2006-11-15, 22:26
Medlem
spudwishs avatar
har nån provat modiodal/modafinil? i såna fall hur var det?
Citera
2007-01-01, 07:45
Bannlyst
pigg pratglad uppe i flera dager irad
Citera
2007-01-01, 07:56
Medlem
m96mafrs avatar
Modiodal

Kan tillägga att det finns en varning i bipacksedeln för att kombinera med andra mediciner. Antar att jag reagerade så konstigt på modiodal just därför.
Jag blev extremt deprimerad och önskade att jag hade en pistol att skjuta mig i huvudet med. Hjärtat slog fruktansvärt snabbt och jag blev så trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna.
Citera
2007-01-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanktepull
Vad kostar modiodal i Sverige?

Rätta mig någon om jag har fel men det ska vara väldigt dyrt .

Mvh Rille
Citera
2007-01-01, 21:23
Medlem
m96mafrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
Rätta mig någon om jag har fel men det ska vara väldigt dyrt .

Mvh Rille

Pga av högkostnadsskydded blir det inte så farligt dyrt om man har det utskrivet konstant vid kronisk narkolepsi. Vid köp på nätapotek blir det dock dyrt. Räkna med 20-30 kr för en tablett. Minns ej hur många mg.
Citera
2007-01-03, 08:06
Medlem
likeithards avatar
dubbelknullad.
Citera
2007-01-03, 08:07
Medlem
likeithards avatar
vilken åtrovärd medicin.. högintressant som trimartikel för sinnet.

..men orka fejka narkolepsi etc.
Citera
2007-03-15, 00:16
Medlem
m96mafrs avatar
Modiodal

Har faktiskt blivit erbjuden recept på modiodal, fast jag har å andra sidan många problem som föreligger vid just narkolepsi.
Citera
2007-03-15, 15:40
Medlem
ysd4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m96mafr
Pga av högkostnadsskydded blir det inte så farligt dyrt om man har det utskrivet konstant vid kronisk narkolepsi. Vid köp på nätapotek blir det dock dyrt. Räkna med 20-30 kr för en tablett. Minns ej hur många mg.

beror la på vilket apotek man väljer. runt en tia för 200mg finns, vet jag..
eller 20g pulver för knappt 500kr.
Citera
2007-12-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
har nån provat modiodal/modafinil? i såna fall hur var det?

Jag har fått det utskrivet, och tog första dosen idag. Kan inte ge nån bra rapport än, eftersom jag samtidigt trappar ned en annan medicin, så det är lite svårt att veta vad som är vad. Återkommer.
Citera
2007-12-18, 19:26
Medlem
Onödig bump. Har testat det två gånger. Jag är fullt frisk och blev inte ens nämnvärt piggare och något rus kände jag knappast av (första gången pirrade det väldigt lite i magen i kanske en halvtimme, men det var så lite att jag tror det nog var placebo). Jag har tagit som mest 400 eller 500 mg.
Citera
2007-12-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mttias
Onödig bump. Har testat det två gånger. Jag är fullt frisk och blev inte ens nämnvärt piggare och något rus kände jag knappast av (första gången pirrade det väldigt lite i magen i kanske en halvtimme, men det var så lite att jag tror det nog var placebo). Jag har tagit som mest 400 eller 500 mg.

Kanske är för att du är just fullt frisk och inte har några indikationer för modafinil....? Några direkta rus verkar inte heller vara vanliga, så du verkar ha haft lite orealistiska förväntningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in