2013-09-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Men för h...vete. Är det bara jag som är läskunnig i tråden? Jag försökte med ett seriöst inlägg i tråden givetvis provokativt för alla SD anhängare men sammantagen redovisning av de senaste opinionsmätningarna visar på under 10% för SD. Precis vad jag påstår och påstod. Tittar men på de senaste mätningarna så går SD bakåt i de flesta opinionsinstituts mätningar. Vad är det som är så svårt att fatta.

Nej.
Sammantaget medelvärde för 2 senaste månaderna visar ÖVER 10%.
Även denna månads medelvärde ligger än sålänge över 10%
http://status.st/

Mår du bra?

EDIT: Alltså, jag undrar helt ärligt varför du gör sådana här påståenden? Det är ju så fruktansvärt lätt att verifiera ditt påstående, att det finns ju ingen anledning att ljuga om det. Vad vinner du på detta?
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-09-14 kl. 10:55.
2013-09-14, 10:49
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Behandlas även i "Början på ett krig om mångkulturen?", eftersom det berör MSM:s krig för mångkulturen.

Ok då kan man hålla sig till den tråden här under politik istället, länk till den tråden de som finner det intressant.

https://www.flashback.org/t1423112
2013-09-14, 10:57
Medlem
Rubrik01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nu har Expressen och aftonbladet dragit igång en ny kampanj indirekt riktat mot SD, någon som vågar tippa på hur det kommer påverka deras opinionssiffror?

Det förtjänar en egen tråd, om en sådan inte finns redan.

Haha, antisemiten Omar Mustafa har skrivit under och är med på bild.

Stor komik!
2013-09-14, 11:04
Medlem
Citat:
Men för h...vete. Är det bara jag som är läskunnig i tråden? Jag försökte med ett seriöst inlägg i tråden givetvis provokativt för alla SD anhängare men sammantagen redovisning av de senaste opinionsmätningarna visar på under 10% för SD. Precis vad jag påstår och påstod. Tittar men på de senaste mätningarna så går SD bakåt i de flesta opinionsinstituts mätningar. Vad är det som är så svårt att fatta.
Det har kommit 3 mätningar i september. Två av SD:s tre toppinstitut saknas (YouGov inne, Sentio och UM saknas). SD går bakåt i två (-0,5/-1,5) och framåt i en (+1,5).
I augusti gick de bakåt i tre (-0,3/-0,5/-0,8) och framåt i fyra (+2,3/+1,1/+1,8/+0,6). Små minskningar i tre, liten ökning i en, stor ökning i tre. Är det en nedåttrend?
2013-09-14, 11:19
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:

Eftersom din "analys" av opinionsläget är både felaktigt i sak och färgat av en uppenbar agenda så får du finna dig i mothugg.

Du har också en föraktfull och skadeglad underton och verkar inte ta till dig det som de flesta bedömare konstaterar; SD kommer att sitta i riksdagen även efter valet och med många fler mandat än före valet.
2013-09-14, 11:24
Medlem
Powergirls avatar
Vad jag skrev var en fortsättning på tidigare inlägg från mig alltså från och med att SD började sin kräftgång dvs det jag kallade en ny trend.

Under spoilern finns det senaste av mina inlägg som beskriver detta faktum.

Ovanstående skrev jag den 7/9 och tittar man två mätningar tillbaka från detta datum så stämmer mina siffror fortfarande. SD går kräftgång.
2013-09-14, 11:31
Medlem
Citat:

Seriöst inlägg? Den fördelningen är ungefär 1:20, ett seriöst 20 trams. Det senaste är rent trams.
2013-09-14, 11:33
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Vad jag skrev var en fortsättning på tidigare inlägg från mig alltså från och med att SD började sin kräftgång dvs det jag kallade en ny trend.

Ovanstående skrev jag den 7/9 och tittar man två mätningar tillbaka från detta datum så stämmer mina siffror fortfarande. SD går kräftgång.

Nej! Sammantaget ligger de på över 10 procent. En minskning på några tiondelar är ingen kräftgång. Ditt ordval återspeglar dina fördomar, vänsterflum och förakt för demokrati.
2013-09-14, 11:49
Medlem
Citat:

Nej.
SD ligger över 10% i snitt senaste 2 föregående mätningar, samt även hittills i september.

