2013-09-13, 17:35
Medlem
Sjukt, så fort jag läste att tjejerna var från Åkersberga så tänkte jag på FE. Jag umgås inte i hennes kretsar, men t.om jag vet vilket rykte hon har. Var det inte en Berga skvallerblogg för några år sedan som outade att hon sålde sex för pengar?

Har för mig att hon hade en pregnancy scare (eller hon kanske tom var gravid?) för x antal år sedan. Kommer ihåg att det var snack om henne eftersom att hon var så ung då (typ 13-14?). Känns ju inte som att hon har hamnat rätt i livet.
Senast redigerad av Dania 2013-09-13 kl. 17:43.
Citera
2013-09-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igelkotten85
Namn på GM? Ja, jag menar då alla, inklusive de stackars tjejerna. Outa dessa jävla svin!

Då kan vi ju passa på och outa din morsa också? Lämna tjejerna ifred. Dem ville fortfarande inte att BO skulle komma till skada, visst dom var där och vittnade och "var med på brottet" men dom ville absolut inte att det skulle sluta som det gjorde och det var heller inte deras åsikt.
Citera
2013-09-13, 17:37
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teabag-d
Läste någon oisin cantwells artikel? fyfan vad jag hatar oisin som alltid snyftar och tycker synd om gärningsmännen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17467638.ab

Men vad fan? Några väl valda citat från detta pekoral:

Citat:
åklagare Jenny Clemedtsons trummar obevekligt på

Citat:
Ett gäng unga män - muskulösa, tatuerade överarmar, dyrbara armbandsur - är upprörda. De är vänner till den mördade

Citat:
Flickan sitter även nu under filten. Hon snyftar tyst. Advokat Hanna Lindblom smeker henne försiktigt över ryggen.

Citat:
De två häktesvakterna för varsamt ut henne till ett sidorum. Mamman rusar genom salen, efter sin dotter.

Flickan orkar inte hålla tillbaka längre, ett vrål av sorg och skräck skär genom väggen.
Citera
2013-09-13, 17:38
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teabag-d
Läste någon oisin cantwells artikel? fyfan vad jag hatar oisin som alltid snyftar och tycker synd om gärningsmännen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17467638.ab

Jag reagerade likadant. Det snyftas om denna "späda tonåring", "detta barn" som tvingas sitta arresterad. Buhuu.

BO`s vänner däremot beskrivs som "muskulösa, tatuerade överarmar, dyrbara armbandsur". Vad har det med något att göra? Oavsett hur offret var, så har han berövats sitt liv utan egen beskyllan. Oisin förtalar indirekt brottsoffret. Fy fan vad smaklöst!
Citera
2013-09-13, 17:40
Medlem
Namn och bild på BO?
Citera
2013-09-13, 17:40
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koskensnorva
Lämna tjejerna ifred. Dem ville fortfarande inte att BO skulle komma till skada, visst dom var där och vittnade och "var med på brottet"

Aldrig i livet! Förnekar du att BO skulle rånas, eller menar du att att råna inte är att skada; eller vad yrar du om??
Citera
2013-09-13, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Men vad fan? Några väl valda citat från detta pekoral:

Så gangsterwannaben Felisia har bytt spliff, vapen och blattevurmande mot gömma sig under filt och gråta?

Gangsterlivet var inte så kul trots allt.

Och att denna Oisin har mage att tycka synd om gärningsmännen istället för BO övergår mitt förstånd. Vilken patetisk sate.
Citera
2013-09-13, 17:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Då kan vi ju passa på och outa din morsa också? Lämna tjejerna ifred. Dem ville fortfarande inte att BO skulle komma till skada, visst dom var där och vittnade och "var med på brottet" men dom ville absolut inte att det skulle sluta som det gjorde och det var heller inte deras åsikt.

Det tror jag också, jag tror inte heller att de ville att han skulle mördas, de ville nog inte heller den som lade sin hand på honom, men de skapade en sådan situation som ledde till att mannen mördades och då har man ansvar för den gärning som utfördes.

Mord i samband med rån, så kallat rånmord, brukar ha ett ganska högt straffvärde.

Nu är ju tjejerna unga så om de döms så kommer de undan med kanske ett par år på ungdomsanstalt.

Om man tolkar Danias inlägg ovan rätt så har ju minst en av tjejerna sålt sex i många år och är gammal i gamet, när började de gå över till att råna sina offer tro?
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igelkotten85
Namn på GM? Ja, jag menar då alla, inklusive de stackars tjejerna. Outa dessa jävla svin!

Allas namn finns redan outade i tråden.
Citera
Medlem
Jag tycker att alla inblandade är LIKA skyldiga!!,vare sej dom är 15 elr över 20. Är dom så j-a dum så dom tycker synd om en 15-årig tjej som beter sej på de sättet så måste man väl visa va som är rätt o fel,eller?
Citera
2013-09-13, 17:43
Medlem
igelkotten85s avatar
Citat:

Hello no, de h*rorna visste exakt va de gav sig in på, men ska man leka hobbyblatte-gangster så får man fan ta konsekvenserna med.
Citera
2013-09-13, 17:45
Awaiting Email Confirmation
om dom hade lyckats med rånat så hade dom fortsatt att lura nästa,och sen nästa och nästa tills nån dör. så alla var med på det. 15-åringen visste vilka hon umgicks med och var kapabla till. spärra in hon så kommer hon iallafall ut drogfri .

sluta grina .
Senast redigerad av ett23fyra 2013-09-13 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in