2013-09-14, 16:00
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Ja det är inte allt för kul.

Kanske borde jag det. Problemet är väl att de är 4 månader sedan jag köpte dem i Barcelona så det kanske blir problem, även om jag bara använt dem 4-5 gånger. Får försöka, just nu känns d inte som jag vill köpa fler Carmina då det känns dyrt att betala ca 3 papp för ett par skor som går sönder efter 2 användningar.

Håller helt med om vad du säger om stolarna .
Lustigt det där. Mina Carmina-skor har jag haft t.ex. på krogen där folk klivit på dem osv. utan ett enda märke. Har även definitivt råkat sparka in i saker och sånt, allt från trappsteg, trottoarkanter till ja, vad det nu kan vara.
Citera
2013-09-14, 16:01
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ummagumma
Jag har smutsat ner två par skor av mocka, behöver lite rådgivning hur jag gör det bästa av situationen.

Första paret fick en marschall över hela sig. Det andra paret har ett tuggummi gottat in sig i fibrerna, satte mig ner i gräset.

Nu har paren fyllt sitt syfte, då de är mina 'fyllebrogues' av högsta grad men jag vill gärna återställa dessa så gott jag kan!

Så mkt stearin i mocka (eller vanligt läder eller tygskor med för den delen) är i princip kört, kan ju försöka tvätta med sprit och galltvål och allt, men troligtvis bara slänga. Tuggummit är inte heller jättelyckat, men om det är på mindre yta går det kanske att få bort någorlunda och spraya över med pigmenterad spray så ser dugligt ut.

Citat:
Ja det är inte allt för kul.

Kanske borde jag det. Problemet är väl att de är 4 månader sedan jag köpte dem i Barcelona så det kanske blir problem, även om jag bara använt dem 4-5 gånger. Får försöka, just nu känns d inte som jag vill köpa fler Carmina då det känns dyrt att betala ca 3 papp för ett par skor som går sönder efter 2 användningar.

Håller helt med om vad du säger om stolarna .

Trist att du har problem med dina Carmina. Men då vi är väldigt många Carminaägare som inte upplever det du gjort så skulle jag inte vara rädd för att köpa Carmina igen, det verkar ju vara något galet med ditt par.
Citera
2013-09-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Lustigt det där. Mina Carmina-skor har jag haft t.ex. på krogen där folk klivit på dem osv. utan ett enda märke. Har även definitivt råkat sparka in i saker och sånt, allt från trappsteg, trottoarkanter till ja, vad det nu kan vara.

Ja det är ju vad jag är van vid från mina andra skor, dock inga Carmina så det var därför jag blev förvånad av att få tvä märken av att lätt nudda en stol.

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Trist att du har problem med dina Carmina. Men då vi är väldigt många Carminaägare som inte upplever det du gjort så skulle jag inte vara rädd för att köpa Carmina igen, det verkar ju vara något galet med ditt par.

Jo det börjar visa sig att mina skor har något fel på sig, jag uppskattar dock att kunna köpa skor på resor till de länder vald tillverkare har som sin bas. Det gör ju att själva biten med reklamation blir jobbig om oturen är framme. Har i var fall kontaktat Carmina för att se vad de har att säga, skulle ju vara trevligt om det här löser sig bra så jag vågar plocka upp några fler par nästa gång jag är i Barcelona.
Citera
2013-09-14, 16:56
Medlem
hoodogs avatar
Sagt och gjort! I dag svängde jag förbi SkoAB för att spana in de nya Carmina-kängorna som bland andra Alister köpt. Och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad! Mycket vacker och smäcker läst för att vara en derby-känga, ett riktigt härligt grainskinn med en prägling som var tjock och homogen över hela kängan och en näst intill perfekt nyans av mellanbrunt. Coniston och dess likar står ingen chans, IMO.

Riktigt bra jobbat SkoAB och grattis till er som redan lagt era vantar på ett par!

Men för egen del kommer jag nog ändå att hålla ut tills dess jag får chansen på att par Galways. Den vinner som är trägen, som bekant.
Citera
2013-09-14, 20:24
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Sagt och gjort! I dag svängde jag förbi SkoAB för att spana in de nya Carmina-kängorna som bland andra Alister köpt. Och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad! Mycket vacker och smäcker läst för att vara en derby-känga, ett riktigt härligt grainskinn med en prägling som var tjock och homogen över hela kängan och en näst intill perfekt nyans av mellanbrunt. Coniston och dess likar står ingen chans, IMO.

Riktigt bra jobbat SkoAB och grattis till er som redan lagt era vantar på ett par!

Men för egen del kommer jag nog ändå att hålla ut tills dess jag får chansen på att par Galways. Den vinner som är trägen, som bekant.

På tal om denna sko...vet någon om modellen kommer återkommande som beställning till SkoAb?