Varför gör du såna här direkt felaktiga påståenden som dessutom är så lätta att motbevisa? Tycker du inte själv att du motverkar dina egna syften?
2013-09-14, 12:05
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Jösses! Jorden anropar Powergrl!

I september har tre mätningar publicerats. Jämför man dessa med SD:s rekordmånad, februari 2013, då partiet fick 10,6% i poll of polls, så märker man att medel för dessa tre för september ligger 0,4 %-enheter över medel för samma tre för rekordmånaden.

Och du yrar om nedgång.
Rejdar hade i alla fall koll på det där med variationer inom felmarginalen, men du verkar ju helt väck. Besserwisser dessutom.
2013-09-14, 12:31
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nu har Expressen och aftonbladet dragit igång en ny kampanj indirekt riktat mot SD, någon som vågar tippa på hur det kommer påverka deras opinionssiffror?

Det förtjänar en egen tråd, om en sådan inte finns redan.

http://www.expressen.se/debatt/sverige-racker-till-for-oss-alla/
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17468676.ab

Edit såg att det finns en tråd under integration och invandring samt media / journalistik redan fast det kanske ska skapas en här under politik också?

https://www.flashback.org/t2219338
https://www.flashback.org/t2219324

Jag älskar dessa regimlojala befästelser. De kan vara intressanta någon gång i framtiden när den politiska agendan ser annorlunda ut.

En snabb genomögning gav mig dock mest personer som antingen tillhör sosseriet eller är en del av skatteadeln, förutom några ointressanta personer som ingen bryr sig om i vilket fall. Ett upprop blir lite mindre imponerande när ämnet kring uppropet cirkulerar kring något som är kopplat till egna privatekonomiska intressen. Skatteadeln vill givetvis både visa sig lojala mot regimen, fortsätta erhålla inkomst från skattekistan och därför även bevara status quo.

Jag såg att många i listan var däremot direkta politiska aktörer i fackföreningarnas eller regimens tjänst, vilket tillsammans med en massa random okända personer gör listan rätt ointressant. Den hade behövt fler kulturpersonligheter och inte minst personer som har tjänst inom högskolor/universitet, för att bli intressant. Tänk t.ex. uppropet med medföljande namnlista mot Levande historias planer att på regeringens uppdrag sprida medvetenhet om kommunismens brott mot mänskligheten. De påskrivande hade förvisso rätt huvudargument för sitt motstånd (motstånd mot politiskt påbjuden och styrd historieskrivning), men var fanns motståndet och exakt samma argument när Levande historia gjorde exakt samma sak kring nazismen? En bra lista för att hitta de värsta (och mindre klyftiga?) dåvarande kommunisterna och vänsterextremisterna på svenska lärosäten. En googling på ett dussin av de första namnen på listan ledde helt klart till kommunistisk och vänsterextremistisk verksamhet (samt organisationen Attac, som väl någorlunda väl passar in i förutnämnda grupper?).

Det är dock säkert intressant att kolla upp alla med titeln 'VD' i den här listan, som det verkar finnas talrikt av. Hur många av dessa lär styra företag som i första hand får sina inkomster från privata konsumenter, istället för att de suger ut offentliga medel? Möjligtvis kan det vara intressant att se varför vissa har ingen titel eller en trivialtitel som t.ex. "student".

Sedan borde de åtminstone ha väntat till de piskade fram prick 500 offentliga personer (eller ersatte de personer som eventuellt hoppade av i sista sekund)...som det är nu, så ger det snarare intryck av att det här var verkligen alla de kunde skrapa ihop bland alla hundratusentals inom skattadeln.
2013-09-14, 12:32
Medlem
Månsans avatar
Cirka 10-12% idag betyder med all logik uppåt 15% om ett år.
Massor av sossar, kommunister och slentrianröstande gamla borgare kommer att hinna avdö under det kommande året.

I deras ställe forsar det in röstberättigade 18-åringar som röstar på SD. De flesta skiter fullständigt i medias tjat om Bevara Sverige svenskt, järnrör, "otäck människosyn" och annat blaj. Det enda de vet är att vardagen med det pågående neger/arabexperimentet blir allt sämre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in