2013-09-14, 09:14
Medlem
Rubriken är snodd från Expressen där debattören anser att alla som ifrågasätter
invandringen helt klart är rasister. Eller det finare ordet "främlingsfientlig".

Länk till artikeln: http://www.expressen.se/debatt/sverige-racker-till-for-oss-alla/

Jag har varit tyst länge angående detta, eftersom man orkar inte höra den här
jargongen som råder, precis som i artikeln ovan.
Kan någon förklara varför man anses som rasist eller främlingsfientlig om man ifrågasätter
Sveriges invandringspolitik och varför får man tycka så jävla mycket, men när det kommer
till detta ämne stryps snaran åt direkt?
Vad är alla rädda för?

Fast det är klart, det är lätt att sitta och säga att alla får komma hit under vilka
omständigheter som helst och utnyttja vårt system om man har xxx antal miljoner på
bankkontot. Kollar man på klientelet som stödjer artikeln så är ju 90% VD och när
Sverige går käpprätt åt helvete så är det bara att fly med miljonerna.
Kanske skulle man vara likadan?

Vad kan vi göra för att motverka den här svenskfientligheten som håller på att eskalera?

Och som rubriken lyder - räcker Sverige verkligen för alla? Motivera!

Jag blir så upprörd!
Senast redigerad av Roaming 2013-09-14 kl. 09:17.
Citera
2013-09-14, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roaming
Rubriken är snodd från Expressen där debattören anser att alla som ifrågasätter
invandringen helt klart är rasister. Eller det finare ordet "främlingsfientlig".

Länk till artikeln: http://www.expressen.se/debatt/sverige-racker-till-for-oss-alla/

Jag har varit tyst länge angående detta, eftersom man orkar inte höra den här
jargongen som råder, precis som i artikeln ovan.
Kan någon förklara varför man anses som rasist eller främlingsfientlig om man ifrågasätter
Sveriges invandringspolitik och varför får man tycka så jävla mycket, men när det kommer
till detta ämne stryps snaran åt direkt?
Vad är alla rädda för?

Fast det är klart, det är lätt att sitta och säga att alla får komma hit under vilka
omständigheter som helst och utnyttja vårt system om man har xxx antal miljoner på
bankkontot. Kollar man på klientelet som stödjer artikeln så är ju 90% VD och när
Sverige går käpprätt åt helvete så är det bara att fly med miljonerna.
Kanske skulle man vara likadan?

Vad kan vi göra för att motverka den här svenskfientligheten som håller på att eskalera?

Och som rubriken lyder - räcker Sverige verkligen för alla? Motivera!

Jag blir så upprörd!

Klart att Sverige räcker till Alla, om vi decentraliserar allt
Citera
2013-09-14, 09:21
Avslutad
Tycker att detta är löjligt, att de fortfarande inte fattar att det inte handlar om rasism. Det handlar om att vi inte kan ta i fler än vad vi klarar av. Vi har inte råd att ta in tusen tals och åter tusentals flyktningar.

Det är skattebetalarna som får stå för allt. Detta är bara idiotiskt och de förstår fortfarande inte varför sd fortsätter växa. Minska invandringen, var hårdare mot dem som bara tar bidrag eller begår brott.(gäller svenskar också) Såvi får en hållbar ekonomi också. Sen satsa på att ge de vi har jobb och utbildning. Om de inte vill så kan de åka tillbaka.

Men så här är det om man är det minsta negativ så är man rasist. Tycker synd om vissa kändisar( tror många är tvungna att spela med). Men men ska bli intressant att se utvecklingen. Undrar om pk eliten någonsin kan erkänna att de har fel.
Citera
2013-09-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Tycker att detta är löjligt, att de fortfarande inte fattar att det inte handlar om rasism. Det handlar om att vi inte kan ta i fler än vad vi klarar av. Vi har inte råd att ta in tusen tals och åter tusentals flyktningar.
Jo. Det är ju det som skapar främlingsfientlighet. På den tiden vi tog in lagom många var svenskar MER välvilligt inställda än idag, fastän det tekniskt sett borde ha varit tvärtom eftersom vi var avsevärt mer inskränkta och fördomsfulla på den tiden. Främlingsfientligheten har ökat varje gång det kommit en tsunami av folk och man känner hur skattekronorna brinner i masugnen med förfärande hastighet. Jugoslavien, Irak och nu Syrien och Eritrea. Den frustrationen går ut över alla invandrare, de möter onda blickar och knutna nävar i fickor.
Citera
2013-09-14, 09:50
Medlem
Vad har hänt på senare år är också frågan. Jag är strax över 20 och när jag var liten var
det förvisso ganska invandrarätt i grundskolan, men det var inga "problem" så, det var ju
dock på gång. Bråken i skolan var ju mellan de så kallade gängen (som alltför oftast inte
bestod av svenskar). Men det höll ju sig under ytan kan man säga och märktes inte.
Sen hände något runt 2005 känns det som och alla blev helt plötsligt rasister när man
yttrade sig minsta lilla om invandringen.

Man kan fråga sig vad som hände där runt 2005...
Citera
2013-09-14, 09:59
Medlem
DesktopZquaress avatar
https://www.flashback.org/t2219324
Citera
2013-09-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
https://www.flashback.org/t2219324

Attans!
Jag som tyckte att jag hade kolar runt ordentligt, men ack så fel jag hade!
Ber om ursäkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in