Citat:
Har sedan dess upplevt samma effekt när jag tar 100mg, kan utan problem läsa kurslitteratur i 8-9 timmar i sträck utan att tappa koncentrationen. Det verkar dock vara väldigt olika från person till person hur mycket man ska inta. Det verkar som att för vissa krävs det så lite som 50mg och där 100mg får motsatt effekt. Samma sak gäller såklart åt andra hållet där vissa behöver högre doser. Så man får antagligen prova sig fram.
Har du ätit grapefrukt eller druckit grapefruktjuice i närtid (0-2 dagar innan)? Tydligen så hindrar det ett enzym som bryter ner många läkemedel, bl.a. detta, vilket ger längre effekt. Prova gärna och återkom.
Citat:
Man kan även prova Armodafinil som tydligen ska vara en förbättrad variant av Modafinil och som även är mycket billigare, iaf på Silk Road. (Ungefär halva priset)
Nu har jag själv inte provat den receptbelagda som finns i Sverige, men en tanke skulle kunna vara att den som säljs i Indien är mycket mer potent? 200mg Modafinil i Sverige kanske motsvarar 100mg i Indien och det är därför resultat blir som det blir.
Man kan även prova Armodafinil som tydligen ska vara en förbättrad variant av Modafinil och som även är mycket billigare, iaf på Silk Road. (Ungefär halva priset)
Nu har jag själv inte provat den receptbelagda som finns i Sverige, men en tanke skulle kunna vara att den som säljs i Indien är mycket mer potent? 200mg Modafinil i Sverige kanske motsvarar 100mg i Indien och det är därför resultat blir som det blir.
Svårt att tro att läkemedel som säljs som x mg har olika mängd aktiv substans. Däremot är det lite skillnad på modafinil (=modiodal, provigil, modalert) och armodafinil (nuvigil, waklert) som har olika kombinationer av racematet.