2013-09-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Har sedan dess upplevt samma effekt när jag tar 100mg, kan utan problem läsa kurslitteratur i 8-9 timmar i sträck utan att tappa koncentrationen. Det verkar dock vara väldigt olika från person till person hur mycket man ska inta. Det verkar som att för vissa krävs det så lite som 50mg och där 100mg får motsatt effekt. Samma sak gäller såklart åt andra hållet där vissa behöver högre doser. Så man får antagligen prova sig fram.

Har du ätit grapefrukt eller druckit grapefruktjuice i närtid (0-2 dagar innan)? Tydligen så hindrar det ett enzym som bryter ner många läkemedel, bl.a. detta, vilket ger längre effekt. Prova gärna och återkom.

Citat:

Man kan även prova Armodafinil som tydligen ska vara en förbättrad variant av Modafinil och som även är mycket billigare, iaf på Silk Road. (Ungefär halva priset)

Nu har jag själv inte provat den receptbelagda som finns i Sverige, men en tanke skulle kunna vara att den som säljs i Indien är mycket mer potent? 200mg Modafinil i Sverige kanske motsvarar 100mg i Indien och det är därför resultat blir som det blir.

Svårt att tro att läkemedel som säljs som x mg har olika mängd aktiv substans. Däremot är det lite skillnad på modafinil (=modiodal, provigil, modalert) och armodafinil (nuvigil, waklert) som har olika kombinationer av racematet.
Citera
2013-09-23, 01:09
Medlem
MorganGrimess avatar
Fan man är ändå jävligt sugen att testa. Precis det jag söker. Tråkigt att det verkar variera så mkt från person till person. Är väl bara att dra iväg en beställning. Hoppas innerligt att det funkar bra.
Citera
2013-09-24, 23:48
Medlem
hsebbes avatar
Vilken typ av läkare kan skriva ut Modafinil? Förmodar att ens vanliga vårdcentral inte kan skriva ut detta preparat.
Citera
2013-09-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hsebbe
Vilken typ av läkare kan skriva ut Modafinil? Förmodar att ens vanliga vårdcentral inte kan skriva ut detta preparat.

Det är ingen inskränkt förskrivningsrätt, alla läkare kan skriva ut modiodal. Däremot är FASS etc väldigt tydliga med vilka indikationer som ska föreligga. I princip bara utredd narkolepsi hos neurolog.
Citera
2013-09-25, 23:54
Medlem
hsebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devnu
Det är ingen inskränkt förskrivningsrätt, alla läkare kan skriva ut modiodal. Däremot är FASS etc väldigt tydliga med vilka indikationer som ska föreligga. I princip bara utredd narkolepsi hos neurolog.

Har en snart färdigutrett hypersomni så hoppas att få prova denna medicinen.
Citera
2013-09-27, 03:31
Medlem
Citat:
Kom själv till samma slutsats efter att köpt hem Modalert (Indien-kopia) och tagit 200mg-400mg de gångar jag provade. Man tappat koncentrationen och blev snarare tröttare. Beställde efter ett tag dock nya tabeletter (Samma ställe, samma märke) och tänkte återigen prova men efter att läst på nätet så tog jag nu istället en halv tablett (100mg) och då vart det en jäkla skillnad för min del.
Satt uppe två nätter i rad med minimal sömn och gjorde klart studier som släppat efter i 5 veckor.

Har sedan dess upplevt samma effekt när jag tar 100mg, kan utan problem läsa kurslitteratur i 8-9 timmar i sträck utan att tappa koncentrationen. Det verkar dock vara väldigt olika från person till person hur mycket man ska inta. Det verkar som att för vissa krävs det så lite som 50mg och där 100mg får motsatt effekt. Samma sak gäller såklart åt andra hållet där vissa behöver högre doser. Så man får antagligen prova sig fram.

