2013-09-14, 01:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Åh skulle dom "bara lura av offret lite pengar"? De båda flickornas LVU´n är ju jävligt misslyckade om dom röker på och rånar folk, tycker du inte? Advokaten säger vad klienten uppger, "nej det var inte meningen", betyder det att det stämmer med verkligheten? Innan du svarar vill jag att du betänker dina resonemang i andra trådar...

"Börjat med lite droger och andra småbrott"? En människa har dött, har du missat det? Varför? För att dessa två tjejer har lockat dit honom i tron att han ska få ligga mot pengar. "Lite droger" i detta fall är cannabis, flödder och alkohol. Det är inte nybörjarskit det MrsMagoo. Då har man rökt på ett tag. Man kan kallas för missbrukare faktiskt och jag skulle gissa att det är en av anledningarna till att dessa sockertoppar varit föremål för LVU. Eller vad tror du?

Eftersom rubriceringen i häktesförhandlingen inte har mer än rån med, så anser jag att det är vad de gjort sig skyldiga till inget annat. Har du något att påpeka om straff, häkte eller annat vänd dig till lagstiftaren.

Är man 15 år så träder socialtjänsten in och det är inte Sovjet där man sätter barn i fängelse.
Du ska inte inbilla mig att dessa tjejerna har varit med i samförstånd om att begå mord.
Rån ja, men inte mord. Det är ganska uppenbart även om du inte begriper varken rubricering, åtal, eller straff., Det är också domstolen som dömer.-

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
"Lite droger" i detta fall är cannabis, flödder och alkohol. Det är inte nybörjarskit det MrsMagoo.
Det är din gissning inget annat däremot vet jag mer om den saken.
Citera
2013-09-14, 02:40
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du ska inte inbilla mig att dessa tjejerna har varit med i samförstånd om att begå mord. Rån ja, men inte mord. Det är ganska uppenbart även om du inte begriper varken rubricering, åtal, eller straff., Det är också domstolen som dömer.

Det är väl illa nog, kan man kanske tycka!
Citera
2013-09-14, 03:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Eftersom rubriceringen i häktesförhandlingen inte har mer än rån med, så anser jag att det är vad de gjort sig skyldiga till inget annat. Har du något att påpeka om straff, häkte eller annat vänd dig till lagstiftaren.

Flickan nekar, men åklagare Jenny Clemedtsons trummar obevekligt på. Mord, alternativt medhjälp till mord, alternativt grovt rån.
Citera
2013-09-14, 03:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Flickan nekar, men åklagare Jenny Clemedtsons trummar obevekligt på. Mord, alternativt medhjälp till mord, alternativt grovt rån.

18-åringen häktades på sannolika skäl misstänkt för rån den 4 september och för grovt rån den 5 september. Enligt 18-åringens advokat Clea Sangborn var flickan aldrig delaktig i våldet:
– Det var meningen att de här flickorna skulle lura mannen under förevändningen att han skulle köpa sex. Tanken var att de skulle lura honom på pengar. Men planen var aldrig att det skulle leda till våld.

En 15-åring är misstänkt för rån, men häktas inte.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17463027.ab

Menar du att jag missuppfattar häktningsförhandlingen?

Jag tror åklagaren kan trumma vidare för det ska hålla också, och det skulle förvåna mig om man kommit överens om mord eller att dessa två ungdomar deltagit i våldet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-09-14 kl. 03:41.
Citera
2013-09-14, 03:42
Medlem
why123s avatar
Ursprungligen postat av detta får du lägga ut

Tjejerna är tidigare straffade medan ena mannen är ostraffad, enligt belastningsregister. 15-åringen fyller snart 16.

http://minfil.org/02g6d8b8bc/Felisia_11.jpg

http://minfil.org/zag5d9b3b8/ungdomskontrakt.jpg

http://minfil.org/3fg1d7b1b7/Felisia_LVU.jpg

FE har en historia av våldsbrott. Åtalspunkten misshandel i denna dom från -11 har flera brottsoffer. Belastningsregistret är långt för en 18-åring. FE höll inte kontraktet och allt eskalerade, så soc skrev ett nytt, hårdare kontrakt som domstolen fastställde. Bl a efter anmälan från polis att hon vistades i en känd knarkarkvart. Det senare kontraktet innehöll bl a "sluta umgås med kompisar" samt punkter som är kränkande för hennes person, varför det ungdomskontraktet är onödigt att lägga ut. FE struntade även i nästa kontrakt samt begick fler brott.

