2013-09-14, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Återigen en mätning där SD ligger på rätt sida om 10% och tar man enbart de senaste mätningarna i beaktande så är ledordet för SD, kräftgång. Med andra ord allt börjar se bra ut i nuläget.
Vilken planet är du från? Det här är Sifo, där SD:s rekord är 10%. Det rekordet sattes i december 2012 när SD var glödheta efter medias misslyckade drev mot järnrören. Vilka "senaste mätningar" är det som avses? Uppgången med 1,5% i YouGov? Eller att snittet legat över 10% i 6 månader av de senaste 9 för ett parti som aldrig snittat över 10% förrän i år?
2013-09-14, 08:29
Medlem
Citat:
Återigen en mätning där SD ligger på rätt sida om 10% och tar man enbart de senaste mätningarna i beaktande så är ledordet för SD, kräftgång. Med andra ord allt börjar se bra ut i nuläget.

Visst SD har backat något sedan årshögsta förra månaden men det är ändå andra bästa resultatet i år. Bara 0,6 procentenheter från 10,0 som är ath för SD i svårflirtade SIFO. Nu fattas bara att Rejdar gör en analys också.
2013-09-14, 08:51
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:

Trevligt att du gläds med oss och Sverigedemokraternas framgångar de senaste åren!

SD ligger nu stabilt på en nivå som är 65% högre än vid senaste valet. En bedrift som är ganska unik i svensk historia, sett till hur kort tid SD funnits med i politiken. SD är större än två gamla och väletablerade partier (C och KD) tillsammans.

Och inte minst, SD kan ligga på denna nivå trots ett skamligt och odemokratiskt kampanjande från en samlad mediakår.

Gissa vilka som är mest förskrämda "mellan skål och vägg"! Är det PK-eliten eller är det Sverigedemokraterna?
2013-09-14, 08:59
Medlem
Citat:

Vad pratar du om egentligen? Tror du verkligen på det där själv?

När jag kollar på status.st får jag en helt annorlunda bild av läget. Kan för allt i världen förstå hur du kan få den bilden, och jag undrar om du inte bara ser vad du vill se?
2013-09-14, 09:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
SD är det enda partiet som beskylls gå kräftgång och som stadigt klättrar uppåt i opinionen?
Det måste vara oerhört frustrerande att se sin motståndare svinga sig vidare stadigt uppåt
2013-09-14, 09:57
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Är det vad som gäller så bör du inte oroa dig!!
Sjusysterlydiga institut kommer att ge SD strax under 10% ända till valet då dom måste höja några procent som för att inte framstå som direkt ohederliga alternativt okunniga!!
Men efter valet!!!
2013-09-14, 10:02
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vilken planet är du från? Det här är Sifo, där SD:s rekord är 10%. Det rekordet sattes i december 2012 när SD var glödheta efter medias misslyckade drev mot järnrören. Vilka "senaste mätningar" är det som avses? Uppgången med 1,5% i YouGov? Eller att snittet legat över 10% i 6 månader av de senaste 9 för ett parti som aldrig snittat över 10% förrän i år?
Det är ingen idé med logik CrispyKreem, det biter inte på henne.
2013-09-14, 10:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

När jag läser det här tänkte jag direkt på Platters gamla goding från 1955.

Citat:
Ursprungligen postat av Fritt efter the Platters
Oooh, yes, I'm the great pretender.
Pretending that SD is not doing well
My need is such, I pretend too much
I'm lonley, but no one can tell

Oooh, yes, I'm the great pretender
I drift in a world of my own
I play the game, but to my real shame
you've left me to dream all alone.

Jag kan låna ett Gordon Ramsay-citat för att svara på din påstådda kräftgång.

Fucking wake up, will you yeah? Wake up!
Senast redigerad av Nostradumbass 2013-09-14 kl. 10:14.
2013-09-14, 10:27
Medlem
Powergirls avatar
Men för h...vete. Är det bara jag som är läskunnig i tråden? Jag försökte med ett seriöst inlägg i tråden givetvis provokativt för alla SD anhängare men sammantagen redovisning av de senaste opinionsmätningarna visar på under 10% för SD. Precis vad jag påstår och påstod. Tittar men på de senaste mätningarna så går SD bakåt i de flesta opinionsinstituts mätningar. Vad är det som är så svårt att fatta.
2013-09-14, 10:38
Moderator
v50s avatar
Nu har Expressen och aftonbladet dragit igång en ny kampanj indirekt riktat mot SD, någon som vågar tippa på hur det kommer påverka deras opinionssiffror?

Det förtjänar en egen tråd, om en sådan inte finns redan.

Citat:
Det blåser en farlig främlingsfientlig vind över Sverige. Den tränger sig in i våra vardagssamtal. Den är högljudd i den offentliga debatten. Men tystnad är inget svar. I dag börjar vårt upprop för det Sverige vi vill leva i.

Nu höjer vi våra röster för ett Sverige för oss alla. Det land vi tror på, och den tolerans och mångfald som bäst av allt klarar nuets och framtidens utmaningar.

Vi är 489 undertecknare i dag. Vi blir fler hela tiden. Namninsamlingen och en rad andra aktiviteter startar idag och kommer att pågå. I veckor, i månader och år om så behövs.
Gör som vi - skriv på för ett Sverige för oss alla!

http://www.expressen.se/debatt/sverige-racker-till-for-oss-alla/
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17468676.ab

Edit såg att det finns en tråd under integration och invandring samt media / journalistik redan fast det kanske ska skapas en här under politik också?

https://www.flashback.org/t2219338
https://www.flashback.org/t2219324
Senast redigerad av v50 2013-09-14 kl. 10:43.
2013-09-14, 10:44
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Men för h...vete. Är det bara jag som är läskunnig i tråden? Jag försökte med ett seriöst inlägg i tråden givetvis provokativt för alla SD anhängare men sammantagen redovisning av de senaste opinionsmätningarna visar på under 10% för SD. Precis vad jag påstår och påstod. Tittar men på de senaste mätningarna så går SD bakåt i de flesta opinionsinstituts mätningar. Vad är det som är så svårt att fatta.

Varför folk hugger är för att du börjar härja om trender hit och dit så fort SD backar i några mätningar.
Sanningen är ju den att SD tar två steg framåt och ett steg bakåt typ hela tiden så trenden pekar ju fortfarande på ökning.

Det är iallafall vad jag tror!
2013-09-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nu har Expressen och aftonbladet dragit igång en ny kampanj indirekt riktat mot SD, någon som vågar tippa på hur det kommer påverka deras opinionssiffror?

Det förtjänar en egen tråd, om en sådan inte finns redan.

http://www.expressen.se/debatt/sverige-racker-till-for-oss-alla/
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17468676.ab

Edit såg att det finns en tråd under integration och invandring samt media / journalistik redan fast det kanske ska skapas en här under politik också?

https://www.flashback.org/t2219338
https://www.flashback.org/t2219324
Behandlas även i "Början på ett krig om mångkulturen?", eftersom det berör MSM:s krig för mångkulturen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in