Den är precis som du sa Hoodog faktiskt riktigt snygg med en riktig jäkla sula som ändå är diskret! Perfekt vintersko tycker jag. Trevlig helg.
Citera
2013-09-14, 23:28
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ett exempel på skada. Det där hände av att jag slog i skon lite lätt mot en plastdetalj på en kontorsstol jag satt på. Innan putsning var hela den skadade delen vit och trådig, nu syns den väldigt lite jämfört med innan putsning. Kan säga att kraften var väldigt lite när den slog i.

http://i.imgur.com/GFZH0Kw.jpg

Jag har utsatt mina skor för en hel del oöm behandling, men har aldrig varit i närheten av de där skadorna. Du måste ha haft maximal otur. Ser ju ut som någon har rispat skon med en skruvmejsel. Men jag tycker du gör rätt som skriver till Carmina, en sko ska rimligtvis tåla vardagsslitage.
Citera
2013-09-14, 23:38
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
På tal om denna sko...vet någon om modellen kommer återkommande som beställning till SkoAb?

Den är precis som du sa Hoodog faktiskt riktigt snygg med en riktig jäkla sula som ändå är diskret! Perfekt vintersko tycker jag. Trevlig helg.

Det bästa är nog att fråga någon som jobbar i butiken men de har ju fyllt på lagret med populära modeller innan så jag ser inte varför de inte skulle göra det om denna känga säljer bra. Det är ju lite av kärnverksamheten för en butik, att sälja saker Är ens strl slut så kan man alltid boka upp ett par till den nya beställningen, har jag gjort. (edit: inte beställt denna känga utan bokat upp en sko som skulle köpas in igen)
Citera
2013-09-14, 23:55
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter

Vet att den har sålt väldigt bra, något de också hade förhoppningar om innan. Så den lär garanterat återkomma, säkert med en ny hög senare i vinter någon gång, och därefter dröjer det nog till nästa höst innan de tar in ett nytt parti. Och som Kopparstaden säger kan du boka upp dig på din storlek i nästa leverans om det är så att den redan är slut nu, eller om du vill vänta med köpet.
Citera
2013-09-15, 10:32
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Vet att den har sålt väldigt bra, något de också hade förhoppningar om innan. Så den lär garanterat återkomma, säkert med en ny hög senare i vinter någon gång, och därefter dröjer det nog till nästa höst innan de tar in ett nytt parti. Och som Kopparstaden säger kan du boka upp dig på din storlek i nästa leverans om det är så att den redan är slut nu, eller om du vill vänta med köpet.
Mina fick en premiärtur i morse. Inte riktigt rätt väder kanske, men vem kan hålla sig?

De pratade redan under torsdagens "kvällsmys" om att genast lägga en beställning på en ny batch.
De hoppades på framgång med modellen och tog hem dubbelt mot de tre andra längorna, men intresset var än mycket större.
Citera
2013-09-15, 12:08
Medlem
aoos avatar
Är det någon som har beställt från Meermin nyligen? Jag la en beställning på dessa: http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4143 den 13/8 och de har fortfarande inte blivit skickade.. De stog att skorna ska skickas inom 30 dagar, annars ska de höra av sig..

Nu står det dock att förväntad leveranstid är 45 dagar.. Är detta normalt från deras sida? Känns ju sådär halvkul att man ska behöva vänta månader på ett par skor..
Citera
2013-09-15, 12:25
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Mina fick en premiärtur i morse. Inte riktigt rätt väder kanske, men vem kan hålla sig?

De pratade redan under torsdagens "kvällsmys" om att genast lägga en beställning på en ny batch.
De hoppades på framgång med modellen och tog hem dubbelt mot de tre andra längorna, men intresset var än mycket större.

Gött. Har bara vandrat lite inomhus med de än så länge, tycker att grövre boots kan vara så in i helvete hårda att gå in, men dessa känns som de kommer vara helt okej.

Citat:
Ursprungligen postat av aoo
Är det någon som har beställt från Meermin nyligen? Jag la en beställning på dessa: http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4143 den 13/8 och de har fortfarande inte blivit skickade.. De stog att skorna ska skickas inom 30 dagar, annars ska de höra av sig..

Nu står det dock att förväntad leveranstid är 45 dagar.. Är detta normalt från deras sida? Känns ju sådär halvkul att man ska behöva vänta månader på ett par skor..

Ja det är normalt. Finns de inte i lager kan det dröja upp till två-tre månader innan de skickas, även om det oftare går lite fortare än så. Men att vänta mindre än en månad är ovanligt. Bra att de justerat den lovade tiden till 45 dagar nu iaf, även om verkligheten nog fortfarande är lite sämre än så i vissa fall. De ska dock se över det här nu till hösten och hoppas ha en lösning på långa leveranstiderna.
Citera
2013-09-15, 14:51
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC

Härligt med en premiärtur Jag har inte gjort min med mina nya G&G, passar på att använda mina lädersulade skor/kängor så länge som det går. Har idag burit ner de rena sommarskorna i källaren och tagit upp vinterskorna. Bla cordovankängorna från carmina som kom så sent att de inte bars mer än några gånger innan det blev för varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in