Båda hennes frånskilda vårdnadshavare (innan 18) ville ha LVU. Pappan bor 10 mil bort. Soc tog självmant bort LVU i somras. Det finns indikationer på att FE kände en av de manliga GM redan för flera år sedan. Att säga att polisen och föräldrarna inte har gjort något är fel. Däremot har socialtjänsten varit mycket naiva. T ex när FE slog sönder fönster mm på ett hem lades det på hemmet, "de har inte förmåga att ta hand om henne" hette det så hon flyttades till nästa hem.

Fick detta i ett PM.
Senast redigerad av why123 2013-09-14 kl. 03:46. Anledning: ..
Citera
2013-09-14, 03:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
18-åringen häktades på sannolika skäl misstänkt för rån den 4 september och för grovt rån den 5 september. Enligt 18-åringens advokat Clea Sangborn var flickan aldrig delaktig i våldet:
– Det var meningen att de här flickorna skulle lura mannen under förevändningen att han skulle köpa sex. Tanken var att de skulle lura honom på pengar. Men planen var aldrig att det skulle leda till våld.

En 15-åring är misstänkt för rån, men häktas inte.

Menar du att jag missuppfattar häktningsförhandlingen?

Du har helt rätt,den äldre tjejen häktades för enbart rån, den yngre släpptes på grund av hennes ålder.

Men åklagarens rubricering, åtminstone för den yngre tjejen enligt Oisins artikel, var mord, alternativt medhjälp till mord alternativt grovt rån.

Hon är enligt åklagaren inte enbart misstänkt för rån utan även för de övriga rubriceringarna. TR medgav dock bara häktning för rån.

Vi får se vad detta kommer att landa i så småningom.

Kanske kommer åklagaren inte driva flickornas inblandning i ett eventuellt mord så långt på grund av deras ålder.
Citera
2013-09-14, 03:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har helt rätt,den äldre tjejen häktades för enbart rån, den yngre släpptes på grund av hennes ålder.

Men åklagarens rubricering, åtminstone för den yngre tjejen enligt Oisins artikel, var mord, alternativt medhjälp till mord alternativt grovt rån.

Hon är enligt åklagaren inte enbart misstänkt för rån utan även för de övriga rubriceringarna. TR medgav dock bara häktning för rån.

Vi får se vad detta kommer att landa i så småningom.

Kanske kommer åklagaren inte driva flickornas inblandning i ett eventuellt mord så långt på grund av deras ålder.

Jo, det gör hon säkert om hon kan för en åklagare är ju en åklagare. Men om Tingsrätten inte ansåg att det fanns mer än rån så tror jag att hon får det svårt.
Det är nog ganska otroligt att två unga tjejer följer två killar och kommer överens om mord, men man vet ju aldrig.

Jag tror dom här två tjejerna gjort bekantskapen på ungdomshemmet.-
Varför släpar en 18 åring på en 15 åring då dessa 3 åren är mycket stora i ålder just vid 15 -18.

Rån i sig är ju ingen rolig eller lätt rubricering. Vad kan man förvänta sig för straff för just 18 åringen.

Citat:
09.00: 18-årig kvinna, misstänkt för rån och mord. Häktad på sannolika skäl för rån och grovt rån.
10.00: 15-årig flicka misstänkt för rån och mord. Häktades inte.
11.00: 25-årig man, misstänkt för rån och mord
13.00: 25-årig man, misstänkt för rån och mord

http://www.expressen.se/nyheter/bada-mannen-haktade-for-mordet-i-solna/
Citera
2013-09-14, 03:56
Medlem
why123s avatar
Det är anmärkningsvärt att de inte har häktat den 18-åriga tjejen för mord också. I detta tidiga skede kan de inte gärna veta hur det ligger till.

