2009-03-07, 12:50
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Jag känner till det, fick det utskrivet för ett bra tag sedan med dos på 100mg och senare ökning till 200mg, nu vill jag se vad som sker om man tar lite mer. Läste för övrigt att en 3-åring tog 1000mg och "remained stable" så jag tog 800mg.

http://www.druglib.com/druginfo/prov...raindications/
Om du nu känner till det; Vad förväntar du dig att få för slags rus?
Citera
2009-03-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Om du nu känner till det; Vad förväntar du dig att få för slags rus?
Vet inte, har aldrig tagit större doser; bara i medicinskt syfte förut utan att märka av mycket mer än att jag inte kan somna och lite lätt huvudvärk ibland. Får se vad som sker, känner mig lite pirrig, nervös och orolig, men vet inte kan vara energidryckerna plus att jag förväntar mig någonting att ske. Om det inte sker en utveckling av situationen vid 14:00 så ökar jag till 1000mg.
Citera
2009-03-07, 13:43
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Vet inte, har aldrig tagit större doser; bara i medicinskt syfte förut utan att märka av mycket mer än att jag inte kan somna och lite lätt huvudvärk ibland. Får se vad som sker, känner mig lite pirrig, nervös och orolig, men vet inte kan vara energidryckerna plus att jag förväntar mig någonting att ske. Om det inte sker en utveckling av situationen vid 14:00 så ökar jag till 1000mg.
Jag förstår inte poängen men lycka till. Förmodligen kommer du bara må dåligt. Jag hade använt medicinen till vad den ska användas till, verkar ju vara en väldigt bra medicin som jag gärna skulle vilja testa
Citera
2009-03-07, 13:53
Medlem
Citat:
Jag förstår inte poängen men lycka till. Förmodligen kommer du bara må dåligt. Jag hade använt medicinen till vad den ska användas till, verkar ju vara en väldigt bra medicin som jag gärna skulle vilja testa
Ja, det är en bra medicin. Inga vanliga biverkningar förutom viss huvudvärk vilken oftast är väldigt lätt och mer av en känsla än värk. Den gör vad den ska utan att man känner av det, man bara somnar inte helt enkelt. Dock behöver man ofta öka dosen i steg efter ett tag. Det är hur jag upplevt den i normalt medicinskt bruk.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
In clinical trials on humans, taking up to 1200 mg/day for 7 to 21 days or one-time doses up to 4500 mg did not appear to cause life-threatening effects, although a number of adverse experiences were observed, including excitation or agitation, insomnia, anxiety, irritability, aggressiveness, confusion, nervousness, tremor, palpitations, sleep disturbances, nausea, and diarrhea.
Jaha, det här låter bra! En engångs-dos på upp till 4500mg är inte livshotande enlig vad jag läste på Wikipedia. Eftersom jag alltid litar på Wikipedia så ökade jag till 1400mg istället för 1000mg, jag brukar inte ta dem så ofta så förbrukar lite nu innan jag ska hämta de nästa paketen vilka jag kommer använda normalt och ansvarsfullt. Jag tänker inte forstätta missbruka denna medicinen! Det här bara ett experiment där jag är min egen försökskanin.

Glömde dock helt att jag skulle äta middag vid 14:00 så de ringde och sade att de hämtar mig om 5 minuter nu. Det är med familjen och morföräldrarna FUCKING GREAT! Oh... nu ringer det visst, men jag återkommer!
Citera
2009-03-08, 04:27
Medlem
skogsbärets avatar
Är du fortfarande vaken? Hur gick det, inte som att vinna på bingo eller hur var det?
Citera
2009-03-08, 09:59
Bannlyst
jag använder ca 200-400 mg modiodal dagligen, fått på recept utan problem flera hundra.

om man äter benso tillsammans med den så slipper man exvis oro ångest som är vanlig biverkan anars, det jag känner är inget rus, men man blir hypereffektiv i hjärnan, inte pigg som av kaffe men jävligt alert och klar och tänker och agerarar hypersnabbt, dessutom är det dopingklassat och jag som idrottar märker att jag får klart bättre reaktionsförmåga och även orkar mer i uthållighet. Med andra ord en otroligt bra medicin som troligen inte är så beroendeframkallande, måste nog äta den dagligen i flera månader innan beroende, känner ej heller nån tolerans ökning. Men ÄR DU TRÖTT PGA DÅLIG SÖMN ELLER ANNAT HJÄLPER DEN INTE ALLS enligt min erfarenhet men skärper sinnena nåt oerhört.
Citera
2009-03-08, 10:04
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basket22
jag använder ca 200-400 mg modiodal dagligen, fått på recept utan problem flera hundra.

