Citat:
Ursprungligen postat av
parmenides123
Som jag ser det, en dålig politisk analys. SD har lyckats bli någorlunda rumsrena vilket borgar för att deras stöd kommer att öka, inte minska.
- Såsom Sverige ser ut idag, så borde Sverigedemokraternas stöd ha ökat mycket snabbare än det har gjort. Sverigedemokraterna har stagnerat. Var finns drivkraften att skapa uppmärksamhet och diskussion i samhället?
Citat:
Ursprungligen postat av
parmenides123
Kom ihåg, det fordras att du kan locka massorna att frivilligt lägga sin röst på ditt parti; det är s.a.s demokratins spelregel.
- Vem försöker Sverigedemokraterna tilltala? Väljarna eller nyhetsredaktionerna?
I meningslösa försök att blidka Sveriges journalistkår, har Sverigedemokraterna varit alltför försiktiga i kritiken mot mångkulturen.
Citat:
Ursprungligen postat av
parmenides123
Vill man minska invandringen så är SD det enda alternativet idag även om dess ledarskikt gärna hade kunnat vara lite mer intelligent.
- Ifall 2 procent av väljarna röstar på Svenskarnas parti, så lär det skaka om Sveriges debattklimat rejält. Motsvarande mängd väljare, adderat på Sverigedemokraternas valresultat, genererar inte chockvågor av samma magnitud.
Citat:
Ursprungligen postat av
parmenides123
Svp's deltagande i valen tar röster från Sd, självklart. Men Svp har ändå ingen chans vare sig nu eller på lång sikt eftersom programmet är revolutionärt och i Sverige vill man inte revolution, man vill reformer.
- Jag tror att Sverigedemokraterna och Svenskarnas parti har ömsesidig nytta av varandra. Det är snarare Sverigedemokraterna som är beroende av att Svenskarnas parti blir framgångsrikt.
Jag är medveten om att Sverigedemokraternas ledning verkligen tycker illa om Svenskarnas parti. Det hindrar inte att Sverigedemokraterna är beroende av den drivkraft som Svenskarnas parti uppvisar.
Jag har försökt att skapa en
egen diskussion beträffande detta.