Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-15, 22:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Kanske inte just enhetlig klädsel för alla deltagare, sen kan alltid valet av klädsel förbättras hos en del. Däremot borde de som bär fanor längst/längre fram i tåget ha enhetlig klädsel. Men nu delas fanorna ut på plats så inte lätt att veta vad de ska välja för kläder då.

Innan demonstrationen hade man möjlighet att köpa pikén som vi bar under Almedalsveckan. Så "chans" till en mer enhetlig klädsel finns

/Rebecka
Tyckte det såg bra ut längst fram i ledet mycket propert där, som jag skrev innan, var en kvinna där som såg väldigt imponerande klädd ut, mer sånt.

Du såg inte så tokig ut heller, bra jobbat.
Citera
2013-09-15, 22:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parmenides123
Som jag ser det, en dålig politisk analys. SD har lyckats bli någorlunda rumsrena vilket borgar för att deras stöd kommer att öka, inte minska.

- Såsom Sverige ser ut idag, så borde Sverigedemokraternas stöd ha ökat mycket snabbare än det har gjort. Sverigedemokraterna har stagnerat. Var finns drivkraften att skapa uppmärksamhet och diskussion i samhället?

Citat:
Kom ihåg, det fordras att du kan locka massorna att frivilligt lägga sin röst på ditt parti; det är s.a.s demokratins spelregel.

- Vem försöker Sverigedemokraterna tilltala? Väljarna eller nyhetsredaktionerna?

I meningslösa försök att blidka Sveriges journalistkår, har Sverigedemokraterna varit alltför försiktiga i kritiken mot mångkulturen.

Citat:
Vill man minska invandringen så är SD det enda alternativet idag även om dess ledarskikt gärna hade kunnat vara lite mer intelligent.

- Ifall 2 procent av väljarna röstar på Svenskarnas parti, så lär det skaka om Sveriges debattklimat rejält. Motsvarande mängd väljare, adderat på Sverigedemokraternas valresultat, genererar inte chockvågor av samma magnitud.

Citat:
Svp's deltagande i valen tar röster från Sd, självklart. Men Svp har ändå ingen chans vare sig nu eller på lång sikt eftersom programmet är revolutionärt och i Sverige vill man inte revolution, man vill reformer.

- Jag tror att Sverigedemokraterna och Svenskarnas parti har ömsesidig nytta av varandra. Det är snarare Sverigedemokraterna som är beroende av att Svenskarnas parti blir framgångsrikt.

Jag är medveten om att Sverigedemokraternas ledning verkligen tycker illa om Svenskarnas parti. Det hindrar inte att Sverigedemokraterna är beroende av den drivkraft som Svenskarnas parti uppvisar.

Jag har försökt att skapa en egen diskussion beträffande detta.
Citera
2013-09-15, 22:30
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ett schysst marinblå piké med stilren logga på bröstet och möjligtvis en mindre text mellan axlarna på ryggen, ex. Stolt nationalist. Eller?

/Micke

Frågar du enbart min personliga åsikt är min första reaktion positiv. Men skulle gärna vilja säga att pikétröja är alltför enkel. Kanske man kan göra lite mer högtidligare klädsel till folk med framträdande positioner, som flaggbärare, funktionärer etc? Då kan folket som kommer ha någonting mer avslappnat som pikétröjor eller vita skjortor, kanske bara färgkod som sagt. Då uppvisar man denna mångfald som finns inom partiets medlemmar och kan attrahera många istället för få.

Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
[text]

Tog åt mig det du skrev och tog med det i texten ovanför istället.
Citera
2013-09-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tyckte det såg bra ut längst fram i ledet mycket propert där, som jag skrev innan, var en kvinna där som såg väldigt imponerande klädd ut, mer sånt.

Vi får väl låta oss inspireras av bögarna och börja ha olika sektioner i demona.

Först skall vi låta mc-nationalisterna åka givetvis.
Och sist kommer "stolta föräldrar"

Nä men allvarligt, jag tror faktiskt att det inte finns så mycket att förbättra på denna punkt!
Vi är ju inte våra kläder, såsom mången ytlig massmänniska verkar tro idag!
Men vi vet bättre!

