Citat:
Åh skulle dom "bara lura av offret lite pengar"? De båda flickornas LVU´n är ju jävligt misslyckade om dom röker på och rånar folk, tycker du inte? Advokaten säger vad klienten uppger, "nej det var inte meningen", betyder det att det stämmer med verkligheten? Innan du svarar vill jag att du betänker dina resonemang i andra trådar...
"Börjat med lite droger och andra småbrott"? En människa har dött, har du missat det? Varför? För att dessa två tjejer har lockat dit honom i tron att han ska få ligga mot pengar. "Lite droger" i detta fall är cannabis, flödder och alkohol. Det är inte nybörjarskit det MrsMagoo. Då har man rökt på ett tag. Man kan kallas för missbrukare faktiskt och jag skulle gissa att det är en av anledningarna till att dessa sockertoppar varit föremål för LVU. Eller vad tror du?
"Börjat med lite droger och andra småbrott"? En människa har dött, har du missat det? Varför? För att dessa två tjejer har lockat dit honom i tron att han ska få ligga mot pengar. "Lite droger" i detta fall är cannabis, flödder och alkohol. Det är inte nybörjarskit det MrsMagoo. Då har man rökt på ett tag. Man kan kallas för missbrukare faktiskt och jag skulle gissa att det är en av anledningarna till att dessa sockertoppar varit föremål för LVU. Eller vad tror du?
Eftersom rubriceringen i häktesförhandlingen inte har mer än rån med, så anser jag att det är vad de gjort sig skyldiga till inget annat. Har du något att påpeka om straff, häkte eller annat vänd dig till lagstiftaren.
Är man 15 år så träder socialtjänsten in och det är inte Sovjet där man sätter barn i fängelse.
Du ska inte inbilla mig att dessa tjejerna har varit med i samförstånd om att begå mord.
Rån ja, men inte mord. Det är ganska uppenbart även om du inte begriper varken rubricering, åtal, eller straff., Det är också domstolen som dömer.-
Citat:
Det är din gissning inget annat däremot vet jag mer om den saken.
Ursprungligen postat av Pastakrydda
"Lite droger" i detta fall är cannabis, flödder och alkohol. Det är inte nybörjarskit det MrsMagoo.
"Lite droger" i detta fall är cannabis, flödder och alkohol. Det är inte nybörjarskit det MrsMagoo.