2013-09-14, 10:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, det läggs inget från mig om flickorna i ämnet däremot har jag materialet om båda två, och är väl insatt i deras liv. Rånmord är däremot rån enligt Tingsrättens beslut om häktning då det gäller tjejerna-

Vi har verkligen olika uppfattning om både mord, häktningsgrunder och underåriga.
Nej, du påstår att hon är inblandad i rånmord, och jag påstår att hon är inblandad i rån.
Och med det så avvaktar jag domstolens avgörande domslut på vad hon döms till.

Du sitter alltså och trollar? Den ena är myndig så det finns inga skäl att inte lägga ut något ang denne. Jag är lite nyfiken på vilket sätt du är "väl insatt i tjejernas liv" också.

Du gapar ständigt efter källor, har man ingen är man inte trovärdig. Detsamma gäller dig.

Hur ser du på saken? Är det fyra stycken som är på plats varav en utför det faktiska fysiska personrånet, är samtliga delaktiga då eller endast den som fysiskt tar pengarna? Om den som tar pengarna delar med sig till de övriga tre som tittat på, hur se du det då?

Om fyra personer rånar en person som gör motstånd och två av de fyra börjar brutalt misshandla en människa medan två andra står passiva, har man något som helst ansvar i en sådan situation då?

Om det hade varit fyra män i samma åldrar som de i tråden och offret var en kvinna, hade du sett annorlunda på saken då? Hade du hängt ut alla pojkar då?

Du har ju hängt ut en misstänkt mördares nya flickvän och till och med skrivit ut barns namn som inte har med brottet att göra, utan för att de är barn till en misstänkt mördare här på flashback, så jag undrar om du gör skillnad om BO är man eller kvinna och om GM är man eller kvinna.
Citera
2013-09-14, 11:01
Medlem
I min uppfattning borde alla inblandade i ett påbörjat allvarligt brott (som rån) vara medskyldig till all eventuell våldsutövning dådet leder till, oavsett om det "inte var tanken". Rån är ett brott som per definition utförs med ett underliggande hot om våld och i förlängningen mordhot.

15-åringen och 18-åringen borde i varje civiliserat samhälle hållas ansvariga för mord och få sina strupar avskurna.

Patetiska 15-åringen darrar av skräck under häkningsförhandlingen, var är "gangsta"-attityden nu då ditt skabbiga lilla luder?

Tyvärr kommer antagligen "samhällets" straff vara ett skämt i detta fall, men det är antagligen inte lätt att behöva titta sig bakom ryggen resten av livet i rädsla för att någon anhörig ska utmäta det korrekta straffet själv.
Citera
2013-09-14, 11:11
Medlem
henki420s avatar
Kan vi inte försöka hitta kontaktsidorna som tjejerna använt? Jag är själv inte inne i det gamet, så jag vet inte riktigt var man ska börja. Expressen har läst tråden och hittat T*ves annons på Badoo. Men det ska finnas fler.

Citat:
15-åringen poserade på en populär kontaktsajt med 18-årsgräns, med sitt riktiga namn men under falsk ålder. Om det var den profilen som användes för att locka den 32-årige mannen i en sexfälla vid Järva krog norr om Stockholm är oklart. Flera namn på dejtingsajter har figurerat i polisutredningen.
http://www.expressen.se/nyheter/15-aringen-poserade-pa-kontaktsajten/
Citera
2013-09-14, 12:46
Medlem
Vem är BO?
Citera
2013-09-14, 13:02
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Kan vi inte försöka hitta kontaktsidorna som tjejerna använt? Jag är själv inte inne i det gamet, så jag vet inte riktigt var man ska börja. Expressen har läst tråden och hittat T*ves annons på Badoo. Men det ska finnas fler.

http://www.expressen.se/nyheter/15-aringen-poserade-pa-kontaktsajten/

Det skulle även vara intressant att få tag på BOs kontaktsida, för att se om det kan finnas någon anledning till varför just han valdes ut till ett möte, eller om det bara var rent slumpmässigt.
Citera
2013-09-14, 13:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Det skulle även vara intressant att få tag på BOs kontaktsida, för att se om det kan finnas någon anledning till varför just han valdes ut till ett möte, eller om det bara var rent slumpmässigt.

