2013-09-14, 21:18
Medlem
En annan är ju lite förtjust i öl... Har haft en gammal favorit i Samuel Adams Boston Ale men nu tror jag nästan att Maidens Trooper gick om. Tycker väl att 28 kr flaskan är lite väl saftigt, finns det någon rekommendation som kan likna någon av dessa?
Citera
2013-09-15, 01:12
Medlem
Fixiebikes avatar
Har receptet på Black Isles Goldeneye Pale Ale omarbetats? Den smakar nämligen satan nuförti'n. Allvarligt. För en c:a två år sedan smakade den långt bättre. Nä fy fan, aldrig igen.
Senast redigerad av Fixiebike 2013-09-15 kl. 01:19.
Citera
2013-09-15, 11:45
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheobaldThor
En annan är ju lite förtjust i öl... Har haft en gammal favorit i Samuel Adams Boston Ale men nu tror jag nästan att Maidens Trooper gick om. Tycker väl att 28 kr flaskan är lite väl saftigt, finns det någon rekommendation som kan likna någon av dessa?
Trooper är fantastisk! Om du gillar liknande så rekomenderar jag Bombardier och Fullers London Pride
Citera
2013-09-15, 16:36
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jag hoppas den här fatlagringstrenden försvinner illa kvickt, så jävla trött på den.

ÅÅÅH, vi har ett mediokert öl, vi lägger det på fat sen blir det bra som fan.
Det är väl så även med humletrenden.
Dom brygger ett öl och upptäcker att det var ju inget märkvärdigt med det och tillsätter en jävla massa extra humle.
Jag hoppas innerligt att denna jävla humlehysterin dör-ut snarast.
Är riktigt less på att det skall vara så förbannat med humle i allt.
Citera
2013-09-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Det är väl så även med humletrenden.
Dom brygger ett öl och upptäcker att det var ju inget märkvärdigt med det och tillsätter en jävla massa extra humle.
Jag hoppas innerligt att denna jävla humlehysterin dör-ut snarast.
Är riktigt less på att det skall vara så förbannat med humle i allt.

Håller inte med, visst är där väldigt många IPOR osv, men dom ska ju vara humliga, tycker inte det är så att där är brittiska ESB, imperialstout, belgare, saison, witbier osv som är humlade till max. Visst går det att finna, men knappast i det utbudet som bolaget har. Dom flesta ölen är ju väldigt traditions enliga och stiltypiska. Att det sedan är otroligt mycket fokus på DIPA och IPA kan jag hålla med om, men det är knappast så att öl som inte ska innehålla massa humle som gör det ändå.

Ett tips, är du trött på humle, köpt inte apa ipa och dipa eller amerikanska BW, köp något annat istället så är problemet löst. Det är verkligen inte så att all öl är humlad till max.
Citera
2013-09-15, 17:12
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Håller inte med, visst är där väldigt många IPOR osv, men dom ska ju vara humliga, tycker inte det är så att där är brittiska ESB, imperialstout, belgare, saison, witbier osv som är humlade till max. Visst går det att finna, men knappast i det utbudet som bolaget har. Dom flesta ölen är ju väldigt traditions enliga och stiltypiska. Att det sedan är otroligt mycket fokus på DIPA och IPA kan jag hålla med om, men det är knappast så att öl som inte ska innehålla massa humle som gör det ändå.

Ett tips, är du trött på humle, köpt inte apa ipa och dipa eller amerikanska BW, köp något annat istället så är problemet löst. Det är verkligen inte så att all öl är humlad till max.
senaste trenden är brett, men det gillar jag verkligen.
drack love child nr3 igår...som faktiskt hade legat på fat också! fantastiskt god, en öl helt i min smak.
där hade fatet faktiskt gjort nytta.
Citera
2013-09-15, 17:27
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:

Helt riktigt, IPA och dylikt skall vara hårt humlade och det har jag inget problem med.
Det jag syftar på är att öl överlag innehåller mer humle nu än förr.
Mycket nya ölsorter har generösare humlegivor än förr som jag anser inte borde ha det.
Med det menar jag inte att dom är överhumlade bara att det är förmycket humle i dom.
Det är väl bara en tidsfråga innan brettölen blir hårdare humlade också.
Vilket jag hoppas inte händer då jag gillar stilen skarpt.
Citera
2013-09-16, 19:30
Medlem
hockexxs avatar
Det är ett jävla tryck i Duvel. Var försiktig :P God som fan med.
Citera
2013-09-17, 22:55
Medlem
Gendarmeris avatar
Söker en öl som avnjöts i Prag under namnet Borivka Blueberry.
Om jag inte missminner mig så var det en stout?

Om ingen annan har träffat på denna tidigare så utvidgar jag frågeställningen lite; Går det att få tag på någon slags öl med inslag av blåbär i Sverige?

Tack!
Citera
2013-09-17, 23:07
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gendarmeri

Om ingen annan har träffat på denna tidigare så utvidgar jag frågeställningen lite; Går det att få tag på någon slags öl med inslag av blåbär i Sverige?

Tack!
inte jättevanligt, men det händer. jag gillar verkligen dessa öl.
sen naturligtvis så har du cantillon blåbär, men jag tror knappast detta är något du är ute efter, samt att den är lite halvsvår att få tag i.

http://www.ratebeer.com/beer/dark-horse-tres-blueberry-stout/13581/
http://www.ratebeer.com/beer/shipyard-smashed-blueberry-pugsleys-signature-series/146135/
dessa två har funnits på bolaget "nyligen", har du tur så dyker det upp någon blåbär i höst.

sen finns det säkert i beställningssortimentet att hämta grejer, men jag orkar inte leta.
Citera
2013-09-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gendarmeri

Tack!

Alkemisten kommer i oktober. Det är den enda vad jag vet. I Danmark kan du dricka Cantillon Blåbær och köpa Haandbryggeriet Blåbic och Blåbær.
Citera
2013-09-17, 23:10
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Alkemisten kommer i oktober. Det är den enda vad jag vet. I Danmark kan du dricka Cantillon Blåbær och köpa Haandbryggeriet Blåbic och Blåbær.
sedär! jag visste väl att jag hade sett att blåbär skulle dyka upp snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in