människa, jag tror jag behåller min signatur. Mentos kunde åtminstone till slut ta tillbaka det han sade.
Om du faktiskt bemödade dig med att kolla min historik så skulle du se att jag flertalet gånger erkänt när jag haft fel. Bland annat på nämnda geocentrism-tråd till en människa som jag fullständigt avskydde. Jag säger inte att jag är nåt jävla föredöme på nåt vis, men jag vad jag kan säga till dig här och nu är att prestige på ett anonymt webbforum inte betyder mycket för mig. Och det är dagens sanning.
Citat:
Nej jag har ingen lust att gå in i en omfattande diskussion med dig, inte förrän du blir lite mer ödmjuk och slutar med dom personliga påhoppen.
,
Du är inte guds bästa barn själv, faktiskt. Men om du är känslig för hårda ord kan jag givetvis göra en extra ansträngning för din skull.
Så vad säger du nu om kalibreringen av kol-14-metoden mha gamla träds årsringar. Borde inte detta dels innebära att metoden är ganska precis oavsett tidigare fluktuationer i C-14 innehållet i atmosfären, och borde det inte bevisligen innebära att jorden faktiskt är betydligt äldre än 6000 år?
Citat:
Orsaken till att jag svarade dig var för att det du skrev var uppenbart fel, som jag trodde var enkelt att reda ut,
Det är det fortfarande, om du bemödar dig med att kolla upp min historik...alternativt (vilket vore betydligt enklare) väljer att lita på mig.
Citat:
Jag kommer fortsätta att vara en "ordmärkare". Om någon påstår att gravitationen på jorden varit konstant genom historien, så kommer jag att påpeka att det inte stämmer, oavsett vad personen egentligen menade.
Gör du så. Och jag kommer i framtiden vara extra tydlig när jag pratar med dig.
Citat:
Och jag kommer påpeka att den kosmiska strålningen visst har något med kol-14 metoden att göra.
Det kommer jag också.
https://www.flashback.org/sp39995545
(Notera hur mycket jag tycker om personen som jag skrev inlägget till, det är för honom jag erkänner ett fel senare i tråden)
Månens gravitationspåverkan på jorden:
https://www.flashback.org/sp39112918
(Hittade ingen jättebra, men det finns nånstans....men om jag känner till tidvatten så borde jag väl ändå känna till månen utöver gravitation på jorden?)
Månen avlägsnar sig:
https://www.flashback.org/p36996321#p36996321
Nåt mer du vill jag ska leta upp åt dig? Eller är vi numera förvissade om att jag inte ljuger för dig?