2013-05-26, 21:55
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
De ljusbruna quarter broguesen är Jan Kielman bespoke. Och som Kopparstaden var inne på är det C&J Westbourne och inte G&G. Ser kanske lite rödare ut på bilden än irl, Crocketts chestnut är inte lika röd som vintage cherry, men väldigt fin.
Speciellt om man arbetar in röda toner i den, vilket jag misstänker att Bleu gjort. De var många gånger finare i nyansen än mina Connaughts.
Citera
2013-05-27, 14:56
Medlem
Velickis avatar
Hur lång är leveranstiden hos Meermin?
Citera
2013-05-27, 15:06
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velicki

Beror på modell och storlek.
Citera
2013-05-27, 15:14
Medlem
Velickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Beror på modell och storlek.

Modellen är Dark Brown Calf och enligt Meermins storleksguide drar jag ett par nior.
Citera
2013-05-27, 16:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Modellen är Dark Brown Calf och enligt Meermins storleksguide drar jag ett par nior.

Du får helt enkelt skicka ett mail till dem och fråga.
Allt beror ju på om de har skon i lager elller ej.
För övrigt så är den skon mycket snyggare i verkligheten, än på bild.
En kompis har den modellen.
Citera
2013-05-27, 16:58
Medlem
hoodogs avatar
Vad trycker ni om EG Falkirk? Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker. Antingen är all den där brogueningen helt underbar, eller så är det bara för mycket. Vad sägs?
Citera
2013-05-27, 18:09
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Beställde ett par blå mocka oxfords tisdag förra veckan. Leveransen gick från Meermin idag.

Guess I was lucky this time
Citera
2013-05-27, 18:10
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Vad trycker ni om EG Falkirk? Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker. Antingen är all den där brogueningen helt underbar, eller så är det bara för mycket. Vad sägs?

Alldeles för plottrigt. Ska till en wholecut om man ska kunna komma undan med så mycket, och kanske inte ens då. Och då är jag ändå rätt öppen för ovanliga mönster och inte bara de gamla vanliga fallosarna, som det här malteserkorset, som kanske är min favorit just nu: http://www.jeffery-west.co.uk/content/product/630_3_z.jpg
Citera
2013-05-27, 18:47
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Jag tycker att det fungerar förvånansvärt bra. Medaljongen är en av de bästa jag sett och allt extra mönster ger en unik karaktär. Two-tone däremot är nog uteslutet. Den kräver också att man vet vad man sysslar med. Det krävs verkligen rätt byxor för att den ska gå hem.
Citera
2013-05-27, 19:31
Medlem
Skofascister, ge mig råd! Jag har fått en gåva bestående av 3000 kr som ska läggas på skor och ingenting annat. Funderar just nu på om jag ska slå till på meermins cordovan-DMS http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2667 (i burgundy om det går, mailat företaget) eller http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=3966 och http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2339 för samma pengar. Är cordovanen värd priset? Vad är lämpligt att skaffa med tanke på vad jag har nu?

Här kommer en bild på min nuvarande skogarderob av (någorlunda) respektabla skor, second hand, ebay och tradera för hela slanten.

http://img713.imageshack.us/img713/6599/dsc00250bu.jpg
Från vänster Alfred Sargent kängor modell okänd, dainitesula. No name tassel loafers, en hundring på myrorna. Monks från "sancho classic", försäljaren sa att de var spanska, vet ingenting mer. Goodyear-welt och lädersula. Växade kängor för ragnarrök och liknande tillfällen, ullfoder. Ovanför ett par indiska skräpderbys i corrected grain. Jag har ett par skoblock som jag har i skorna som senast använts.
Citera
2013-05-27, 21:22
Medlem
bleus avatar
Fick mina Carmina string loafer i snuff suede idag (bilder kommer senare), riktigt trevlig

Efter vad jag sett i helgen har jag blivit än mer sugen på en tassel loafer, såg att Meermin hade ett intressant alternativ, frågan är dock hur pass hög är kvalitén på mockan? Hur kommer finishen vara (verkar ju vara lite av ett lotteri), orkar man vänta in till mitten/slutet av sommaren på dessa när man vill använda dem nu? Vad finns det för alternativ i max 3k-spannet?
Citera
2013-05-27, 21:30
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Tror inte det är ett par GG utan ett par CJ Westbourne, oavsett snygga

Sant! AliG, Gurkan...

Mina Westbourne var faktiskt ganska röda i tonen redan från start, jag vet varför de var det men här kommer en unboxing-bild. I övrigt har jag mestadels använt Creme 1925 Mahogany.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in