Citat:
Ursprungligen postat av
addearlagusa
Tror det är viktigt att påpeka att det är skillnad på det Modafinil ni får på recept, och det Modafinil som man beställer online (ofta generiska varianter från Indien). Bekant till mig beställde hem Modalert (det kanske vanligaste alternativet för oss utan recept) inför en tentaperiod - han har alltså ingen narkolepsi, utan har bara tänkt sig använda preparatet till att få bättre studieresultat. Han blev klart besviken - effekten var långt ifrån den som utlovats. Exempelvis fanns ingen förbättrad koncentrationsförmåga, och trots att han intagit 200mg kl 21.00 kunde han ändå inte hålla sig vaken till mer än 01.00-02.00.
Om man granskar de trådar som skrivits på Modafinil verkar det också som att nästan alla som har "mycket positiva" erfarenheter av substansen har fått den på recept. Nästan alla som vittnat om att substansen är helt värdelös verkar ha köpt sitt Modafinil online (sannolikt generiska varianter).
Skulle vara intressant med input från någon som testat både den receptbelagda- och de generiska varianterna från Indien. Misstänker att den receptbelagda varianten är mkt mer potent, och att de generiska indiska preparaten är helt värdelösa - skulle förklara den stora skillnaden i hur folk upplevt effekten.
Kom själv till samma slutsats efter att köpt hem Modalert (Indien-kopia) och tagit 200mg-400mg de gångar jag provade. Man tappat koncentrationen och blev snarare tröttare. Beställde efter ett tag dock nya tabeletter (Samma ställe, samma märke) och tänkte återigen prova men efter att läst på nätet så tog jag nu istället en halv tablett (100mg) och då vart det en jäkla skillnad för min del.
Satt uppe två nätter i rad med minimal sömn och gjorde klart studier som släppat efter i 5 veckor.
Har sedan dess upplevt samma effekt när jag tar 100mg, kan utan problem läsa kurslitteratur i 8-9 timmar i sträck utan att tappa koncentrationen. Det verkar dock vara väldigt olika från person till person hur mycket man ska inta. Det verkar som att för vissa krävs det så lite som 50mg och där 100mg får motsatt effekt. Samma sak gäller såklart åt andra hållet där vissa behöver högre doser. Så man får antagligen prova sig fram.
Man kan även prova Armodafinil som tydligen ska vara en förbättrad variant av Modafinil och som även är mycket billigare, iaf på Silk Road. (Ungefär halva priset)
Nu har jag själv inte provat den receptbelagda som finns i Sverige, men en tanke skulle kunna vara att den som säljs i Indien är mycket mer potent? 200mg Modafinil i Sverige kanske motsvarar 100mg i Indien och det är därför resultat blir som det blir.