2013-09-14, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har du några namn på dessa fd. övernitiska vaktmästare ?
Kan du posta en källa som styrker ditt påstående ?
Mina källor var två anställda där.
Deras o de nitiskas ID förblir h.stämplad, ty
det räcker så bra med förtalandet av de två oskyldiga läkarna....dvs tokerierna behöver inte få drabba flera.
Citera
2013-09-14, 10:17
Medlem
Jag vill inteförsöka promota Beckomberga sjukhus som platsen för Catrines öde, för det vet jag inget om. Men jag blir fundersam då jag läser upprepade inlägg att man ska bortse från det som tänkbart eftersom Beckis skulle ha varit en plats präglad av strikt disciplin. Uppgiften om att två vaktmästare skulle kunnat ha kontroll på den egensinniga livsform som Beckis utgjorde under första hälften av 80-talet stämmer inte alls med min bild. Har nära anhöriga som jobbade där då. Deras minnesbilder stämmer mer med den här beskrivningen. (Huvudsakligen hämtat ur erfarenheter från 70-talet men andan i berättelserna reflektera mitt intryck från första hälften av 80-talet.)

http://www.katarinabangata.se/beckis_70_tal_runa.html

Beckis var före psykiatrireformen som en livmoder för galenskap och hur många jössesberättelser som helst. På ytan ett sjukhusområde och under den en egenartad enklav. Sjukhusområdet var stort. En period rymdes 2000 patienter. En sak som inte nämns i blogglänken ovan är att det fanns en låskontakt med affärsidén att fixa kopior av sjukhusets kopieringsspärrade nycklar till den som ville göra en beställning. I perioder hölls delar av eller hela avdelningar stängda för renovering. Att man ville hålla sig borta från kulvertarna, i alla fall nattetid, ansågs som ett friskhetstecken. Det Beckis som jag känner genom personliga källor hade absolut under den här tiden stort utrymme för allsköns tragikomiska men mänskliga absurditeter.

Ursäkta till dig som har fått en annan bild. Jag har frågat mina källor (flera) om det. Ingen av dem minns några vaktmästare som skulle kunnat vara sådana personligheter du beskriver. Betyder inte att de inte existerat – men ditt påpekande om deras närvaro ändrar inte min uppfattning om vad som kunde eller inte kunde förekomma på Beckomberga den aktuella tidsperioden.
Citera
2013-09-14, 13:05
Medlem
Nåväl. Utifall utredningen hade bedrivits seriöst och enl. normala rutiner så hade även beckis kollats upp som en tänkbar styckningsplats.
Och då menar jag att snutarna också hittat de två vaktmästarna. Och fått nyttig info om lokalerna....
Lawnie är alldeles för sent ute....

Citat:
Ursprungligen postat av Procyonides
Jag vill inteförsöka promota Beckomberga sjukhus som platsen för Catrines öde, för det vet jag inget om. Men jag blir fundersam då jag läser upprepade inlägg att man ska bortse från det som tänkbart eftersom Beckis skulle ha varit en plats präglad av strikt disciplin. Uppgiften om att två vaktmästare skulle kunnat ha kontroll på den egensinniga livsform som Beckis utgjorde under första hälften av 80-talet stämmer inte alls med min bild. Har nära anhöriga som jobbade där då. Deras minnesbilder stämmer mer med den här beskrivningen. (Huvudsakligen hämtat ur erfarenheter från 70-talet men andan i berättelserna reflektera mitt intryck från första hälften av 80-talet.)

http://www.katarinabangata.se/beckis_70_tal_runa.html

Beckis var före psykiatrireformen som en livmoder för galenskap och hur många jössesberättelser som helst. På ytan ett sjukhusområde och under den en egenartad enklav. Sjukhusområdet var stort. En period rymdes 2000 patienter. En sak som inte nämns i blogglänken ovan är att det fanns en låskontakt med affärsidén att fixa kopior av sjukhusets kopieringsspärrade nycklar till den som ville göra en beställning. I perioder hölls delar av eller hela avdelningar stängda för renovering. Att man ville hålla sig borta från kulvertarna, i alla fall nattetid, ansågs som ett friskhetstecken. Det Beckis som jag känner genom personliga källor hade absolut under den här tiden stort utrymme för allsköns tragikomiska men mänskliga absurditeter.

Ursäkta till dig som har fått en annan bild. Jag har frågat mina källor (flera) om det. Ingen av dem minns några vaktmästare som skulle kunnat vara sådana personligheter du beskriver. Betyder inte att de inte existerat – men ditt påpekande om deras närvaro ändrar inte min uppfattning om vad som kunde eller inte kunde förekomma på Beckomberga den aktuella tidsperioden.
Citera
2013-09-14, 15:35
Medlem
Verdens Gangs artikel om styckmordet i december 1984: http://imageshack.us/photo/my-images/18/rktd.jpg/
Senast redigerad av echoesofglory 2013-09-14 kl. 16:08.
Citera
2013-09-14, 20:10
Medlem
Verdens gand. 1984. Och bilden på TH är maskad men läpparna framträder. Kan alltså varit bilden som fotohandlarna "mindes" när de efter lite om och men och stöd och hjälp och fel till slut applicerade sin "minnesbild" på TA. De mindes "de fuktiga läpparna".
Citera
2013-09-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Verdens gand. 1984. Och bilden på TH är maskad men läpparna framträder. Kan alltså varit bilden som fotohandlarna "mindes" när de efter lite om och men och stöd och hjälp och fel till slut applicerade sin "minnesbild" på TA. De mindes "de fuktiga läpparna".

