2009-11-09, 16:42
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskorv
Var kan man få tag på det här?

Ser att det finns på pillsforall.com men de får inte skicka till EU förutom Holland(Big surprise)..
Du får väl skaffa en brevvän i Holland. Eller en postbox som du sedan tömmer med jämna mellanrum.

Någon som förresten kan tipsa om något bra postboxföretag i Holland?
Citera
2009-11-09, 16:52
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dess-
oj oj, de här låter ju väldigt intresant måste ja säga..

Har ADHD, och är nästan alltid seg och orklös, kanske borde va nått o testa istället för ritalin...

bieffekter?

// DeSs

Absolut, man blir pigg som på en hög dos metyfenidat men utan kroppslig oro och ångest. Det enda jag har märkt än så länge är en jävla muntorrhet men det kan man ju stå ut med, sen har jag möjligtvis svettats lite mera.

Får bättre skärpa och koncentration men snöar inte in lika lätt som på metylfenidat.
Citera
2009-11-09, 17:10
Medlem
Hade modiodal på recept innan, testade med stora doser samt IV med noll effekt som resultat. Men vet en som sa att han fick effekt, så de funkar säkert för en del.
Citera
2009-11-09, 17:34
Medlem
Haruspexs avatar
Fick modiodal av en polare en gång då vi var ute och drack, han slängde åt mig 6 st som jag käkade direkt och tänkte inte mer på det. Senare på natten så märkte jag hur jävla alert jag var, jag blev aldrig trött helt enkelt.

Jag satt uppe hela natten framför datorn och började plugga någon gång vid kl 9 på morgonen, det kändes inte onormalt alls. Dagen efter skulle vi supa igen och då frågade jag om jag kunde få några fler för att vara uppe Var uppe två nätter till innan jag bestämde mig för att sova, utan någon psykisk trötthet alls, märkte inte ens av någon fysisk heller.

Jävla mongopiller säger jag. (Min polare har narkolepsi förresten, det var därför han hade dessa piller och kunde göra sig av med de lite hur som helst. Han hade även ingen användning av de då han fått amfetamin recip utskrivet istället då modiodal knappt funkade tydligen )
Senast redigerad av Haruspex 2009-11-09 kl. 17:38.
Citera
2009-11-10, 19:44
Medlem
_-?-_s avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Modiodal
http://www.lakemedelsverket.se/SPC_PIL/Pdf/humspc/Modiodal%20tablet.pdf
Citera
2010-10-16, 17:03
Medlem
Slingshots avatar
Bump!

Ni som testat hur är det jämfört med Ritalin/Concerta? Bättre/Sämre?
Citera
2011-04-15, 20:07
Bannlyst
har tagit 600mg Modafinil i dag ca 4 timmar sedan jag känner mer rädsla än skönhet

hoppas det vänder snart
Citera
2012-10-19, 00:47
Medlem
D jag känner av är en hel del vakenhet vid modiodal men helt utan "tjackkänslan" som jag kan känna av ritalin tex...
Citera
2013-08-23, 04:06
Bannlyst
Detta är det enda apoteket som jag litar fortfarande säljer Modiodal (modafinil) utan recept http://www.superdrugsaver.com/ och de levererar till Sverige.
Citera
2013-08-25, 09:03
Medlem
knackaboegmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Bump!

Ni som testat hur är det jämfört med Ritalin/Concerta? Bättre/Sämre?