Har inte just badoo (nu vet jag inte om det var just precis den som användes just vid detta tillfällen men iaf) en sån där tjänst som visar vilka som är nära dig rent geografiskt? Man kan, om jag inte har helt fel, ställa in på hur långt ifrån man vill att den man chattar med bor.

Kanske var det det som avgjorde?
Citera
2013-09-14, 13:09
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Har inte just badoo (nu vet jag inte om det var just precis den som användes just vid detta tillfällen men iaf) en sån där tjänst som visar vilka som är nära dig rent geografiskt? Man kan, om jag inte har helt fel, ställa in på hur långt ifrån man vill att den man chattar med bor.

Kanske var det det som avgjorde?

Jaha! Ja det låter ju rimligt i sådana fall. Tack för infon!
Citera
2013-09-14, 13:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Jaha! Ja det låter ju rimligt i sådana fall. Tack för infon!

Oj! Hold your horses nu.. jag sa att jag inte vet om det var just Badoo som använts vid detta tillfälle, men jag vet att dom använt sig ÄVEN av Badoo. Det framgår i media och i tråden.
Citera
2013-09-14, 13:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Då får vi komma överens om att vi inte är överens.

Om fyra personer planerar och begår ett bankrån, och en av dem skjuter ihjäl bankdirektören, så ska bara just denne dömas för mord. Inte de andra tre. Däremot ska de förstås dömas för grovt rån.

Det kan vara jag som har missat det där med kniv. Så många trådar...

Det beror ju på om de gemensamt, i samförstånd, skjuter ihjäl bankdirektören. Då spelar det inte så stor roll vem som håller i vapnet. (Jfr. Malexander.)
Citera
2013-09-14, 14:29
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Det står säkert ingenstans, men lite tankeverksamhet senare, så kan du nog lista ut att han som skrev det inlägget stod offret rätt nära. Eventuellt kanske var ute och letade själv?
Det kan vara sant även fast det inte finns en länk att klicka på, det vet du va?

Jag tänkte att det kanske hade stått någonstans och jag missat detta. Dryga jävel.
Citera
2013-09-14, 14:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, det läggs inget från mig om flickorna i ämnet däremot har jag materialet om båda två, och är väl insatt i deras liv. Rånmord är däremot rån enligt Tingsrättens beslut om häktning då det gäller tjejerna-

Vi har verkligen olika uppfattning om både mord, häktningsgrunder och underåriga.
Nej, du påstår att hon är inblandad i rånmord, och jag påstår att hon är inblandad i rån.
Och med det så avvaktar jag domstolens avgörande domslut på vad hon döms till.
En undran till dig som verkar instatt. När rånet gick snett och blev till mord, anmälde någon av flickorna GMs till polisen? Om inte så anser jag att flickorna var med på det och ska dömmas till medhjälp.
Citera
2013-09-14, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johndoe01
Läste precis AB qrtikel av juden Oisin Cantwell, han tyckte så synd om barnet den 15 åriga slynan som hjälpte arab helvetet & balt avskummet begå mord. Get the fuck out here..jävla jude propaganda artikel försöka manipulera läsarna pöbeln att tycka synd om den lilla slynan. Fy fan för Sverige, spyr på skiten

Han skriver alltså en snyftartikel om en tjej som, röker hasch, poserar med vapen och hänger med kriminella killar. Samma tjej som minst 2 gånger (som vi vet om) rånat ensamman killar tillsammans med sina 3 kriminella Scarface wannabe kompisar. Samma tjej som självmant i sitt eget namn skapat en badoo sida för att sälja sex (låtsas) för att locka till sig killar och sedan råna dom.

Det är ingen ängel judeäcklet skyddar utan ett kriminellt luder.

Att han sen får ryggdunkningar från twittermongona är helt uppåt väggarna.

Här har hon alltså varit delaktigt i att en kille har bragts om livet och man ska tycka synd om henne?

Var är världen på väg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in