Nej jag har maskat bilden, även om Teet ser annorlunda ut idag finns ingen anledning att hänga ut honom igen. Omaskade bilder på Teet fanns i både danska Extrabladet och norska Verdens Gang i december 1984. Isländska tidningar censurerade bilderna dock. Här är danska tidningen igen, maskning av mig; http://imageshack.us/photo/my-images/198/rii.JPG/
Senast redigerad av echoesofglory 2013-09-14 kl. 21:29.
Citera
2013-09-14, 21:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nej jag har maskat bilden, även om Teet ser annorlunda ut idag finns ingen anledning att hänga ut honom igen. Omaskade bilder på Teet fanns i både danska Extrabladet och norska Verdens Gang i december 1984. Isländska tidningar censurerade bilderna dock. Här är danska tidningen igen, maskning av mig; http://imageshack.us/photo/my-images/198/rii.JPG/

Det var alltså omaskerade bilder som fotohandlarparet kunde se i de norska och danska tidningarna, vittnesmålet som i sig är mycket suspekt blir ju med det helt irrelevant, det finns ju ingen som helst trovärdighet i deras utsaga eller utpekande.

Dessutom om man nu lyssnar och hör hur illa konfrontationen är via de ljudupptagningar som spelades upp i Attunda inför sittande rätt så blir det helt löjeväckande att hävda att paret på något vis skulle vara trovärdiga.
Citera
2013-09-14, 21:40
Medlem
Jag vill inte hänga ut någon men det finns ju redan bilder på TH ute på nätet, här är iaf fotot på "obducenten" som publicerades i nordiska tidningar 1984: http://imageshack.us/photo/my-images/59/t74i.jpg/
TH omaskad i danska EB http://imageshack.us/photo/my-images/11/rhzx.jpg/
Fotohandlaren i VG: http://imageshack.us/photo/my-images/221/arnevschroder.jpg/
TH i VG: http://imageshack.us/photo/my-images/11/ly79.jpg/
Senast redigerad av echoesofglory 2013-09-14 kl. 21:51.
Citera
2013-09-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var alltså omaskerade bilder som fotohandlarparet kunde se i de norska och danska tidningarna, vittnesmålet som i sig är mycket suspekt blir ju med det helt irrelevant, det finns ju ingen som helst trovärdighet i deras utsaga eller utpekande.

Dessutom om man nu lyssnar och hör hur illa konfrontationen är via de ljudupptagningar som spelades upp i Attunda inför sittande rätt så blir det helt löjeväckande att hävda att paret på något vis skulle vara trovärdiga.

Cirkus fotobutiken är ju en fars ovärdig något rättsfall med eller utan publicerade bilder men om bilderna alltså var omaskade med namn och allt i tidningarna och fotohandlaren är norrman så måste man fråga om IQ-test ingick i antagningen till polisutbildningen.
Citera
2013-09-14, 23:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Fotohandlandlarparet var mycket trovärdiga, speciellt kvinnan

Jägmästaren kunde dessutom backa upp fotohandlarparets uppgifter, datumet då den mystiske fotokunden gjorde entre i butiken var den 21/6 -84.

Din tolkning av konfrontationen är just bara din egna tolkning och inget annat.
Ett bra försök min vän men tyvärr = platt fall.

Och, jag har fortfarande inte fått svar på min fråga vad allmänläkaren hade för "alibi" den 21/6 -84 ?
Av någon mycket märklig anledning så får jag inget svar
Citera
2013-09-15, 02:10
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fotohandlandlarparet var mycket trovärdiga, speciellt kvinnan

Jägmästaren kunde dessutom backa upp fotohandlarparets uppgifter, datumet då den mystiske fotokunden gjorde entre i butiken var den 21/6 -84.

Din tolkning av konfrontationen är just bara din egna tolkning och inget annat.
Ett bra försök min vän men tyvärr = platt fall.

Och, jag har fortfarande inte fått svar på min fråga vad allmänläkaren hade för "alibi" den 21/6 -84 ?
Av någon mycket märklig anledning så får jag inget svar

Svara gärna på min fråga om vad det finns för vittnen och/eller teknisk bevisning som talar för att mordet och styckningen kan ha ägt rum på Beckomberga.
Citera
2013-09-15, 10:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Cirkus fotobutiken är ju en fars ovärdig något rättsfall med eller utan publicerade bilder men om bilderna alltså var omaskade med namn och allt i tidningarna och fotohandlaren är norrman så måste man fråga om IQ-test ingick i antagningen till polisutbildningen.

Mycket ovärdigt men det var skönt att höra tokerierna i Attunda, då fick man klart för sig hur djävla illa skött konfrontationen var, som Anders Carlgren skrev, sämre än Lisbeth Palme,s utpekande av Christer Pettersson.

Bilder cirkulerar runt i material som de som vittnar läser och de bedöms som trovärdiga, vilket skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in