Det är helt annorlunda för mig åtminstone, mer som nån sån rc man "bara känner vakenhet av" men inte är påtänd på, du har säkert testat nån du kan relatera till.
Det är svårt att säga bättre/sämre, det är ju bättre om du är på jobbet, men det är ju roligare att ta metylfenidat i en annan situation.
Senast redigerad av knackaboegmacka 2013-08-25 kl. 09:06.
Citera
2013-09-16, 02:17
Medlem
Tror det är viktigt att påpeka att det är skillnad på det Modafinil ni får på recept, och det Modafinil som man beställer online (ofta generiska varianter från Indien). Bekant till mig beställde hem Modalert (det kanske vanligaste alternativet för oss utan recept) inför en tentaperiod - han har alltså ingen narkolepsi, utan har bara tänkt sig använda preparatet till att få bättre studieresultat. Han blev klart besviken - effekten var långt ifrån den som utlovats. Exempelvis fanns ingen förbättrad koncentrationsförmåga, och trots att han intagit 200mg kl 21.00 kunde han ändå inte hålla sig vaken till mer än 01.00-02.00.

Om man granskar de trådar som skrivits på Modafinil verkar det också som att nästan alla som har "mycket positiva" erfarenheter av substansen har fått den på recept. Nästan alla som vittnat om att substansen är helt värdelös verkar ha köpt sitt Modafinil online (sannolikt generiska varianter).

Skulle vara intressant med input från någon som testat både den receptbelagda- och de generiska varianterna från Indien. Misstänker att den receptbelagda varianten är mkt mer potent, och att de generiska indiska preparaten är helt värdelösa - skulle förklara den stora skillnaden i hur folk upplevt effekten.
Senast redigerad av addearlagusa 2013-09-16 kl. 02:20.
Citera
2013-09-20, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addearlagusa
Tror det är viktigt att påpeka att det är skillnad på det Modafinil ni får på recept, och det Modafinil som man beställer online (ofta generiska varianter från Indien). Bekant till mig beställde hem Modalert (det kanske vanligaste alternativet för oss utan recept) inför en tentaperiod - han har alltså ingen narkolepsi, utan har bara tänkt sig använda preparatet till att få bättre studieresultat. Han blev klart besviken - effekten var långt ifrån den som utlovats. Exempelvis fanns ingen förbättrad koncentrationsförmåga, och trots att han intagit 200mg kl 21.00 kunde han ändå inte hålla sig vaken till mer än 01.00-02.00.

Om man granskar de trådar som skrivits på Modafinil verkar det också som att nästan alla som har "mycket positiva" erfarenheter av substansen har fått den på recept. Nästan alla som vittnat om att substansen är helt värdelös verkar ha köpt sitt Modafinil online (sannolikt generiska varianter).

Skulle vara intressant med input från någon som testat både den receptbelagda- och de generiska varianterna från Indien. Misstänker att den receptbelagda varianten är mkt mer potent, och att de generiska indiska preparaten är helt värdelösa - skulle förklara den stora skillnaden i hur folk upplevt effekten.

Kom själv till samma slutsats efter att köpt hem Modalert (Indien-kopia) och tagit 200mg-400mg de gångar jag provade. Man tappat koncentrationen och blev snarare tröttare. Beställde efter ett tag dock nya tabeletter (Samma ställe, samma märke) och tänkte återigen prova men efter att läst på nätet så tog jag nu istället en halv tablett (100mg) och då vart det en jäkla skillnad för min del.
Satt uppe två nätter i rad med minimal sömn och gjorde klart studier som släppat efter i 5 veckor.

Har sedan dess upplevt samma effekt när jag tar 100mg, kan utan problem läsa kurslitteratur i 8-9 timmar i sträck utan att tappa koncentrationen. Det verkar dock vara väldigt olika från person till person hur mycket man ska inta. Det verkar som att för vissa krävs det så lite som 50mg och där 100mg får motsatt effekt. Samma sak gäller såklart åt andra hållet där vissa behöver högre doser. Så man får antagligen prova sig fram.

Man kan även prova Armodafinil som tydligen ska vara en förbättrad variant av Modafinil och som även är mycket billigare, iaf på Silk Road. (Ungefär halva priset)

Nu har jag själv inte provat den receptbelagda som finns i Sverige, men en tanke skulle kunna vara att den som säljs i Indien är mycket mer potent? 200mg Modafinil i Sverige kanske motsvarar 100mg i Indien och det är därför resultat blir som det blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in