Citat:
Ursprungligen postat av
Shalashaska
Skriftställaren Thomas Nydahl (Som tidigare skrivit för Dispatch International, men som ganska snart lämnade tidningen i bitterhet, och en bok om den muslimska invasionen i brittiska städer betitlad
Black Country samt utgör "hangaround" till Lars Vilks) ska skriva en bok om den identitära rörelsen!
http://nydahlsoccident.blogspot.se/2...en-prolog.html
Upprinnelsen utgjorde tydligen att han av en bekant fått boken
Generation Identity av Markus Willinger.
Det där kan bli något. Nydahl har en viss ärlighet. Dock resonerar han lite märkligt. Han säger att
patriotismen den är fin den, den är individens sunda kärlek för det egna landet, men
nationalismen den är hemsk den, etatistisk och kollektivistisk. Jag kan förstå attityden, ens nationella identitetssökande kan ha olika former, men att termerna skulle vara gjutna på det där viset protesterar jag emot. Jag är själv ingen etatist men jag kallar mig nationalist ändå. Så att, hur man definierar omstridda begrepp är en svår sak. Man bör vara medveten om att definitionerna kan skilja sig -- och därför bör man, i John Hospers anda, säga "när jag här talar om XX menar jag YY" och inte utgå från någon tänkt, objektiv definition -- eftersom en sådan sällan finns. (Man gör en så kallad
stipulativ definition,, man stipulerar vad man menar, när en oomstridd, gängse definition saknas. Hospers kallade detta "the law of stipulation" och det är ett fint rättesnöre i debatter.)
Men visst går nationalismen och identitarismen framåt. Det finns inget som talar emot den längre, annat än vänsterns smutskastande av den. Och vänstern har jag slutat ta på allvar. Svart-vitt, rätt-fel. Nåja, släpp sargen bara säger jag till vänstern, för det är hög tid. Och det är slut för den tid när svensken skulle hata sig själv och hylla allt som kom utifrån, inklusive massinvandring.
Vad kan man säga mer om läget idag? Hur går det i mediakriget om mångkulturismen? MSM och i synnerhet print fortsätter att förlora mark. 1000-tals tapp i trafik och upplaga gör stor marginaleffekt idag. MSM är en helt pervers kraft som i åratal rasiststämplat invandringskritiker, dvs sagt åt dem att hålla käften. Nu är det invandringskritikernas tur, och dessa kritiker tycks alla säga: "MSM, håll käften! Vi skiter i dig och bojkottar dig."
MSM har tappat mycket under detta år. Och internethögern går framåt. Avpixlat avslöjade ju att misshandeln på bron i Malmö nyss utfördes av ett invandrargäng. Så stod MSM åter med byxorna nere, avslöjade som lögnare. Medan Fria Tider, Avpixlat, Realisten mm sajter och resurser alla ger intryck av seger, framgång och vind i seglen.
Hur är det i politiken då? Tro till exempel inte att S plötsligt blev invandringskritiskt bara för att man i våras ditchade Omar Mustafa. S och den övriga sjuklövern styrs av extrema Sverigehatare; det är dom som har makten idag. Alliansen driver ju massinvandring som om det vore Sveriges framtid. Till exempel får ju alla Syrier som söker sig hit PUT enligt ett färskt beslut.
- - -
För övrigt tycker jag språkbruket i denna tråd, och på Flashback generellt, utvecklats i gynnsam riktning. Ironier och uppgivna muttranden som att vi svenskar inte finns är så gott som nonexistenta numera. Så det går framåt. Nog finns ännu pessimister, men de blir färre. Och som Fula Gubben sa en gång: blotta faktum att SD kom in i riksdagen är en stor seger. Lägg på det järnrörsgates för eliten negativa utfall (= ökat SD-stöd), Åsa Linderborgs isolering (hon har inte så hög profil längre, tycks det mig), Wolodarskis förlorade förtroende sedan Syrien inte blev den bomböken som han ville (Obama satsar ju på förhandling), Khemiris tystnad, Arnstads tomma gapande, Katarina Mazettis frånvaro från debatten – så ser ni att PK-isterna klart är på reträtt nu.
Så nu är tiden kommen att posta inlägg här på Flashback och andra platser, inlägg som ger uttryck för den seger som vi kämpar för som fria människor. ”Appearances matter”: hur något verkar spelar roll. Och genom att förstärka intrycket av att oppositionella och invandringskritiker har vind i seglen så ökar denna vind.