2013-06-01, 17:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Min källa är butikschefen och ölansvarig i min lokala butik och även folk som jobbar på kundtjänst. Antagligen är det som jag skrivit lite otydligt vad som egentligen gäller. Just därför vissa butiker kvoterar och andra inte.
men eftersom inte personalen får bestämma över hur mycket och hur lite du får köpa så kan de ju indirekt inte kvotera. antagligen har de ingen regel som säger att man inte får kvotera, men gör man det så bryter man mot andra regler. alltså indirekt.

jag tror knappast att jag skulle få som svar om jag ringde kundtjänst nu att det är ok för butikschefen att godtyckligt kvoterar. men jag pallar inte ringa, någon annan?

för att hålla oss på banan, dricker en bigfoot nu, helt ok, men den är ganska spretig och enkel i smaken, rejält bitter på slutändan. men ett gäng åker ju ner i källaren sen.
Senast redigerad av brutefish 2013-06-01 kl. 17:34.
Citera
2013-06-01, 20:03
Medlem
attackspades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Testade 2st Orval ikväll.
Som tur var är jag misstänksam mot trappistmunkar och deras jäst för det var ett jävla öl å skumma.
Jag trodde att den första var defekt men den andre var exakt likadan.
Kunde inte öppna kapsylen helt direkt för då hade väl en halva innehållet i flaskan åkt ut direkt i form av skum.
Tog en jävla tid att hälla upp ölen, trotts att jag hällde riktigt sakta så fylldes glaset med skum nästan direkt.
Men när jag väl hade fått i ölen i glaset så kan jag bara säga det var jättegott.
Såhär ska öl smaka enligt mig! Inga jävla överdrivna humlegivor här inte.
Det blir definitivt fler flaskor av denna.
Givetvis åker några ner i källaren på lagring.

Orvel är en trevlig öl men verkar omöjlig att hälla upp i sin helhet. Kanske kan få i halva flaskan innan det skummar över för att sen fylla på lite när man dricker. 1200 djupet från senaste släppet tycker jag är liknande i stil och mycket lättare att hälla upp.
Citera
2013-06-01, 20:25
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja Orval är riktigt god.

Själv dricker jag en munköl idag igen men lämnar Belgien bakom mig och beger mig (bildligt talat) istället till Bayern eller rättare sagt Franken. Några mil norr om Nürnberg ligger Weißenhoher Klosterbryggeri som tillverkar en rad olika brygder. Den jag testar för kvällen är Benediktiner Pils. Ölet är snäppet beskare än de flesta andra pilsners. Enligt tillverkarna själva så beror detta på att man använder sig av lokalt växande Hersbruckerhumle. Hur mycket sanning det ligger i detta kan jag inte avgöra men ett gott öl är det lik förbannat!

När du befinner dig i dom regionerna borde du kunna få tag på Pfungstädter pils.
En pilsner som åtminstone jag uppskattar och rekommenderar.

Citat:
Ursprungligen postat av attackspade
Orvel är en trevlig öl men verkar omöjlig att hälla upp i sin helhet. Kanske kan få i halva flaskan innan det skummar över för att sen fylla på lite när man dricker. 1200 djupet från senaste släppet tycker jag är liknande i stil och mycket lättare att hälla upp.

Tack för tipset! Ska beställa några stycken och prova.
Citera
2013-06-01, 21:40
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
När du befinner dig i dom regionerna borde du kunna få tag på Pfungstädter pils.
En pilsner som åtminstone jag uppskattar och rekommenderar.
Tack för tipset. Den är tydligen från Hessen. Ska hålla utkik efter Pfungstädter (härligt namn för övrigt ) nästa gång jag besöker en getränkemarkt.
Citera
2013-06-02, 16:41
Medlem
Quorthons avatar
Hade jag haft pengar hade jag ställt mig i kö klockan fem till bolaget nästa gång det är nåt folk vill ha och sedan roffat åt mig hela hyllanoch alla lådor. Bara för att se minerna hos de som alltid stångas annars.
Citera
2013-06-02, 16:54
Medlem
Var på kalajs igår och blev bjuden på The Lawn Mower och BombleBee17 eller något liknande. Låt oss säga att det inte direkt var det bästa jag druckit. Kanske inte det sämsta heller iofs.
Citera
2013-06-03, 08:32
Medlem
Bucketshops avatar
Var på ölfestivalen i Köpenhamn förra helgen, något som definitivt rekommenderas att besökas. Det bryggeri som i min mening stack ut mest bland väldigt många trevliga bryggerier var Stronzo som hade en fantastisk IPA och en även bättre DIPA. Dom hade även en imperial stout vid namn 1000 EBC som dom påstod var världens mörkaste öl (ingen aning om hur pass sant det är) som var väldigt intressant.

Kollade på systemets hemsida och fann att dom tydligen hade fyra olika öl från Stronzo, tyvärr ingen jag smakat. Är det någon som möjligtvis känner till om systemet haft andra öl från det här bryggeriet och i så fall kanske kan hoppas att dom tar in fler/andra i framtiden?
Citera
2013-06-03, 08:55
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Var på ölfestivalen i Köpenhamn förra helgen, något som definitivt rekommenderas att besökas. Det bryggeri som i min mening stack ut mest bland väldigt många trevliga bryggerier var Stronzo som hade en fantastisk IPA och en även bättre DIPA. Dom hade även en imperial stout vid namn 1000 EBC som dom påstod var världens mörkaste öl (ingen aning om hur pass sant det är) som var väldigt intressant.

Kollade på systemets hemsida och fann att dom tydligen hade fyra olika öl från Stronzo, tyvärr ingen jag smakat. Är det någon som möjligtvis känner till om systemet haft andra öl från det här bryggeriet och i så fall kanske kan hoppas att dom tar in fler/andra i framtiden?
det brukar slinka med lite stronzo då och då i de tillfälliga släppen, bla i mars så var swagger juice och fruit cake med + en påsköl. så det förekommer.
Citera
2013-06-03, 15:12
Medlem
moshomaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop

Drack 1000 EBC på mässan i Göteborg, tyckte inte om den alls. Luktade rökt kött med smakade otroligt sött, typ som suketter. Stronzo är ett ganska lustigt namn på ett bryggeri för övrigt då det på italienska betyder skitstövel.
Citera
2013-06-03, 17:28
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshomaniac
Drack 1000 EBC på mässan i Göteborg, tyckte inte om den alls. Luktade rökt kött med smakade otroligt sött, typ som suketter. Stronzo är ett ganska lustigt namn på ett bryggeri för övrigt då det på italienska betyder skitstövel.

Dom har väl ett par varianter på den? Kan det vara så att du drack den med vanilj? Jag smakade en klunk av min kompis och den var verkligen för söt.
Citera
2013-06-03, 19:11
Medlem
akksel2s avatar
Är det någon ide att slänga iväg en liten beställning från Brewdog.com? dom skeppar ju lite öl till sverige, men den lär väll tullen ta så fort dom får syn på paketet? Någon som provat?

Några burkar döda ponny klubben hade ju inte varit fel i sommarvärmen
Citera
2013-06-03, 20:09
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Är det någon ide att slänga iväg en liten beställning från Brewdog.com? dom skeppar ju lite öl till sverige, men den lär väll tullen ta så fort dom får syn på paketet? Någon som provat?

Några burkar döda ponny klubben hade ju inte varit fel i sommarvärmen
tullen tar inte paketet, men du måste betala skatt och moms på din import.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in