(problemet är bara att vår målgrupp inte gör det)
Senast redigerad av Blodjord 2013-09-15 kl. 22:42. Anledning: Såg ju helt förkastligt ut med alla smilys!
Citera
2013-09-15, 22:38
Medlem
ninjutsus avatar
Angående klädkod så tycker jag man förbjuder huvtröjor och jeans så lär det bli mer klass.
Citera
2013-09-15, 22:46
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Angående klädkod så tycker jag man förbjuder huvtröjor och jeans så lär det bli mer klass.
Förbud är ingen bra väg att gå, positiv uppmuntran fungerar långt mycket bättre. Men vad gäller jeans så är det väl inte speciellt sluskigt, detta under förutsättning att de är hela och rena.

/Micke
Citera
2013-09-15, 22:56
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Förbud är ingen bra väg att gå, positiv uppmuntran fungerar långt mycket bättre. Men vad gäller jeans så är det väl inte speciellt sluskigt, detta under förutsättning att de är hela och rena.

/Micke
Jag tycker jeans ser jättesunkigt ut, amerikansk skit med en tysk-judisk anfader. Det går ann om man ligger i rabatten och håller på eller kanske i verkstaden men inte i en marsch.. Problemet är väl att folk skulle komma i cargobyxor och militärspänne istället vilket nästan är lika illa.
Citera
2013-09-15, 23:01
Medlem
Någon SvP-insatt som vet var jag hittar information ang. ungefär hur många som skulle röstat SvP om det var val idag?
Citera
2013-09-15, 23:08
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Nu är videon uppladdad!

http://www.youtube.com/watch?v=Y1R-jvlGMBQ

Vad tycker ni?
Citera
2013-09-15, 23:11
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det handlar om ras, biologi och gener, inte om att vara "snäll".
Det vet jag väl, och jag känner ingen tillfredsställelse av att skona pensionerade främlingar. Jag utgår dock ifrån att folk i allmänhet har lättare att acceptera en politik som går ut på att utvisa hundratusentals rasfrämlingar, ju humanare och "snällare" den framstår som.

Ponera att vi har en ~100 000 st negresser i åldersgruppen 65+ i landet. De utgör inget genetiskt hot mot svenskarna och därför kan vi överväga att inte repatriera dem om (och endast om) det innebär en realpolitisk fördel i det stora hela.

De flesta pensionärer skulle antagligen följa med sina yngre släktingar till hemlandet i alla fall när återförsvenskningen av Sverige väl skrider till verket och våra maktinstanser behärskas av nationalistiska krafter.

Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Nu är videon uppladdad!

http://www.youtube.com/watch?v=Y1R-jvlGMBQ

Vad tycker ni?

Fantastiskt bra, tycker jag! Mer!

Propaganda är som sagt A och O.
Senast redigerad av Kurganski 2013-09-15 kl. 23:17.
Citera
2013-09-15, 23:14
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Frågar du enbart min personliga åsikt är min första reaktion positiv. Men skulle gärna vilja säga att pikétröja är alltför enkel. Kanske man kan göra lite mer högtidligare klädsel till folk med framträdande positioner, som flaggbärare, funktionärer etc?
Jag tycker att vanliga aktivister skulle passa utmärkt i marinblå piké (dock ingen stor text på ryggen) och bruna/beiga byxor (chinos, t ex), och till detta vita, rena sneakers eller bruna herrskor. Kvinnorna skulle nog passa bra i "kvinnoskjorta" och kjol; svart och vitt passar nästan alltid på kvinnor.

Sedan så kan man så klart hitta på mer avancerad klädsel för till exempel flaggbärare, men då måste man ha förutbestämda flaggbärare inför varje demonstration.

Jag har en slags fetisch för trenchcoats. Blandningen av historisk-krigisk-militärisk styrka och stilrenhet är fantastisk. De borde utnyttjas av någon grupp i demonstrationståget.

Funktionärer måste utgå från funktionalitet, och inte stil. De bör såklart undvika typ camofärgade och B&H-kläder, men det skulle inte fungera att springa runt i jeans och skjorta. Jag tycker att den nya svarta tröjan med "funktionär" i vitt var snygg men den gav inte särskilt mycket skydd alls och jag förstår inte riktigt hur man tänkte när man tog fram den till funktionärsgruppen vars primära/viktigaste uppgift i dagsläget är att skydda demonstrationståget (även om de också ställer upp tält, transporterar saker o s v).
Citera
2013-09-15, 23:18
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Propert klädda var dom inget snack om det, men mer enhetligt hade passat för de som har en uppgift i tåget, som att hålla fanor längst fram, typ de tre -fem första leden i början av tåget. Min åsikt

Haha, tackar tackar

/Rebecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in