om man äter benso tillsammans med den så slipper man exvis oro ångest som är vanlig biverkan anars, det jag känner är inget rus, men man blir hypereffektiv i hjärnan, inte pigg som av kaffe men jävligt alert och klar och tänker och agerarar hypersnabbt, dessutom är det dopingklassat och jag som idrottar märker att jag får klart bättre reaktionsförmåga och även orkar mer i uthållighet. Med andra ord en otroligt bra medicin som troligen inte är så beroendeframkallande, måste nog äta den dagligen i flera månader innan beroende, känner ej heller nån tolerans ökning. Men ÄR DU TRÖTT PGA DÅLIG SÖMN ELLER ANNAT HJÄLPER DEN INTE ALLS enligt min erfarenhet men skärper sinnena nåt oerhört.
Suck, fler lovord! Blir ju bara sugnare att testa, jag känner mig aldrig 100%, är alltid lite slö och trött oavsett hur mycket jag sover.
Citera
2009-03-08, 13:57
Medlem
apotekets avatar
Läste om det i en amerikansk tidning för ett par år sedan. Fick tag på några genom en kontakt och testade. Lockades av de påstådda möjligheterna till fokusering och mental energi under långa perioder.

Tog en (200 mg) hemma fredag kväll. Efter ca 30 minuter lägger jag märke till ett svagt, amfetaminliknande rus. Då jag inte gillar amfetamin blir jag lite besviken. Men efter ungefär en halvtimme till lägger sig ruset och allt känns i princip normalt. Noterar däremot att mina tankar blir mer precisa eller fokuserade vilket känns mycket positivt. Under hela den helgen var jag mycket alert och fokuserad. Trots att jag gick ut på krogen senare den fredagen var jag uppe tidigt lördag morgon och jobbade på en projektplan utan problem hela dagen och nästan hela natten.

Under söndagen börjar jag leka mer för att utvärdera vidare. Spelar mycket spel, pluggar lite matematik, spelar en del piano och läser. Allt med en klart förbättrad fokus och mental energi. Hade antagligen kunnat stanna uppe dygnet runt med bibehållen fokus, men valde att sova ett par timmar per natt eftersom sömn är så viktigt.

Söndag kväll känner jag en naturlig trötthet komma krypande. Tillsammans med en svag mental utmattning, ungefär som när man pluggat hårt och intensivt under många timmar. Den känslan hänger kvar under måndagen, men utan att ställa till problem på jobbet. Natten mellan måndag och tisdag är jag säker på att Modafinilet lämnat kroppen helt och jag sover mycket bra.

Anser att Modafinil är ett mycket spännande preparat, men bör användas sparsamt. Sömn är extremt viktigt för hjärnans och kroppens återhämtning. Bland annat sker den bästa muskeltillväxten under sömnen mellan ca 01.00 - 04.00. Detsamma gäller hjärnan som "reparerar" och återhämtar som bäst under ungefär samma klockslag.
Citera
2009-03-10, 05:44
Medlem
skogsbärets avatar
Jesus Christus

Hur mådde du?
Citera
2009-03-10, 07:35
Medlem
Dess-s avatar
oj oj, de här låter ju väldigt intresant måste ja säga..

Har ADHD, och är nästan alltid seg och orklös, kanske borde va nått o testa istället för ritalin...

bieffekter?

// DeSs
Citera
2009-08-18, 01:45
Medlem
Citat:
Suck, fler lovord! Blir ju bara sugnare att testa, jag känner mig aldrig 100%, är alltid lite slö och trött oavsett hur mycket jag sover.
tänkte bara höra, hur stor dos är farligt första gången man testar de ? är 500mg farligt första gången ?
Citera
2009-11-08, 14:22
Medlem
Kalaskorvs avatar
Bump - tillgänglighet

Var kan man få tag på det här?

Ser att det finns på pillsforall.com men de får inte skicka till EU förutom Holland(Big surprise)..

Känner att jag har tappat lite motivation i skolan, spenderar inte lika mycket tid i Biblioteket som jag gjorde i början av terminen. Hade vart otroligt kul om det här skulle få en att kunna fokusera och prestera bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in