Intressant att du får bättre effekt på lägre doser - har faktiskt läst om många som har liknande erfarenhet med så låga doser som 50-100mg. Det finns ju inga studier som visar att en dos över 200mg ger bättre effekt. Läste dessutom att Modafinil vid för höga doser motverkar sig självt - dvs en lägre dos kan ge mer effekt än en hög dos:

"~ 400 mg of modafinil taken at once will produce a greater effect for sure, though the drug is self limiting thru its manipulation of several CYP 450 enzymes, meaning that a certain dose you can't milk any more out of it before it interferes with its self. For me 400 mg works, 600 mg is a waste.

~ Though my natural tolerance is a little higher than many, I have gotten positive feedback from a friend using 100 mg once daily - 50 mg seems pretty light, but I'm sure it's an effective dose for some.

~ The effects always dampen to some extent in cases of chronic use of.... well.... everything really. I notice that if I break from it, then start a daily regimen, that the body adjusts and is more tolerant, but my mind is still able to benefit from it in an almost novel manner every time.

Källa: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=202440
Citera
2013-09-27, 13:57
Medlem
hsebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devnu

Vet du hur det är med Concerta och Ritalin? Där måste det väl vara en speciell läkare för att skriva ut de? Tänkte mest vad jag ska försöka få för medicinering?
Citera
2013-09-27, 14:37
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addearlagusa
Intressant att du får bättre effekt på lägre doser - har faktiskt läst om många som har liknande erfarenhet med så låga doser som 50-100mg. Det finns ju inga studier som visar att en dos över 200mg ger bättre effekt. Läste dessutom att Modafinil vid för höga doser motverkar sig självt - dvs en lägre dos kan ge mer effekt än en hög dos:

Har skrivit ett inlägg tidigare om detta, tog mycket modafinil från svenska apotek under mina tonår, var alltid minst 400 mg jag tog och det fick jag 1-2 dygns vakenhet av, om jag tog mindre märkte jag knappt av det. Kommer dock ihåg att jag brukade blanda med 5mg amfetamin recip, men det borde ju inte direkt gjort mig mindre pigg?

Bara egna erfarenheter, vet ingenting om hur modiodal egentligen påverkar en, men det är ju skumt att det inte fungerade som det du skrev beskrev.
Citera
2013-09-28, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
Har skrivit ett inlägg tidigare om detta, tog mycket modafinil från svenska apotek under mina tonår, var alltid minst 400 mg jag tog och det fick jag 1-2 dygns vakenhet av, om jag tog mindre märkte jag knappt av det. Kommer dock ihåg att jag brukade blanda med 5mg amfetamin recip, men det borde ju inte direkt gjort mig mindre pigg?

Bara egna erfarenheter, vet ingenting om hur modiodal egentligen påverkar en, men det är ju skumt att det inte fungerade som det du skrev beskrev.

Hur var ditt tillstånd under tiden på högre doser av Modafinil, kunde du koncentrera dig på saker eller höll medicinen dig bara vaken?
Citera
2013-09-28, 16:25
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbrink
Hur var ditt tillstånd under tiden på högre doser av Modafinil, kunde du koncentrera dig på saker eller höll medicinen dig bara vaken?

Jag kunde studera under vakenheten utan några som helst problem och jag kommer än idag ihåg mycket av det jag läste och skrev då.
Citera
2013-09-29, 12:36
Avslutad
Hur ser det ut med import av Modafinil/Provigil?

Har inte hittat någon inrikesshop (varken på SR eller hushboard samt google). Har ni upplevt några komplikationer med att beställa ex. från England? Om så fallet, har ni beställt det via SR eller någon annan sida som tillhandahåller denna substans?
Citera
2013-10-01, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSven
Hur ser det ut med import av Modafinil/Provigil?

Har inte hittat någon inrikesshop (varken på SR eller hushboard samt google). Har ni upplevt några komplikationer med att beställa ex. från England? Om så fallet, har ni beställt det via SR eller någon annan sida som tillhandahåller denna substans?

Beställer via SR genom tonstark eller StExo, båda skickar från UK. Har beställt vid tre tillfällen och alla gångar har de kommit fram, dock är deras "stealth" inte något vidare bra, men det tycks ju inte spela någon roll med tanke på att det kommer fram..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in