Här har vi den omvända situationen, vi har en ostraffad kille, som häktas för mord, samtidigt har vi en 18 tjej med ett belastningsregister som inte häktas.
Citera
2013-09-14, 03:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det är anmärkningsvärt att de inte har häktat den 18-åriga tjejen för mord också. I detta tidiga skede kan de inte gärna veta hur det ligger till.

Här har vi den omvända situationen, vi har en ostraffad kille, som häktas för mord, samtidigt har vi en 18 tjej med ett belastningsregister som inte häktas.

JO, det kan man veta och Tingsrätten har inte bedömt det som det fanns grunder för mord.
Sen gillar inte jag klippt och klistrat material det säger då fan inget om historian i helhet utan en massa satans ludd. Så jag kan ana vem som gett dig klippt och klistrat och det är ju ett satans ofog.
Ska man mörka kan man göra det i dokumentet inte klippa ur delar på detta viset.

Om det är som klippt och klister dokumentet visar så rör det sig om 2011, och då är flickan 16 år. Och vem fan vet då brotten är begångna egentligen då det inte står.
Det är liksom inte så att hon är tungt kriminell eller så utan va underårig vid dessa brotten som klippt och klistrat dokumentet visar.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-09-14 kl. 04:05.
Citera
2013-09-14, 04:08
Medlem
why123s avatar
Citat:
JO, det kan man veta och Tingsrätten har inte bedömt det som det fanns grunder för mord.
Sen gillar inte jag klippt och klistrat material det säger då fan inget om historian i helhet utan en massa satans ludd. Så jag kan ana vem som gett dig klippt och klistrat och det är ju ett satans ofog.
Ska man mörka kan man göra det i dokumentet inte klippa ur delar på detta viset.

Om det är som klippt och klister dokumentet visar så rör det sig om 2011, och då är flickan 16 år.
Det är liksom inte så att hon är tungt kriminell eller så utan va underårig vid dessa brotten som klippt och klistrat dokumentet visar.

Ok, då tar du fram allt tillgängligt material i morgon då, eftersom du inte är nöjd med detta. Tycker du att det blir bättre att flickan var kriminell när hon var 16 år och fortsätter som 18 åring, eller vad menar du?

Vi har nog olika uppfattningar om vad tungt kriminell är vid 16 års-ålder. I ärlighetens namn är jag glad
för det.

Tycker du inte att det är illa att hon fortsatt som 18-åring och är inblandad i ett rånmord?

Edit: sorry, på måndag menar jag givetvis.
Senast redigerad av why123 2013-09-14 kl. 04:11. Anledning: .
Citera
2013-09-14, 04:10
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detta får du lägga ut

Citat:
punkter som är kränkande för hennes person, varför det ungdomskontraktet är onödigt att lägga ut

Stackarz liten, förtal på g??

Citat:
Att säga att polisen och föräldrarna inte har gjort något är fel

Nog har föräldrarna gjort något, men frågan är om de gjort rätt. Typ.
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-09-14 kl. 04:12.
Citera
2013-09-14, 04:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ok, då tar du fram allt tillgängligt material i morgon då, eftersom du inte är nöjd med detta. Tycker du att det blir bättre att flickan var kriminell när hon var 16 år och fortsätter som 18 åring, eller vad menar du?

Vi har nog olika uppfattningar om vad tungt kriminell är vid 16 års-ålder. I ärlighetens namn är jag glad
för det.

Tycker du inte att det är illa att hon fortsatt som 18-åring och är inblandad i ett rånmord?

Edit: sorry, på måndag menar jag givetvis.

Nej, det läggs inget från mig om flickorna i ämnet däremot har jag materialet om båda två, och är väl insatt i deras liv. Rånmord är däremot rån enligt Tingsrättens beslut om häktning då det gäller tjejerna-

Vi har verkligen olika uppfattning om både mord, häktningsgrunder och underåriga.
Nej, du påstår att hon är inblandad i rånmord, och jag påstår att hon är inblandad i rån.
Och med det så avvaktar jag domstolens avgörande domslut på vad hon döms till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in